obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
NAS
astridenrob
Hallo,
Ik ben nog maar pas lid van dit forum en bij het doorlezen van alle onderwerpen rond de problemen bij het gebruik van een NAS wordt ik niet vrolijk. En hoop van de gebruikte termen zegt mij niets

Mijn vraag is het volgende: ik wil een NAS gebruiken alleen voor het streamen dus niet als back up of van buitenaf te benaderen Is het nu zo, omdat een NAS een stukje eigen besturing heeft, dat deze binnen het netwerk als een station wordt gezien en kan ik daardoor de Nas met mijn mediaspeler benaderen zonder de instellingen in de modem aan te passen?? En ontloop ik dan de diverse problemen die in het forum zijn genoemd ?
 
cornfed
Je bedoelt zeker DLNA?

Zekerheden heb je nooit. Zeker bij Tele2...Pfft
Maar ik verwacht dat het wel zal lukken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
astridenrob
ja dat bedoel ik ...gewoon een huisnetwerk..dus ik ga het proberen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 22 2011 12:44:12:
Even een korte update:
Ik had een WD-nas besteld omdat deze volgens een test gebruikersvriendelijk is en meteen na het aansluiten als externe schijf zichtbaar zou zijn. Wat ik me echter niet realiseerde dat de meegeleverde server software voor het streamen naar de Logitech Touch niet geschikt is. Logitech gebruikt hiervoor hun eigen software die niet zonder meer op de WD te plaatsen is ( tweaken) Ik heb derhalve de nas terug gestuurd
Na wat meer verdiept te hebben zijn er maar een paar merken NAS geschikt voor de logitechsoftware en wordt tevens geadviseerd om een NAs te nemen met een intern geheugen + processor. Dit om probleem loos Flac bestanden te streamen. ik ga me nu verder verdiepen.
Gewijzigd door astridenrob op 22 december 2011, 12:44
 
cornfed
Je bedoelt de Squeezebox van Logitech?
Ken het apparaat niet, maar dat is volgens mij een DLNA cliënt.

Wat jij zoekt is een NAS die ook als DLNA server kan dienen.
Kijk eens bij Qnap. Dat merk zie ik veel voorbijkomen. http://www.qnap.com/nl/
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
astridenrob
yep..dat bedoel ik squeezebox .. volgens Logitech zijn de NASSEN van o.a. Synologie en Netgear geschikt voor deze software. Dit is wel iets om in de gaten te houden temeer omdat dat Logitech Squeezebox Touch overal van die lovende kritieken krijgt. Wil je probleemloos Streamen dan hangt daar wel een prijskaartje van +/- € 400,00 aan.
 
cornfed
Dat soort netwerkschijven zijn eigenlijk kleine computertjes.
En dat is niet goedkoop. Is een barebone ook geen optie voor je?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
astridenrob
Barebone is nieuw voor me ik zal mij daar eens in verdiepen
 
kobus1960
Barebone is eigenlijk een mini PC (behuizing mini ATX),
meestal mooi vorm gegeven. Voorbeeld (klik)
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie