obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
(KPN) Signaal dat binnenkomt op het ISRA punt
nkamp
Hallo,

In de meterkast komt de KPN kabel binnen op het ISRA punt In dit blok zitten twee RJ-11 aansluitingen (althans bij mij). Destijds met ISDN kon je daar volgens mij een ISDN toestel aansluiten en kon je bellen. Ik heb nu geen ISDN meer maar tele2 bellen/internet. Weet iemand wat er nu van signaal ISRA punt binnenkomt? Ik denk dat er nu niet meer gewoon een telefoon op aangesloten kan worden of wel?

Ik vraag dit nl. want mijn modem is stuk. dat weet ik zeker. (als de voeding opnieuw aansluit op het modem branden 30 seconden de leds en dan knippert alles nog enkele keren en vervolgens gaan alle leds uit. de voeding wordt ook ontzettend warm).
Nu had ik nog een speedtouch 510 modem liggen uit het wanadoo tijdperk. Maar hiervan blijft ook het WAN (DSL?) led uit. Nu kan het zijn dat ik modems niet zomaar kan uitwisselen of dat er geen signaal op de KPN lijn staat. En ik dacht misschien kan ik dit testen via een telefoon op dit binnenkomst punt aan te sluiten. Ik wil dit graag vaststellen want eind deze week heb ik pas een nieuw modem. Als dan blijkt dat het signaal op de KPN kabel ook niet goed is dan kan ik alsnog niet bellen en internetten en duurt het nog........

Mvg.,

Nico
Gewijzigd door nkamp op 14 juli 2008, 09:05
 
glasvezel
klopt een telefoon er op aansluiten gaat niet

bellen gaat via het modem

misschien dat je iemand kent die ook tele2 heeft? dan even dat modem aansluiten,
als er signaal opzit dan begint na ong 10 sec het dsl ledje te knipperen, daarna constant, powerrood, die wordt dan ook groen.
middelste led blijft knipperen, dit is voor de telefoondienst die werkt
Gewijzigd door glasvezel op 14 juli 2008, 19:25
 
Marcello
Glasvezel heeft gelijk !!! Het gehele DSL-signaal komt binnen via het ISRA en wordt in de modem gesplitst in internet, voice en tv. Wat je enkel had kunnen proberen is om de modem een "harde reset" te geven oftewel het knopje aan de achterzijde een 10-tal seconden ingdrukt te houden dmv een paperclip. Stekker eruit...1min wachten...stekker erin en dan moet de modem zich weer aan gaan melden wat pakweg een kleine 5 min. kan duren omdat het netwerk een "verse" modem ziet. Succes !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '(KPN) Signaal dat binnenkomt op het ISRA punt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zwak Wifi signaal/beperkt internet Algemeen : 6 26 sep 2014
Wat is werkend ISRA punt? Opleveringsproblemen : 4 06 sep 2014
WIFI signaal DV2020 verbeteren, diverse oplossingen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 19 18 feb 2013
dv-201amr verliest erg vaak wifi signaal Storing : 7 27 nov 2012
Hoeveel modems per ISRA punt? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 3 17 jun 2012
Advertentie