obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
probleem VPN connectie
jaapvds
'k Had enige tijd geleden problemen met stabiliteit van VPN connectie (mbv Junos Pulse) naar mijn werk, Het lijkt erop dat ongeveer elke 5min er een connectie hick up ('k werk via wifi) is en mijn sessie wordt afgebroeken.

'k Kreef van iemand te horen dat dit opgelost wordt door poort 500 op de modem te openen mbv Virtual Servers en Port Triggering gebruilt, en met mijn vorige modem lukte dit ook, met als gevolg een stabile VPN connectie.

Echter recentelijk heb ik een nieuwe modem van Tele2 gekregen vanwege upgrade snelheid naar 50Mb, het type modem is: Thomson TG789vn, het lukt mij niet om poort 500 te openen via Game & Application Sharing. Als ik namelijk de poort check mvt online port checking tool blijkt hij gesloten.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

mvg,
Jaap
 
cornfed
Ik zou eerst uitsluiten dat WIFI het probleem niet is.
Want anders zit je aan de verkeerde knoppen te draaien.

Werk je met dit programma?
https://www.juniper.net/techpubs/en_U...lling.html
Daar zeggen ze poort UDP 3578.
Als poort 500 de verkeerde is, zal een website altijd zeggen dat de poort dicht is, want er is geen service om die poort te beantwoorden.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jaapvds
dank voor je reactie, wat ik nu zie is dat inderdaad Wifi het probleem is. Met de kabel heb ik een stabiele (VPN) verbinding.

Enig idee wat er mis kan zijn met mijn Wifi verbinding?

Hartelijke dank
Jaap
 
cornfed
Hoi Jaap,

WIFI problemen kunnen heel veel oorzaken hebben.
Heb je al eens van kanaal gewisseld?
Misschien is er iets dat van buitenaf je signaal stoort? Babyfoon of zo.
Driver updaten van WIFI kaart/dongle is nooit verkeerd.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem VPN connectie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend Tele2 modem Probleem Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 dec 2012
amino home cinema probleem! Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 6 18 okt 2012
Probleem met tele2 + sitecom router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 20 sep 2012
Abo bestellen - probleem met nummerbehoud: huidige provider staat niet in lijst Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 7 23 apr 2012
Decoder aansluit probleem Algemeen : 5 21 apr 2012
Advertentie