obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Wordt de beloofde snelheid op lange na niet gehaald
henri-aalten
Ik lees hier verder op dit forum, dat de beloofde snelheid op lange na niet gehaald wordt.
wat zijn de ervaringen bij jullie

Ben met name benieuwd voor gebruikers in Westervoort.
 
Monk
Snelheid is echt waardeloos

TOT 20mb - ja klinkt mooi maar als je de helft haalt mag je blij zijn
 
jantjebeton
bij sommige mensen word de snelheid wel gehaald, bij een hele hoop mensen niet. Dit is echter iets waar Tele2 niet altijd iets kan doen.

Bij het tot 20Mbit abonnement is 20Mbit het theoretisch maximum haalbare, het hangt echter van een aantal factoren af hoe dicht je bij deze snelheid komt. Het hangt onder andere af van:

- Afstand wijkcentrale tot ISRA punt in de woning
- Kwaliteit bekabeling (koperlijn) tussen wijkcentrale en ISRA
- Kwaliteit aparatuur in de wijkcentrale (zowel Tele2 kant als KPN kant)
- Afstand van ISRA punt tot modem (sommige mensen hebben een kabel van 20 meter hiertussen, max. 2 meter)
- Kwaliteit kabels tussen ISRA en modem
 
maxxminn
je zal nooit 20 mb binnen halen
De modems van tele2 kunnen maximaal 15 mb verzenden
 
jantjebeton

Quote

maxxminn schreef:
je zal nooit 20 mb binnen halen
De modems van tele2 kunnen maximaal 15 mb verzenden


Het zou wat zijn zeg als het type modem zou bepalen wat je internet snelheid is....
Ikzelf heb ook een Tele2 abonnement (Tele2 Compleet 20Mbit) ik haal tussen de 19 en 19,5 Mbit.
Dat de modems van Tele2 maar max. 15Mbit kunnen verzenden is dan ook absoluut onjuist.
 
lk1zhm

Quote

jantjebeton schreef:
bij sommige mensen word de snelheid wel gehaald, bij een hele hoop mensen niet. Dit is echter iets waar Tele2 niet altijd iets kan doen.

Bij het tot 20Mbit abonnement is 20Mbit het theoretisch maximum haalbare, het hangt echter van een aantal factoren af hoe dicht je bij deze snelheid komt. Het hangt onder andere af van:

- Afstand wijkcentrale tot ISRA punt in de woning
- Kwaliteit bekabeling (koperlijn) tussen wijkcentrale en ISRA
- Kwaliteit aparatuur in de wijkcentrale (zowel Tele2 kant als KPN kant)
- Afstand van ISRA punt tot modem (sommige mensen hebben een kabel van 20 meter hiertussen, max. 2 meter)
- Kwaliteit kabels tussen ISRA en modem


Ik heb Tele2 Compleet met 20MB en zit 400 meter van de centrale, heb tussen de Modem en het ISRApunt 50cm kabel en mijn snelheid is 4mb meer is hier niet te halen in ALmere Haven het is gewoon te gek voor woorden;
lk1zhm voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door lk1zhm op 27 december 2008, 20:20
 
jantjebeton
misschien een idee om Utorrent uit te zetten op het moment dat je een speedtest uitvoerd. Torrent programma's knijpen je verbinding bijna in het geheel dicht op het moment dat je deze aan hebt staan........
 
lk1zhm
Klopt maar is het zonder dan veel beter? ik vind van niet.
lk1zhm voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
jantjebeton
de betrouwbaarheid van speedtest resultaten zullen altijd discutabel blijven, volgende de speedtest die jij gebruikt zou ik 10Mbit halen, terwijl ik als ik download via nieuwsgroepen toch echt op 19,5Mbit zit.....
 
lk1zhm
stuur jou speedtest link even dan kan ik het verschil ook zien.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wordt de beloofde snelheid op lange na niet gehaald', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie