obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
DV2020 problemen
ccKane
Ik kom de volgende problemen tegen met de standaard Tele2 modem de Davolink DV2020;
- Poort 2 en 4 werken niet meer. Als hier een pc op wordt aangesloten krijg je de melding Geen verbinding of zeer slechte verbinding.

- Ik heb in mn magazijn 3 computers staan en een server. Die zijn via een switch aangesloten op poort 1 van de router. Op poort 3 zit mijn prive pc. Als ik de server aanzet en inlog, dan knallen alle internet connecties eruit en wordt het lampje van de power rood van de router. Als ik de server uitzet, kan ik na 10 minuten weer op internet. De instellingen op de server staan precies zo als op de andere pc's, dus Obtain IP address automatically. Er waren op dat moment 5 pc's op 1 poort aangesloten. Heeft de router een maximum qua gebruikers?

- Nu poorten 2 en 4 kapot zijn, wil ik een andere router aanschaffen. Maar volgens een ander topic kan dit niet omdat de router instellingen van Tele2 zou hebben die geheim zijn. Maar volgens mij is dit bij de modem...


Alvast bedankt voor de reactie!
 
cornfed
Poort 1 en 2 zijn alleen voor de tv decoder.
Die kan je niet voor internet gebruiken en die kunnen dus maar één apparaat aansturen per poort.

Zijn er geen pinnetjes verbogen van de stekker of de router?
Of probeer eens een andere kabel naar je switch.

 
ccKane
Bedankt voor je antwoord!

Ik had inderdaad gelezen dat Poort 1 en 2 voor de tv decoder zijn. De pinnetjes zijn niet verbogen, maar er is nu nog maar 1 poort werkbaar Angry
Het draadloos werkt wel nog goed, maar daar ga ik niet met een server op.
Ik denk toch dat ik een nieuwe (betere) router ga kopen. ik zat te denken aan de Linksys WRT54G (http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1175243243298&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=4329833028B14). Zelf gemiddelde ervaring mee en schijnt toch een van de beste te zijn (en duurste) voor thuisgebruik.
 
cornfed
Je kan ook vragen aan de helpdesk om een nieuwe Davolink te sturen.
Hij is immers in bruikleen.
En je hebt recht op een complete functionerende router.
 
jantjebeton
+ dat je sowieso de Davolink modem nodig hebt om internetverbinding te krijgen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DV2020 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
Problemen afstandsbediening glasvezel Tele2 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 11 20 feb 2014
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Problemen met internet via utp Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 21 dec 2013
Advertentie