obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Netwerk plat zodra p2p actief wordt.
vossejongk
Hallo, sinds kort mijn 1e eigen huis en omdat het financieel niet heel ruim is nu dacht ik een leuk inet abbo te nemen van tele2 a 12,50pm eerste 9mnd, daarna 25.

Kreeg een comtrend ct6373 modem geleverd, wat dus qua kwaliteit en mogelijkheden nou niet bepaald tot de top behoort zoals de meesten inmiddels ook weten Sad.
Probleem is nu zodra ik mijn p2p programma opstart (vuze) gaat het hele netwerk plat, foetsie, nada, noppes. Zelfs inloggen op 't modem zelf werkt niet, want de UI laad niet Sad.
Enige oplossing is vuze weer afsluiten, en voeding van het modem eruit - erin.

Modem vervangen door een eigen kan niet volgens tele2 medewerker en ik betwijfel zeer of een ander (nieuw) modem dit probleem ook oplost.

Iemand een idee?

Mvg
matts
 
cornfed
Lijkt erop dat je teveel connecties maakt met Vuze.
Limiteer dit eens naar bv. 50 en kijk dan of dat helpt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
vossejongk
Met 50 connecties is P2P amper te doen Sad het gaat er juist om om zoveel mogelijk connecties te hebben om die snelheid omhoog te krijgen aangezien de meeste connecties zo rond de 2/3kB/s binnenkomen, en als je dan bv voor een film 4.36gb moet downloaden Pfft

Bij mijn ouders hebben ze Online en met dat modem zat ik altijd ruim boven de 10d connecties en dat ging prima? Niks geen uitval interactieve tv deed ook prima en bellen kon allemaal tegelijk...

probeer het op dit moment opnieuw en nu lijkt 't wel stabiel te blijven.. kijken hoelang dat duurt Smile
 
Bill
Ik denk dat cornfed je gaat adviseren om nu met stapjes het aantal connecties weer te verhogen om zodoende het punt te vinden wat je router maximaal aankan.

Doe er maar eens 25 bij, dus 75 connecties. En herhaal dat totdat het mis gaat en verlaag het dan weer iets.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cornfed
Inderdaad... Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
vossejongk
Draait tot nu toe 2 dagen stabiel, lijkt erop dat 't probleem zichzelf heeft opgelost? Misschien iets te ongeduldig maar wel vreemd dat het de 1e paar dagen volledig in de soep liep :S

Toch bedankt voor de feedback en mochten er alsnog problemen zijn zal ik dat zeker melden Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk plat zodra p2p actief wordt.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
netwerk-id, netwekfrequentie en symboolfrequentie Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 22 apr 2016
Lacie networkspace 2 wordt niet herkend Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 5 19 aug 2014
Ipcamera bekijken buiten thuis netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 20 25 dec 2013
Nas wordt niet herkend Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 14 dec 2013
Wordt de Comtrend CT-6373 nog uitgeleverd met oude firmware? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 3 12 aug 2013
Advertentie