obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
TV ontvangst
Ruud M
Sinds een week heb ik het installatiepakket voor TV (uitbreiding van Internet en Bellen) geinstalleerd.
Alle aansluitingen tig keer gecontroleerd, modem reset, decoder reset, geen resultaay.
Vraag me af of er eigenlijk wel signaal op mijn lijn staat.
Zou vanaf 8 april het geval moeten zijn.
Advies ?
Ruud M
 
kobus1960
Heb je de decoder wel op poort 1 of 2 van het modem aangesloten?
En wat werkt er wel, of alles niet?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Ruud M
Internet en telefoon werken al meer dan een jaar prima.
Aansluiting op modem poort Lan1. (volgens handleiding zou Lan2 ook mogen)
Bij ethernetaansluiting op decoder brandt een groen lampje constant en knippert een geel lampje.
Zenders zoeken via de automatische functie van de TV geeft geen resultaat: geen zenders gevonden.
Rood en blauw lampje aan voorkant decoder branden.
Op het modem knippert ook een groen lampje.
Heb dus twijfel of er überhaupt wel signaal op de telefoonlijn staat.
Ruud
 
kobus1960
Sluit de decoder even aan middels een ander LAN kabeltje.
Even om fouten uit te sluiten, en kijk of dat resultaat geeft.
Zo niet, via vaste lijn Tele2 bellen en probleem aangeven.
Dan ben je waarschijnlijk niet geactiveerd.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Ruud M
Andere ethernetkabel geprobeerd, zelfde resultaat, ook geen zenders te vinden.
Kan dat zelf niet meten of er ja of nee signaal op de lijn staat. Ga ze maar bellen.
Bedankt voor het meedenken.
Ruud
 
Merino
Gesprek met Tele2 wel even opnemen. Dan heb je wat om op terug te vallen, zoals ze dat zelf noemen.
 
Ruud M
Het gesprek met de helpdesk dame niet opgenomen.
Had er volkomen niets aan en was bovendien slecht verstaanbaar.
Geen oplossing gegeven, alleen advies monteur te vragen.
Die had ik al bijna 2 jaar geleden voor internet (waarbij ongevraagd en ongezegd ons telefoonnummer gewijzigd was)
En nu dus weer , alleen voor de TV, kassa € 70 ! Tel uit je voordeel.
Nee, die gemakkelijke zelfinstallatie valt zwaar tegen.
Het venster om ITV te activeren krijg ik ook niet te zien, het synchroniseren van de afstandsbediening met de (LCD TV) lukt ook niet, ben niet de enige als ik zo lees via Google.
Heb nu al spijt van de bestelling maar zit er wel een jaar aan vast helaas.
Ruud
 
Merino
Hoe zit het met uw bedenktijd?
 
Ruud M
De bedenktijd geldt voor 7 dagen na ontvangst van de bestelbevestiging.
Pas daarna wordt het installatiepakket afgeleverd dus bedenktijd is over.
De info deugt gewoon niet, als een monteur het wel kan waarom dan een (redelijk handige)
doe het zelver) niet ?
Heb geen probleem met p.c. en wat daar aan vast zit maar met deze "handleiding" kom je niet verder, helaas. Ben de enige niet blijkbaar als ik zoek via Google ! Antireclame voor Tele2
Ruud
 
Merino
Maak uw bevindingen openbaar op de social media waar Tele2 actief op is.
Zie ook mijn PB aan u
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV ontvangst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi ontvangst verbeteren Algemeen : 4 13 apr 2014
ontvangst radio Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 3 11 jan 2011
Radio ontvangst Helpdesk : 4 11 jun 2010
Tele2 kondigt nieuwe settopboxen aan voor ontvangst van hd-televisie Algemeen : 1 21 sep 2009