obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
speed maximizer instellingen?
blondendom
Net het nieuwe modem voor 50mb aangesloten. Op 1 laptop heb ik nog XP staan. Hiervoor de speedmaximizer gedownload, maar hoe moet ik dit instellen? Zoveel tabs voor instellingen, zo weinig kennis...Frown In de handleiding staat alleen maar 'Download de speedmaximizer'.... hoe verder?? Dank.
 
cornfed
Waarom wil je die Speeddinges gebruiken?
Heb je last van een te lage snelheid op je laptop?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
blondendom
Volgens de handleiding die bij het pakket zat, moet je een laptop met XP optimaliseren voor snelheid. Nou, dat doe je dan...

Verder ben ik nog niet klaar met dat nieuwe modem, hoor. Mijn telefoon ziet hem alleen als ik er vlak naast ga staan... verder steeds buiten bereik! En dat netbook (de eerder genoemde laptop met XP en 1MB RAM) moet nu steeds bufferen bij internetradio. Dat was eerst niet...
Boven moet ik de wireless nog uitproberen (zit nu op LAN met kabel). Dat lijkt wel sneller te gaan.

Voorlopig dus geen verbetering verdorie.
 
cornfed
Als je wat oudere computers met WIFI hebt, zit daar vast en zeker maximaal 802.11G in.
Dan kan je via WIFI maximaal 20 Mbit halen. Voor hogere snelheden moet je 802.11N hebben in alle apparatuur.

Eerst eens een snelheidscheck doorvoeren.
Via een met een netwerkkabel verbonden computer voer je een snelheidstest(en) uit.
In de blauwe balk bovenaan deze pagina kan je die speedtest zien.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
blondendom
Oke dan.

Mijn laptop boven, met draft-N, haalt op de kabel aangesloten 22,93.
Beneden, het netbook, haalt 7,81! Wireless dan.

Overigens heb ik het nieuwe modem ingeprikt met de kabels die in het oude modem (3 jaar oud denk ik) zaten. Kan dat wat uitmaken?

Dat mijn smartphone het niet lukt om verbinding te houden, is het irritant. Het is een Samsung Gio en alle netwerken van de buren zijn wel binnen bereik...Frown

(De wifi-printer boven is inmiddels connected en mijn zeeeeer antieke HP Pavilion 7965 ook, met een usb modempje. Jeej.)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 11 2012 14:59:46:
PS als ze bij Tele2 even hadden verteld over dat al je apparatuur N moet zijn, had ik geen ja gezegd. Wat een gedoe en geen verbetering. Bah.
Gewijzigd door blondendom op 11 juli 2012, 14:59
 
cornfed
Het probleem is dat ALLE wifi apparatuur 802.11N moet ondersteunen om N snelheden te krijgen.
Als een ding ertussen zit met 802.11G, gaat alle apparatuur ook over op 802.11G.
Alles moet immers compatibel zijn met elkaar.
Dus de langzaamste apparaat bepaald de standaard voor het WIFI netwerk.
Daarom vermoed ik dat je weinig aan zo een Speeddinges hebt.

Heb je gekeken of je niet beter kan wisselen naar een ander vrij kanaal?
Zeker als er buren zijn met WIFI is dat handig om te doen.

De bekabelde snelheid is ook niet bepaald zeer snel.
Heb je nog een splitter of zo ertussen zitten? Hoe ziet je aansluiting eruit van het modem?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
blondendom
Uhm ik weet dus niet wat een splitter is... of ik dat heb. Kga nog ff alles nakijken, ook achter de bank en zo Shock.
En wat bedoel je met hoe de aansluiting 'er uit ziet'?

Gisteren heb ik een ander kanaal geprobeerd, deed ik wel vaker maar dat hielp niet. Hij staat nu op auto en pakt er steeds twee. Dus 11+7 bijvoorbeeld. Overigens kon ik eerst ook ongebruikte kanalen zien na scannen, en of ze bijv. fair, good of excellent waren. Nu zie ik alleen die in gebruik zijn door de buren.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 11 2012 16:54:00:
Network Termination Unit.... is dat de splitter? Nee toch?
Gewijzigd door blondendom op 11 juli 2012, 16:54
 
cornfed
NTU? Vroeger ISDN gehad, of zo?
Anders even een kiekske maken ervan.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
blondendom
Nou enige verbetering bereikt op een onorthodoxe manier:
Ik had nog een usb modem g van Sitecom liggen, dat ik af en toe in de antieke pc prikte om hem wireless te maken.
Daarnaast ontdekte ik met speedtesten en hardware checken dat mijn netbookje slechts b-internet heeft.
Dus heb ik die g modem in de netbook geprikt (en de driver gedownload) en nu is die ineens 10Mb sneller met internet en mijn smartphone was ook meteen connected op de wifi ?! Happy!
Verder leken alle kabeltjes etc. wel in orde.
Dus, nergens 50Mb, maar alles doet het weer. Pfew!
 
cornfed
802.11B is nog trager dan 802.11G. Dat verklaart veel.
Met die B werd je hele WIFI verkeer zo traag als een slak.

Je modem moet zonder splitter en zonder aftakkingen aangesloten worden op de telefoonlijn (ISRA punt).
Pas dan is je verbinding optimaal.
Als dan nog geen 50 Mbit gehaald wordt, is vaak de afstand tot de centrale te groot daarvoor.
Dan moet je roeien met de riemen die je hebt gekregen van Tele2.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'speed maximizer instellingen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Virtuele server SMTP instellingen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 15 nov 2013
Wie haalt de beloofde 20Mb internet down speed? Snelheid : 12 27 sep 2012
N-8 met tele2 instellingen Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 24 aug 2011
Voip Internet instellingen in modem Algemeen : 9 20 jun 2011
Advertentie