obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Handleiding voor aansluiting van NAS en een IP-cam aan VI-3223u.
skylord
Van Tele2 support krijg ik te horen dat zij GEEN hulp verlenen bij het aansluiten van een NAS en IP-camera op hun modem en ook dat zij GEEN handleidingen hebben.Tele2 verwijst enkel naar het forum en daarmee is hun verantwoordelijkheid beeindigd.

Op het forum gezocht naar welke instellingen gedaan moeten worden aan het VI-3223u Multi-DSL. IAD modem om een NAS van buiten het lokale LAN om via Internet te benaderen. Maar schijnbaar is dit een nieuw modem dat bij aansluiting aan Tele2 bij de eerste automatische update dichtgetimmerd wordt.

Het Tele2 modem is: Model VI-3223u Multi-DSL. IAD.
De NAS is: Linksys NAS200.
IP-Camera: nog aan te schaffen.

Ik kan enkel toegang tot het modem krijgen als 'user' niet als 'admin'

Mijn vraag:
weet iemand of er een handleiding bestaat voor het aansluiten van de NAS en een IP-camera.
 
cornfed
Een echte handleiding bestaat niet.
Maar voor zover we weten verschilt het poorten openen niet veel van de Davolink.


Belangrijker is de vraag hoe je je NAS wilt benaderen?
He veiligste is via een VPN. Kan je een VPN verbinding opzetten via je NAS?

Een camera is meestal eenvoudiger. Dat werkt via een bepaalde poort.
Die poort openzetten is dan ook alles.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
skylord
cornfed: Bedankt voor het snelle antwoord.
Een VPN verbinding opzetten moet nog gebeuren. Ik ben pas begonnen met deze materie, dus ik zit eigenlijk in een test-phase. Ik zal de Davolink berichten nogmaals opzoeken. Een link naar het betere verhaal zou ik apprecieren.
 
cornfed
Je eerste zorg is te bepalen hoe je verbonden wilt worden met je NAS.
Dat kan via meerder protocollen. Elk met hun eigen plus- en minpunten.
Belangrijkste vind ik veiligheid. Anders kan iedereen bij je bestanden of op je netwerk.

Een VPN is meestal de beste en veiligste.
Is alleen de vraag of je NAS dat kan. Google zegt mij neen.
Misschien kan je VPN met de hand installeren op je NAS?
Anders moet je een andere manier vinden.
Welke protocollen stelt je NAS beschikbaar?

Van de Tele2 router hoef je niets te verwachten.
Die heeft geen bijzondere functies in huis voor zoiets.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Handleiding voor aansluiting van NAS en een IP-cam aan VI-3223u.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
NAT type 3 wijzigen voor 2 PS 4 Algemeen : 4 03 jun 2016
Advertentie