obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
apparaten niet zichtbaar
hijsa
ben al tijden bezig voor een familielid (laptop met W7) een nieuwe HP deskjet 3520 draadloos aan te sluiten. Dat lukt niet. Alles wijst er nu toch op dat de Davolink DV 2020 de boosdoener is. De printer is in orde (meegenomen naar mijn eigen situatie: xs4all, Fritzbox als modem/router) en alles werkt prima. Het netwerkje van mijn schoonzus lijkt ook te werken zoals het hoort, de netwerkgegevens zijn te zien op de printer. Ook deelt de Davolink een IP-adres uit aan de printer, maar als je gaat pingen vindt de laptop de printer niet. De Davolink pingen lukt wel. Dan maar eens een ander apparaat ingebracht, mijn smartphone. Ook dit apparaat krijgt keurig een IP-adres, maar kan ook niet gepingd worden ('doelhost geeft geen antwoord'Wink. Dit alles ook geprobeerd met uitschakeling van de firewall op de laptop. Je krijgt de indruk dat de Davolink alles behalve zichzelf tegenhoudt. Is dit zo?
 
seawave
De modems van tele2 hebben i.d.d vaak problemen om ip-adressen uit te delen, als je nu een statisch ip-adres aanmaakt voor de printer?, ik heb dat zelf ook met 2 smartphones moeten doen, de derde een HTC pakt gewoon wel een uitgedeeld ip-adres, vreemd genoeg,.
 
hijsa
bedankt voor je reactie
op de deskjet valt er geen IP-adres in te voeren. In de HP-software is er een optie om een IP-adres te veranderen, maar dat werkt pas als de printer gevonden kan worden, en dat gaat nou juist niet. Een beetje kip of het ei dus.
 
cornfed
MACfilter aan staan in de Davolink?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
hijsa
nee, de MAC-filter staat uit. Ik had per ongeluk zonder MAC-adressen te hebben ingevuld de filter aangezet zodat ik de helpdesk moest bellen omdat ik de laptop ook onbereikbaar had gemaakt. Keurig geholpen. Meteen maar mijn probleem uitgelegd, maar de medewerker wist er geen raad mee ...
 
cornfed
Wordt de installatieprocedure correct uitgevoerd?

De printer moet eerst alle details van het WIFI netwerk weten.
Dat gebeurt via het installatieprogramma.
De printer moet dan verbonden worden aan een pc via een USB kabel om die netwerkgegevens te ontvangen.
Pas daarna kan de printer solo deelnemen aan een WIFI netwerk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
hijsa
zeker weten, en niet 1x .... De printer laat ook het IP-adres (gekregen van de Davolink) zien en de naam van het netwerk. Zoals gezegd:
- de printer draadloos aansluiten op een andere PC lukt gewoon
- pingen lukt niet, ook niet van andere apparaten!
dus het ligt niet aan de printer of aan de installatie

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 29 2013 17:32:07:
echt niemand een idee?
Helpless
Gewijzigd door hijsa op 29 januari 2013, 17:32
 
cornfed
En je kan de GUI van de printer niet bereiken als je dat ip adres intikt in een browser?
Welk ip adres krijgt de printer?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
hijsa
ik meld mij later
moet morgen eerst met Teamviewer naar de laptop

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 30 2013 21:31:11:
nee, wat ik al vermoedde: als pingen al niet lukt ....
ik heb de router adressen laten uitdelen vanaf 192.168.1.150. De laptop heb ik het statische adres 192.168.1.150 gegeven, de printer krijgt 192.168.1.154, dat kan ik op dit moment niet beïnvloeden. Het adres intikken in de browser levert niks op.
Gewijzigd door hijsa op 30 januari 2013, 21:31
 
cornfed
Reset de router naar fabrieksinstellingen.
Wel van te voren de instellingen opschrijven, want die zijn dan weg.

Als het daarna weer niet lukt, ga ik ervan uit dat de router defect is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'apparaten niet zichtbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie