Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
Pagina 1 van 2: 12
|
Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden
|
|
hollebollejan |
Geplaatst op 20 January 2016, 15:36
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 20 Jan 2016 |
Zelfs Tele 2 kan me niet vertellen of ik kan portforwarden. Ik heb 2 camera's die ik van af internet wil blijven bekijken, dit lukt me niet. Ik doe volgens mij alles goed maar poorten gaan gewoon niet open. Tele 2 kan mij hier niet bij helpen zeggen ze. Maar als Tele 2 me al niet kan helpen dan vraag ik me af wie dat wel kan, dus daarom mede op advies van Tele 2 zelf maar een berichtje op dit forum geplaatst. Ik heb een Technicolor TG789BVN modem. Kan iemand me vertellen of de port forward optie geblokkeerd is door Tele 2 of is er een andere mogelijkheid om dit te omzeilen. |
|
|
tieper |
Geplaatst op 21 January 2016, 12:30
|
Activiteit Berichten: 44 Lid sinds: 12 Nov 2010 |
Ik zit met precies hetzelfde probleem bij dit modem en kom er ook via deze link niet uit: https://crowdsupport.telstra.com.au/t5/Modems-Hardware/Technicolor-TG797n-v3-port-forwarding/td-p/84698 Misschien lukt het bij u wel? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 21 January 2016, 23:58
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Nee, Tele2 gooit geen poorten dicht. En ja, ook op een Technicolor kan je poorten openen. Er zijn maar twee nadelen aan de Technicolor. De eerste is de soms niet zo logische manier van poorten openen. Je moet eerst een poort aanmaken en dan apart aan een apparaat uitdelen. Dit doen veel routers simpeler in een enkel schermpje. En je hebt geen administrator toegang op de Technicolor. Dus je kan sommige opties niet uit- of aanzetten. Dat betekent dat je sommige problemen niet kan oplossen. Maar dat lijkt mij hier niet het probleem. Om met het begin te beginnen: @ tieper Waar precies loop je vast op die link die je eerder gaf? @ tieper & hollebollejan Welke poort(en) hebben jullie uitgekozen voor de camera's en werken die camera's ook correct op die poorten? |
|
|
tieper |
Geplaatst op 22 January 2016, 08:40
|
Activiteit Berichten: 44 Lid sinds: 12 Nov 2010 |
Bedankt voor uw reactie. Ik heb onderstaande links beiden letterlijk uitgevoerd met als resultaat dat de poorten die ik ingeef niet open gaan. (Ik vind de bovenste link het duidelijkst). Als ik in plaats van de gewenste poorten de poort 80 invoer staat deze wel open. Dat is voor mij een teken dat mijn manier van invoeren wel goed is. In mijn oude Davolink had ik de poorten 9091, 9090, 8080 en 8090 open staan voor mijn camera's. Het maakt me eigenlijk niks uit welke poorten ik gebruik want dat kan ik in de camera's aanpassen. Het gaat hier om 4 bewakingscamera's die ook via internet van andere locaties te benaderen zijn en dat werkte tot deze week prima. https://support.zen.co.uk/kb/Knowledgebase/Broadband-Technicolor-TG-582-Configure-Port-Forwarding https://crowdsupport.telstra.com.au/t5/Modems-Hardware/Technicolor-TG797n-v3-port-forwarding/td-p/84698 Ik hoop dat u de gouden tip voor me heeft! |
|
|
tieper |
Geplaatst op 22 January 2016, 10:59
|
Activiteit Berichten: 44 Lid sinds: 12 Nov 2010 |
Allereerst mijn excuses voor een foute instelling van mijn kant. Ik kom tot de ontdekking dat ik onder het vakje "Device" niet het adres van mijn camera heb opgegeven maar van mijn desktop (bijlage). Nu werkt het dus wel voor één camera en via poort 80. Met mijn huidige poorten werkt het niet. Als u me kunt vertellen welke andere 4 poorten ik kan gebruiken is mijn probleem opgelost. (Ik heb onderstaande link gebruikt). https://support.zen.co.uk/kb/Knowledgebase/Broadband-Technicolor-TG-582-Configure-Port-Forwarding Mvg, P.Herrema
tieper voegde bij, bestand:
|
|
|
tieper |
Geplaatst op 22 January 2016, 15:25
|
Activiteit Berichten: 44 Lid sinds: 12 Nov 2010 |
De eerder door mij gemelde foute instelling is bij mij de oorzaak van alle ellende. Als de werkwijze van onderstaande link wordt gevolgd en van tevoren de te openen poorten in de camera's zijn ingevoerd moet het lukken. Ik kon nu toch mijn "oude" poorten gebruiken. Nogmaals mijn excuses voor mijn nogal opdringerig schrijven maar er stond nogal wat druk op de ketel. Ik vind trouwens wel dat de helpdesk wat duidelijker kan zijn er zich er niet af moet maken met de opmerking dat dit niet mogelijk is bij dit modem. https://support.zen.co.uk/kb/Knowledgebase/Broadband-Technicolor-TG-582-Configure-Port-Forwarding |
|
|
tieper |
Geplaatst op 22 January 2016, 16:05
|
Activiteit Berichten: 44 Lid sinds: 12 Nov 2010 |
In de bijlage de handleiding die ik heb gebruikt (Libreoffice document). Zie ook mijn andere reacties. Succes. |
|
|
hollebollejan |
Geplaatst op 22 January 2016, 19:54
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 20 Jan 2016 |
Ik heb de camera op poort 80 goed werken via het netwerk maar online lukt het me nog niet. Maar ik zie dat er hoop is dus maar weer opnieuw proberen. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 22 January 2016, 23:39
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
@ tieper Mooi dat je het zelf oploste! Goed gedaan. @ hollebollejan Is de camera rechtstreeks aangesloten op de Technicolor? Of is daar nog wat apparatuur tussen? Staat alles goed ingevuld op de Technicolor? Screenshot kan heel behulpzaam zijn. Hoe test je de poorten? |
|
|
tieper |
Geplaatst op 23 January 2016, 08:15
|
Activiteit Berichten: 44 Lid sinds: 12 Nov 2010 |
Quote hollebollejan schreef: Ik heb de camera op poort 80 goed werken via het netwerk maar online lukt het me nog niet. Maar ik zie dat er hoop is dus maar weer opnieuw proberen. Hier staat een voorbeeld van een Foscam camera in dit modem: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Technicolor/TG789vn_v3/Foscam_FI9821W.htm |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Onmogelijk in te loggen bij mijn Payzaaccount. | Algemeen | : 4 | 18 Mar 2018 |
vaste telefonie niet meer kunnen bellen | Tele2 vaste telefonie (analoog) | : 3 | 11 Jun 2017 |
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 | Algemeen | : 5 | 11 Feb 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
bellen vanaf mijn nummer | Tele2 vaste telefonie (analoog) | : 10 | 31 Dec 2016 |
Advertentie