Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
cornfed
Mooi zo. Veel plezier met computeren.

Tara2008
1 de default gateway op mijn computer is nog steed 192.168.1.1 (is dit correct?) Correct

2 ik kan geen port meer forwarden voor bijv bitcomet krijg de melding cannot listen to port
Je moet port forwarden in de Davolink, niet op de Sweex. Bij de Sweex werkt de port forward niet meer, omdat hij nu fungeert als switch.

Bijgevoegd heb ik een afbeelding van de instellingen op de sweex en wil weten of deze ook kloppen.
Alles prima.

ibe4g9

** Heb per ongeluk op "bewerken" geklikt in plaats van quoten. Maar zo is het ook wel duidelijk. Wink**
Gewijzigd door cornfed op 05 September 2010, 12:31

Tara2008
Ik heb geprobeerd om een pport open te zetten in de davolink maar krijg van bitcomet nog steeds de melding cannot listen to port.

o0vwr8

dit is zoals ik het heb ingesteld in de davolink. in de sweex staan nu alleen de ip nrs van de computers

192.168.101 en 102 en 103

cornfed
Weet je zeker dat de pc met Bitcomet ip adres 192.168.1.102 heeft?
Een statisch ip stel je in op de pc, niet op de router.

Ook zeker stellen dat Bitcomet ingesteld is op die poort (38192).
http://wiki.bitcomet.com/add_port_map...nat_router
Gewijzigd door cornfed op 08 September 2010, 18:49

Tara2008
Het statisch ip adres is goed ingesteld op mijn laptop, en bitcomet is ingesteld op de juiste poort, die regels die in de router zijn geconfigureerd heeft ie zelf gedaan. Althans die heb ik er niet ingezet.

cornfed
Herstart de router eens. (effe de stekker eruit)

Tara2008
Ook het herstarten van de router heeft niet geholpen.

cornfed
Is de firewall op je pc ook geconfigureerd?
Probeer eens een andere poort. Ik zou een lager poortnummer kiezen. Gewoon uitproberen.

Tara2008
Ik heb al een 30 tal random ports gebruikt, gebruik bitcomet al een behoorlijke tijd en gebruik meestal de poorten 38191, 192, 193 en 194. Dit heeft gewerkt tot het moment dat ik de router achter het modem heb geplaatst. Dus daar kan het niet aan liggen. Maar om dit uit te sluiten heb ik ook lagere poorten geprobeerd.

zou ik deze poorten zowel in de router als de davolink in moeten stellen??

Dat ga ik vanavond of morgen maar eens proberen. Ik kom er niet uit.

cornfed
Als je de LAN poort in plaats van de WAN poort van je router gebruikt zal het verkeer langs de firewall en NAT lopen.
De router is dan gewoon een luxe switch geworden.
Dus eigenlijk is het poorten openen op de Davolink genoeg.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 Jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
Advertentie