obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
kan niet meer draadloos printen
ictcees
Hallo

Ik ben overgestapt (moest) van alice naar Tele2. Ik heb nu de verbinding OK en kan email sturen en ontvangen. Dit allemaal werkt goed.

Ik heb echter een probleem met de printer die op afstand wordt bestuurd.

Mijn configuratie heb ik eenvoudig omgezet van alice naar tele2, dus de router is vervangen en alle kabeltjes weer terug op de juiste plek.

De router van tele2 heb ik verbonden met een sitecom router 300N. In een lan-poort zit nu een dataplug van eminent. Deze (in 220 V) plug stuurt het signaal naar boven waar de printer staat. Op de bovenverdieping zit weer een datplug in het 220V net en van hieruit koppel ik aan een USB server van conceptronic CHDDLANU. Uiteindelijk is de printer verbonden met deze plug van conceptronic en kan printen.

Maar nu werkt dit niet. als ik het programma open komt er niets te staan. Niets te vinden, niets te configureren. Nu heb ik de dataplug beneden eens in de router van tele2 geplugd en dan krijg ik wel wat te zien, namelijk 'conceptronic network usb storage adapter .."
En ik kan config indrukken. Doe ik dit dan opent zich een pagina in firefox met verbinden met 192.168 ....

Het werkte allemaal zo perfekt. Hoe moet dit nu? Ik snap er niks meer van!

Alvast bedankt voor de support
 
kobus1960
Ik denk aan een IP conflict tussen het nieuwe Tele2 modem en de Sitecom.
Heb je de mogelijkheid om een laptop ipv de printer aan te sluiten??
Kijk even of die wel gewoon internet krijgt, en zo ja welk IP adres.
Als dat al niet zou werken is mijn gedachte juist.
Heb je wel internet moet het IP adres van de printer aangepast worden.

Lastig om "mee te kijken" in een dergelijke configuratie. Frown
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan niet meer draadloos printen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie