obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Router in DMZ werkt niet
Potatolaces
Hallo mensen,

Ik heb mijn router in mijn modem (TG789VN) in DMZ gezet. Dit is me gelukt via deze thread http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2411

Nou werkt inderdaad mijn internetverbinding terwijl de router in in DMZ staat. Alleen krijg ik nu op mijn PS3 nog steeds NAT-3 melding. Ook als ik via mijn router een DMZ verwijs naar het statisch IP-adres van mijn PS3, krijg ik nog steeds NAT-3. Ik heb het idee dat de DMZ van modem naar router uberhaupt niet functioneert.

Wat doe ik verkeerd?

IP Technicolor DMZ: 192.168.1.117
IP WAN Router: 192.168.1.117
IP LAN Router: 192.168.2.1

Thanks
 
Potatolaces
DNS staat op 8.8.8.8 en 4.2.2.3
 
cornfed
Je hebt een glasvezel verbinding?
En waarom gebruik je de TP Link niet als access point/switch in plaats als router?
Dan ben je gelijk van dubbel NAT af.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Potatolaces
Hallo Cornfed,

Zou je mij uit kunnen leggen hoe dat in zijn werk gaat? Ik wil naar de router wel graag alles aan poorten open hebben zodat ik via de TP-link de boel kan regelen in plaats van in het modem. Die is namelijk zo dichtgetimmerd als de pest...
 
cornfed
Als de TP Link als switch fungeert, regelt de Technicolor alles.
De TP Link is dan alleen nog maar dom doorgeefluik.
Dat moet je je wel realiseren.
Ik weet niet of je gebruik maakt van speciale functies in de TP Link.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Potatolaces
Nee dat niet. Ik heb hem inderdaad al eens als dom doorgeefluik geconfigureerd (DHCP uitschakelen, kabel pluggen in een LAN port, etc. etc.). Dan werkt het internet inderdaad maar niet zonder NAT-3 melding op de PS3.

Oftewel: Online gamen gaat niet/nauwelijks.

Is er een manier om via de router NAT-2 te krijgen? Het is voor mij namelijk best wel een probleem om een extra kabel speciaal voor mijn PS3 te trekken.
 
cornfed
NAT 2 moet in principe in alle configuraties mogelijk zijn.
Het omzetten van de TP Link naar switch vereenvoudigd alleen de setup van je interne netwerk.

Heb je ook andere apparaten aangesloten aan de TC behalve dan de TP Link?
Heb je ooit geprobeerd om de console direct aan te sluiten op de TC?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Potatolaces
Alle apparaten die verbonden zijn met de TC werken naar behoren. Momenteel 7 apparaten aangesloten op de Technicolor en 4 op de TP-link.Het internet werkt volledig op beide systemen maar de NAT-3 melding blijft bestaan. En dat is nou juist hetgene dat ik wil oplossen.

Het modem staat helemaal beneden en ik heb geen kabel die het tot de PS3 op zolder redt helaas. Het heeft ooit wel gewerkt via mijn router om NAT-2 te verkrijgen. Toen is er ooit een Tele2 monteur geweest omdat we een slecht netwerk hadden (wifi viel vaak weg) en sindsdien verkrijg ik geen NAT-2 meer...
 
cornfed
Dus alle LAN poorten van de TP Link zijn vol?
Dan kan je geen switch maken. Een LAN poort zou je moeten opofferen voor de verbinding met de TC.
Dan moet je met de huidige setup aan de slag.

Ik zal even kijken welke mogelijkheden de WAN poort heeft van de TP Link.
Misschien zit daar een bridge functie in.
Op de TP Link zit nog de originele firmware?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Potatolaces
Nee de apparaten zijn allemaal verbonden via Wifi. Alle LANs zijn nog beschikbaar.
De firmware op mijn TP-link is DD-WRT.
Bedankt voor de hulp!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router in DMZ werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Advertentie