obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Wifi ontvangst verbeteren
Superdude
Mede forummers,

Ik heb nu een Davolink DV-2020 modem/router van Tele2. Al mijn internetverbindingen zijn draadloos, omdat ik geen draden kan trekken. Ik heb het 3 in 1 pakket (ADSL-20 Mb). Dit bevalt eigenlijk wel goed. Alleen het Wifi-signaal is niet geweldig. Nu heb ik een android-stick besteld, om van mijn TV een smart-TV te maken. Deze zal ik over een tijdje krijgen. Daarom wil ik dus mijn Wifi-signaal versterken. Ik heb dan nml. een aantal smartphones, tablets, PC en de androidstick die gebruik maken van Wifi. Waarschijnlijk nooit allemaal tegelijk.

Ik heb ook nog een Huawei WS322 Wifi-router/client/versterker. (Ooit gekregen van iemand, dus ook geen handleiding bij). Ik heb niet zoveel verstand van netwerken, dus ik weet niet hoe ik dit ding moet gebruiken en of dit voor mijn situatie wel zin heeft. Dus mijn vraag is: Kan ik dit apparaatje gebruiken om mijn Wifi-signaal te versterken, en zo ja hoe moet ik dat dan doen? Bedankt voor jullie meedenken.

Superdude
 
cornfed
Om je WIFI te verbeteren kan je vooral twee dingen doen.
Kies een vrij kanaal uit voor je WIFI netwerk of in ieder geval een kanaal dat het minst bezet is.
En stel je WIFI landinstellingen in op "Christmas Island". Dat verhoogt het zendvermogen van de Davolink.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Superdude
Bedankt voor je antwoord. Ik heb gedaan wat je zei, en naar mijn idee is het zeker beter geworden! Hoe kan de landinstelling te maken hebben met het zendvermogen? Nou ja, maakt eigenlijk ook niet zoveel uit, het helpt en dat is het belangrijkste!
 
cornfed
Elk land heeft zijn regelgeving met betrekking tot zendvermogen en gebruikte kanalen.
Dus daarom moet je altijd een land aangeven waar je bent.

Hoe groot het verschil van uitzendvermogen is, weet ik niet.
Het zal vermoedelijk wel meevallen, maar alle beetjes helpen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi ontvangst verbeteren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend WiFi-wachtwoord wijzigen nodig? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 10 aug 2015
Zwak Wifi signaal/beperkt internet Algemeen : 6 26 sep 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Geen WiFi verbinding overstappen of Technicolor TG789vn Tele2 Glasvezel internet verbindings problemen : 7 10 jan 2014
wifi printer canon prixma mg3200 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 27 15 aug 2013
Advertentie