obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
de boel bij voorbaat omgooien
michelle1505
Even om op de zaken voorop te lopen aangzien Tele2 wel erg traag is en ik toch wel aan de slag wil als het pakket komt (ALS Grin)

(eind juni aangevraagd, zou eind juli internet hebben, heb toen toch maar gebeld aangezien ik niets hoorde, centrale vol...leuk dat ik er zelf achterheen moest, nu wordt het eind augustus maar kan later want er is een probleem met modems uitleveren)

Ik heb in het verleden Orange gehad, doordat er iets was, liep mijn internet door de oranje en witte draad. In de telefoncontactdoos had ik ze veranderd alleen kon het ISRA punt niet vinden, de KPN monteur is toen langsgeweest en heeft dit voor mij veranderd in het ISRA punt.

Is het verstandig om de boel weer om te zetten want ik had begrepen dat het standaard rood/blauw was wat ze gebruiken en niet oranje/wit.
Ik zit alleen met het ISRA punt, ik kom er wel bij als ik op een trap sta maar zou niet weten wat ik moet veranderen want het lijkt alsof alle draad eindjes gewoon netjes vastzitten in zo een groot blokje met gaatjes aan weerskanten en schroefjes erboven...weet even niet hoe die dingen heten.

Ik heb net een Zyxel modem aangesloten en het werkt niet, kan ik ervan uit gaan dat mijn internet toch via die rode en blauwe draad loopt en alles omgegooid moet worden of werkt een Zyxel modem simpelweg niet op TELE2?
Gewijzigd door michelle1505 op 18 augustus 2008, 21:27
 
cornfed
Heb je een analoog telefoonabonnement van KPN?
Brandde ook het DSL lampje van ZyXel router/modem?

Normaal blijven je huidige 'draadjes' in gebruik. Zoals je zelf aangeeft worden ze alleen verwisseld als er problemen zijn met je verbinding.
Gewijzigd door cornfed op 19 augustus 2008, 00:04
 
michelle1505
Bedankt voor je antwoord, heb net even gekeken en het DSL lampje blijft aan, hij knippert niet. Alle andere lampjes branden niet.

Ik kan ook niet de Zyxel modem inkomen.

Als het modem probeer wat ik toen bj Orange kreeg, dan kan ik er wel inkomen.

Misschien is het Zyxel modem gewoon stuk?
Gewijzigd door michelle1505 op 19 augustus 2008, 08:19
 
cornfed
Welke ZyXel model heb je?
Welke modem heb je van Orange?
 
michelle1505
Hoihoi, Ik heb een 2602HW Zyxel modem en die van Orange is denk ik een Sagem maar welk type staat er niet. Alleen het welbekende Livebox.
 
cornfed
Als je de ZyXel aansluit aan je ISRA punt moet je DSL lampje gaan branden.
Dat kan best één minuut duren, dus heb even geduld.

Als dat het geval is, is er een DSL signaal aanwezig op je telefoonlijn.
Nu is alleen de zaak of dat signaal van Tele2 is of nog van je oude provider.

Je kan niet in je modem zien welk netwerk actief is.

De inlog voor je ZyXel is: surfen naar 192.168.1.1 of 192.168.1.254
user/pass= admin/1234
Gewijzigd door cornfed op 20 augustus 2008, 00:13
 
michelle1505
Volgens Tele2 zou de technische oplevering gereed moeten zijn dus ik ga er van uit dat het, het tele2 signaal is (hoop ik)

Ik heb beide adressen geprobeerd om het Zyxel modem in te komen maar ze werken geen van beiden.

Het DSL lampje brand wel netjes.
 
cornfed
Heb je ook een fabrieksreset uitgevoerd met je modem van tevoren?
Dan moet je hem aanzetten en even het verzonken "reset" knopje vasthouden.

Het is zeer waarschijnlijk dat er al een Tele2 signaal op je lijn zit.
Dan werken alle andere modems/routers niet meer.
Je kan alleen Davolink Routers met Tele2 verbinden.
Je zult moeten wachten tot je er een hebt. Even bellen weer met Tele2, vermoed ik.
Gewijzigd door cornfed op 20 augustus 2008, 13:03
 
michelle1505
Hoihoi, ja ik heb ook (meerdere keren) een fabrieksreset uitgevoerd. Maar het feit dat het DSL lampje brand en ik de modem gewoon niet inkom...dat is toch raar of hoort dat ook bij Tele2? Overigens kon ik dus wel mijn Livebox Orange modem inkomen. Ik kreeg met beiden geen verbinding met internet, dat niet.

Even update, ik heb net de stekker van de Livebox erin gedaan en blijft het @ lampje langzaam knipperen, ik weet nog dat, dat het geval was voor dat de KPN monteur de draadjes in het ISRA punt moest veranderen...

Van het Zyxel modem blijft het DSL lampje wel continue aan.

Moet ik er nu toch maar vanuit gaan dat ze mijn internetsignaal op blauw/rood hebben gezet?

Misschien toch wel verstandig om te wachten tot hun pakket ooit eens binnenkomt om het dan nog eens te proberen...
Gewijzigd door michelle1505 op 20 augustus 2008, 13:36
 
cornfed
Wacht eerst maar eens af tot je het pakket krijgt van Tele2.
Als er een DSL lampje brand betekend dat er een DSL signaal is.

Volgens mij zul je zien dat zodra je de boel aansluit je ook een internetverbinding hebt. Ik zou nu niets veranderen aan je "draadjes".
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'de boel bij voorbaat omgooien', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie