obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Lacie networkspace 2 wordt niet herkend
Daniel
ag, kan iemand mij helpen?
k heb een Lacie networkspace 2 (https://www.lacie.com/nl/support/support_manifest.htm?id=10451)gekocht en aangesloten op de tele2 modum (volgensmij de Davolink). De NAS wordt op mijn PC niet gezien door de Lacie Network Assistant.
Vervolgens heb ik deze rechtstreeks aangesloten op mijn pc middels een netwerkkabel. Hij wordt wel herkend, kan via de Lacie Network Assistant de NAS en de mappen benaderen. Daar kan ik ook handmatig de DHCP instellen. Als ik dat doe, dan wordt de Lacie niet meer zodanig herkend dat ik in de mappen kan. Vervolgens als ik de DHCP weer op automatisch zet, maar het ipadres ongewijzigd laat bij de handmatige instellingen, blijft deze onbenaderbaar.
Pas als ik de handmatige ipadres weer wijzig naar de oude, dan op automatisch zet, dan pas kan deze weer benaderd worden.

Als ik naar het ipadres van de Lacie schijf kijk dan is dit 169.255.16.10. Als ik naar de range kijk van de tele2 modem dan is dit van 192.168.1.2 tot 192.168.1.254
Dus volgens mij klopt daar ook iets niet.

Heeft iemand een oplossing. Want op het forum zie ik zo niet de gouden tip.
 
Daniel
"Als ik naar het ipadres van de Lacie schijf kijk dan is dit 169.255.16.10. Als ik naar de range kijk van de tele2 modem dan is dit van 192.168.1.2 tot 192.168.1.254
Dus volgens mij klopt daar ook iets niet."

Lacie schijf ip is 169.254.1.16 o.i.d.
 
cornfed
Gebruik je LAN poort 3 en 4 om je NAS aan te sluiten?
LAN 1 & 2 zijn uitsluitend voor de TV decoder.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Daniel
Ja je hebt helemaal gelijk. Ik ben er ook achter gekomen. Nu heeft hij een ip-adres alles doet het. Ik kom wat dat betreft poorten te kort.

Bedankt voor je meedenken.

groeten
Daniel
 
cornfed
Bedankt voor de terugkoppeling.

Veel plezier met je NAS. Smile
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lacie networkspace 2 wordt niet herkend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie