obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
verbinding internet/router
astridenrob
Hallo.
Ik zit met het volgende probleem ik heb een mini pc aan mijn tv gehangen zodat deze een volwaardige smart tv is (android besturing) Het in het netwerk hangen was geen probleem ik zie het de tv/mini pc in mijn netwerk (dus ip adres en macadres is toegekend) alleen als ik wil internetten via de minipc lukt dat niet. Ik heb normaal met laptop/tablet/telefoon geen probleem. Zo als ik het bekijk is binnen het thuisnewerk niets aan de aan de apparaten zien elkaar enkel waneer de minpc "naar buiten" wil het internet op gaat het fout.
 
cornfed
Hoe is de Android stick aangesloten op de router?
Heb je zelf de netwerkinstellingen ingesteld en zo ja, wat zijn die?

Welke merk/type heb je, overigens?
Is zeer leuk speelgoed...Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
astridenrob
de stick is via hdmi aangesloten en werkt als een dongel.
dus via de tv/android wifi benadert en wachtwoord meegegeven. Op dat moment hangt de stick in mijn netwerk. Het rare is een tablet of telefoon of laptop geven draadloos geen probleem. Gisteren heb ik de stick even bij mijn dochter in haar netwerk gehangen en dat gaf ook geen probleem. OP de een of andere manier wil mijn router niet dat de stick het internet op gaat. Als het werkt is het zeker mooi speelgoed. Het is een mk808 dualcore android mini pc
 
cornfed
Probeer eens de netwerkinstellingen van de mini pc met de hand in te stellen.

Probeer dit eens:

ip adres 192.168.1.30
subnetmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
dns1 8.8.8.8
dns2 8.8.4.4
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
astridenrob
dat wordt even speuren omdat in android alles anders werkt dan onder windows het is moeilijk om bepaalde instellingen met de hand te doen. ik ga even speuren ik laat wel weten of het lukt.
 
cornfed
Dat zal wel via de console gaan of via een app. Via de opties zie ik ook niets staan...

Maar wat geeft hij aan wat hij nu heeft?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
astridenrob
ik ga het vanavond het even proberen het probleem is dat android een systeem is dat werkt dmv van het aanraken van het scherm. Het meegeleverde draadloze toestenbordje hapert wel eens. Vanavond wil ik even een muis aansluiten en dan kijken of ik de instellingen kan benaderen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 20 2012 18:33:37:
Het is gelukt ik heb nu internet maar het vreselijk traag.........

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 20 2012 19:01:45:
de vreugde was van korte duur na een opstart weer geen internet. Het rare is mijn gmail account wordt wel bereikt zodat ik wel mail ontvang. Het probleem is dus het contact met internet via een browser. Het kanaal in de modem heb ik al gewijzigd dus daar ligt het ook niet aan.
Gewijzigd door astridenrob op 20 november 2012, 19:01
 
cornfed
Probeer eens andere DNS servers uit op je Android dongle.
Je kan dat ook doen met een app.

De servers van Google zelf zijn: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
astridenrob
Cornfred,
De servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 staan nu ingesteld kunnen deze dan gewijzigd worden ? En zo ja ben je vrij in het kiezen van combinaties ??
 
cornfed
Als ze al ingesteld staan, is dat prima.
En ja, je kan die zelf veranderen als je dat wilt.
Je mag ook mixen met verschillende DNS server van andere DNS aanbieders.

Even wat anders.
Heb je wel voldoende goed WIFI signaal op je Android dongle?
Want dat kan ook verklaren dat je een slechte verbinding hebt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding internet/router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie