obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Broodje aap?
Merino
De blokjesstoring in het tv-beeld zou veroorzaakt worden doordat de coaxkabel tijdens het tv kijken warm wordt en uitzet en na het uitschakelen van de de tv weer afkoelt en krimpt. Daardoor zouden scheurtjes in de koperen kern ontstaan (bron: ZIGGO). Hoe hoog moet de stroom zijn om 0,1 graad celsius temperatuurverhoging ter verkrijgen in een coaxkabel?
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
kobus1960
Slaat nergens op idd. stroomverbruikers, zoals TV's en antenne versterkers
zijn immers allemaal voorzien voor goede koeling. Coax is eeuwig.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Merino

Quote

kobus1960 schreef:

Slaat nergens op idd. stroomverbruikers, zoals TV's en antenne versterkers
zijn immers allemaal voorzien voor goede koeling. Coax is eeuwig.

Bedankt!!! Dat dacht ik namelijk al. Nu heeft het nogeens bevestigd.
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
Merino
Ik heb weleens gelezen over het 'huideffect'. Wat is dat en hebben we daar met coax-kabels ook mee te maken?
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
Merino
Op het web vond ik over huideffect:

(elektronica) het verschijnsel dat de geleiding van een hoogfrequente wisselstroom zich slechts voordoet aan de oppervlakte van de geleider

De binnenzijde van een geleider kan door het huideffect bij hoge frequenties net zo goed hol zijn.

ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
kobus1960
Feit is dat coax kwaliteit heeft of niet, en dat zie je.
Ik ben geen rekenmeester, slechts ervaringsdeskundige.
Dus discussie heeft geen zin, ik zie wat ik zie, da's alles.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
strider
Daar weet ik dan wel weer wat over.

Je vertaling huideffect bestaat niet, het is skin effect en dat gaat over HF signaal door een koperdraad. Bij coax is dit dus juist geen probleem, maar bij HF over gewoon koper speelt dat wel.

Geen probleem dus bij coax. Verder klopt het wel dat coax probleemloos is en blijft in huis, maar...... onder de grond is het een heel ander verhaal. De oudere kabels worden poreus, en de nieuwere worden slecht als er breuken zijn gerepareerd. Daardoor komt er vocht in de kabels hetgeen drastisch is voor de bandbreedte. Dit soort problemen is bijna niet op te sporen.

Je verhaal over opwarming van de kabels klopt enigszins, als een coax tussen de verwarming loopt, heb je een probleem omdat de kunsstof dan gaat vervormen waardoor je breuken kunt krijgen in je koper. Geen broodje aap dus, maar wel makkelijk te voorkomen.
 
Merino
Bedankt voor je reactie Strider!! Overigens heb je het over een ander soort opwaming dan waarvan Ziggo spreekt (ingeschakeld tv toestel).
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
strider
Klopt helemaal, maar ik kan me een vorig toestel van mezelf herinneren, zo'n bakbeest, die werd net zo heet als de verwarmingsradiatoren op bepaalde plekken.
 
Merino
'k Snap er niks van. Na een paar weken ging het beeld "blokken". Niet op alle zenders en ook niet altijd. Stekkertjes nogeens gecontrolleerd en waar mogelijk verbeterd, zonder resultaat. Bij de bouwmarkt een nieuwe coaxkabel (goedgekeurd door Ziggo) gekocht en WEG blokkies!! 'k Snap er niks meer van, want vóór het 3 in 1 pakket hadden we nergens last van.
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Broodje aap?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie