obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
wifi buren probleempje?
Ipeetje11
Hoi,

Wifi analyser geeft aan dat de buren op channel 8 zitten, hierop zijn wij naar channel 13 verhuisd om zo weinig mogelijk "last" van elkaar te hebben,Smile
Soms zie ik ons kanaal helemaal weg vallen?

Met inSSider v2 zie ik dat ze springen van channel 8 + 4?, dus het signaal knippert, het kanaal laat 8 zien en dan opeens verschijnt er een +4 achter datzelfde kanaal, is dat normaal?

Hiermee zouden ze dan ook op kanaal 12 terecht komen en dat zit vlak naast me?

grtx,
Fijn om weer terug te zijn!Whistl
 
cornfed
Dan hebben de buren een moderne router die het gebruik van meerdere kanalen ondersteunt.
En ja, dan is 8 plus 4 twaalf en dus hackt dat in op je kanaal 13.

Je kan gerust een kanaal kiezen dat al bezet is.
Als het signaal maar zwak genoeg is, heb je daar weinig last van.
Dus blijf uit de buurt van de sterke WIFI netwerken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Ipeetje11
Cornfed, bedankt,

Ik heb het nu eerst maar weer even terug op automatisch gezet, dit werkt op dit moment prima,

Ik begin me nu af te vragen of wifi analyser helemaal betrouwbaar is daar het signaal op sommige momenten helemaal weg lijkt te zijn en toch zitten we nog gewoon op internet?
Misschien interpreteren we de dingen niet goed?

Grtx,
Fijn om weer terug te zijn!Whistl
 
cornfed
Je bedoelt nu de Wifi analyseer functie in de router of het programma op je pc?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
seawave
Helaas blinken de tele2 routers niet erg uit in wifi kwaliteit (zacht uitgedrukt) zodra je meerdere lp-adressen draadloos laat uitdelen gaat het b-merk regelmatig de fout in, ikzelf heb DHCP uitgeschakeld en vaste IP-adressen aangemaakt en geen problemen meer,...behalve bij smartphones kan ik het IP-adres niet beïnvloeden althans,..wie tips heeft, ik hou me aanbevolen,.. heb nog gekeken in het modem zelf maar mis erg veel instellingen die denk ik dichtgespijkerd zijn door tele2 helaas, maar kan het mis hebben,.
 
cornfed
Bij Android kan je zelf een statisch ip aanmaken in de instellingen.
In de router kijken is inderdaad verkwistte moeite.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Ipeetje11
@Cornfed,

Ik doelde op de wifi analyser op m'n telefoon en de Inssiderv2 op de pc,

@seawave,
Ik las je tip om vaste ipnummers te gaan gebruiken, zo stond het voorheen hier thuis ook, maarre, de laatste tijd zijn er toch ongemerkt dingen bij gekomen, telefoons, tablet, printer, kamera, wifi gastgebruikers,
Heb vandaag een lijstje gemaakt met wie en wat er zoal gebruik maakt van het netwerk,
De ipnummers van de androids zoek ik ook nog naar, tablet wil wel maar die telefoons, misschien dat je eerst moet rooten?
Maar goed zoeken nog even verder,
@Cornfed,
Als jij tips hebt betreft Android zou dat mooi zijn,

grtx,
Fijn om weer terug te zijn!Whistl
 
cornfed
@ Ipeetje11

Sommige routers hebben een eco modus om stroom te sparen.
Dan passen ze continu de zendsterkte van het WIFI signaal aan.
Dat kan ook de wisselende sterktes verklaren.

Welke Android tips wil je hebben? Die over het statische ip adres?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
seawave
@Cornfed

over het statische ip adres, hoe deze in te stellen in een smartphone, dus dat de router ze niet meer hoeft uit te delen. Situatie bij mij: router deelt ip-adres uit aan smartphone dit is 192.168.1.23, en dan heb in een goede wifi verbinding maar kan niet op internet, na veel keer in en uitschakelen van de wifi op de smartphone krijg ik b.v 192.168.1.10 en dan is alles goed, hoe kan ik nu dat goede ip-adres (10) op de smartphone vastzetten.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
cornfed
Dan denk ik dat het toch niet zo handig is om een zo laag ip adres vast te zetten.
Als je veel netwerkapparatuur hebt, kom je geheid in de problemen.

Beste is om de scope van de DHCP server te beperken in de Tele2 router.
Begin adres 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.99 bv.
Dan kan je ten alle tijde, alles boven 192.168.1.99 gebruiken als vaste ip adressen, zonder ooit een conflict te krijgen.

In Android (CM9) moet je naar de instellingen gaan en op Draadloze netwerken en WIFi drukken.
Druk dan in het lijstje netwerken op het netwerk waarmee je verbonden bent. Even vasthouden tot het keuzemenu verschijnt.
Druk dan op Netwerk Aanpassen.
Geavanceerde opties aanvinken en op DHCP drukken.
Dan op Passief drukken en je krijgt dan de mogelijkheid om je netwerk in te stellen.

Erg goed verborgen door de Android ontwikkelaars, moet ik wel zeggen.
Nu ik het opschrijf, merk ik hoeveel stappen er nodig zijn...PC
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi buren probleempje?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend WiFi-wachtwoord wijzigen nodig? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 10 aug 2015
Zwak Wifi signaal/beperkt internet Algemeen : 6 26 sep 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Wifi ontvangst verbeteren Algemeen : 4 13 apr 2014
Geen WiFi verbinding overstappen of Technicolor TG789vn Tele2 Glasvezel internet verbindings problemen : 7 10 jan 2014
Advertentie