obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox op 50MB VDSL
Zilvermeeuw
Hai,

Ik heb nu een 50MB DSL verbinding en wil mijn Fritzbox 7360 als modem gebruiken. De redenen zijn:
  • De Fritzbox heeft voip en DECT
  • De Fritzbox heeft embedded VPN, zodat ik niet afhankelijk ben van een computer die aan moet staan
  • De Fritzbox kan op een ander intranet IP range gezet worden. Dit is nodig voor een VPN verbinding.

3 dingen, die met de MediaAccess TG789bvn niet werken

Ik heb de DSL inloggegevens.

De Fritzbox connect op de DSL lijn en zegt 55MB down en 5.5MB up.
Daarna krijg ik "PPPoE error: Timeout"

Heeft iemand een idee, om dit voor elkaar te krijgen?
 
abmg
Hoe heb je dit voorelkaar gekregen? Ben benieuwd!
Zoals dit: [url]https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/fritzbox-ipv-mediaaccess-tg789bvn-51703?postid=313283
[/url]

En zijn de gebruikersnaam en wachtwoord dezelfde als die voor 20Mb ADSL?

Ik heb zelf 20 Mb ADSL met een Fritzbox 7490 en zou niet anders willen!
 
Zilvermeeuw
Hihi, het topic, waar je naar verwijst heb ik zelf geschreven. Cheer

De gebruikersnaam en ww is NIET hetzelfde als van de 20MB ADSL. De 20MB methode om de gebruikersnaam te vinden, werkt niet voor de 50MB VDSL.
 
abmg

Quote

Zilvermeeuw schreef:

Hihi, het topic, waar je naar verwijst heb ik zelf geschreven. Cheer

De gebruikersnaam en ww is NIET hetzelfde als van de 20MB ADSL. De 20MB methode om de gebruikersnaam te vinden, werkt niet voor de 50MB VDSL.


Ik had al zo'n vermoeden!
Misschien leuk voor het forum en andere gebruikers als je het geheim prijsgeeft hoe je aan deze inloggegevens gekomen bent?
 
Zilvermeeuw
Ik heb Tele2 gebeld met mijn probleem en heb twee oplossingen aangedragen. In dat gesprek kreeg ik de inloggegevens. De Tele2 medewerker wist volgens mij niet, dat dit de VDSL inloggegevens waren. De gebruikersnaam is "registratienaam"@tele2.nl, het wachtwoord bestaat uit 12 letters. Geen cijfers, geen hoofdletters.

Zonder deze inloggegevens bouwt de Fritz wel een DSL verbinding op (55Mb down, 5Mb up). Misschien is met een wireshark dan de inloggegevens wel te achterhalen.
 
abmg
Heel bijzonder dat de helpdesk de inloggegevens gaf! Weet je z'n naam nog?

Ik heb inderdaad een Fritzbox zonder ingevulde inloggegevens aan de adsl lijn gehangen met packet trace aan. Je "oogst" helaas een leeg wireshark bestand.

Mijn inloggegevens heb ik via de methode op dit forum en een Davolink van Marktplaats achterhaald.
 
abmg
PS "registratienaam"? Is de registratienaam die van je emailadres, of ergens anders te vinden?
 
Zilvermeeuw
Bij mij is de registratie naam: Alle voorletters, een punt en dan de achternaam.
 
abmg
Met deze informatie zou een wizzkid in de Linux omgeving van een Fritz een progje moeten bouwen dat de (denk ik) 12 to de 26ste mogelijkheden van het wachtwoord langsloopt!
 
Zilvermeeuw
Of met een trace-tracker. Zie als voorbeeld: https://code.google.com/archive/p/fritzcap/
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox op 50MB VDSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Settings for FritzBox Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 14 13 mrt 2018
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
VDSL Snelheden in Amsterdam postcode gebied 1091 Klacht over Tele2 : 1 20 feb 2016
VDSL 50MB via kabel? of glasvezel? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 16 12 mei 2012
50Mb internet Snelheid : 9 28 feb 2012
Advertentie