obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
2 wlan routers koppelen
Rojo
Beste forumleden en bezoekers,Wink

Wie kan mij helpen, ik heb van TELE22 een DV201AM en nog een siemens wlan kastje.
Nu wil ik deze siemens wlan router gebruiken als een soort van repeater, heb veel gelezen en ingesteld maar krijg het niet werkend.
op de siemens de DHCP uitgezet net zoals het wan, hij zit in het zelfde netwerkgebied als de DV201AM (192.168.1.x en 192.168.1.150)Sad
statisch IP adres gegeven maar krijg het niet werkend. Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe of vergeten ben.

SmileAlle hulp is welkom en iedereen alvast bedankt voor het meedenken,

Roland
 
cornfed
De Siemens kan je niet gebruiken als een echte repeater.
Daarvoor moet allebei de apparaten WDS ondersteunen.
De Davolink doet dat al zeker niet, dus die optie vervalt.

Je kan wel de Siemens gebruiken voor een tweede WLAN netwerk.
Dus je krijgt dan twee draadloze netwerken.

Je moet inderdaad de DHCP server uitzetten in de Siemens en hem een vast ip adres geven in de range van de Davolink.

Je moet dan de twee apparaten via LAN verbinden, geen WAN.

 
Rojo
@cornfed, bedankt voor je reactie.
Frown Dus ik kan dit niet draadloos doen hmm das jammer.
kan nl geen kabel leggen vandaar dat ik het draadloos wilde doen. Als ik dit draadloos wil doen wat moet ik dan nog aanschaffen
 
mels
Ik denk dat je 2 wireless repeaters nodig hebt, waarvan je er één aansluit bij je Davolink modem, en de ander daar waar je het andere apparaat bedraad aan wilt sluiten.







-
If you're too open minded, your brains will fall out.
 
cornfed
Maar wat is je bedoeling van zo een netwerk?
Als je alleen een afstand wilt overbruggen, kan je misschien beter gebruik maken van netwerk-over stroomnet-adapters.

 
Rojo
Smile mijn bedoeling is om ook in de garage waar ik met modelbouw bezig ben ook ontvangst te hebben en zo te kunnen zoeken op internet als ik als beginner er even niet uitkom. Daarom is een lankabeltje geen oplossing, via het net heb ik al geprobeerd maar dat gaat niet echt, teminste geen verbinding kunnen krijgen dus mijn hoop was gevestigd op een wlan die ik nog had liggen. Maar goed misschien toch maar op en neer blijven lopen danFrown. Das niet erg, maar was wel zo makkelijk geweest als het wel zou kunnen.

In ieder geval erg bedankt voor jullie info zover

Roland
 
cornfed
Is misschien een richt-antenne niets voor je?
 
Rojo
Hoi Cornfed,

Nee joh, klinkt goed hoor maar wilde het eigenlijk simpel oplossen in de hoop dat ik in de schuur ook ontvangst zou hebben. Heb nu besloten dat ik als het weer wat leuker is ik gewoon een extra buis ga ingraven naar de schuur toe met een goede kabel erin voor internet. Dan toch maar een draadje het is helaas niet anders.

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken ik waardeer dit bijzonder.Wink

Groeten Fijne feestdagen en allemaal de beste wensen voor het komende jaar.

Roland
 
cornfed
Prettige feestdagen ook voor jou, Roland...Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 wlan routers koppelen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
hoe benader ik mijn storage drive by 2 routers? Helpdesk : 8 15 aug 2015
Nogmaals portforwarden met 2 routers Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 09 nov 2012
Problemen oplossen van WLAN netwerk FAQ-klad : 8 12 dec 2010
Geen wlan N verbinding met Comtrend Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 14 10 okt 2010
modem/routers Algemeen : 9 24 aug 2010
Advertentie