Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
cornfed |
Geplaatst op 18 May 2011, 23:55
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Je moet verschillende dingen correct instellen als je via Windows een netwerk wilt opzetten. Eerst moet je kijken of niet de firewalls op je pc's roet in het eten gooien. Zeker als je software van derden gebruikt. Dan moet je in het Netwerkcentrum de juiste instellingen plegen op alle pc's. Zoals Netwerkdetectie, bestanden delen, openbare mappen delen e.d. Als je werkt met inloggen met wachtwoorden, moet dat ook aan staan. Zorg ervoor dat alle pc's in dezelfde werkgroep zitten. Ook handig om op alle pc één dezelfde gebruikersaccount in te richten. Als je ook nog de volledige desktop van andere pc's wilt overnemen (remote desktop), kan ik je TeamViewer aanbevelen. Werkt perfect en het is gratis. |
|
|
Fred99 |
Geplaatst op 07 June 2011, 20:32
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 07 Jun 2011 |
Cornfed en anderen hartelijk dank voor alle info die jullie op dit forum hebben geplaatst over het installeren van een router achter een Davolink. Ik heb daarmee nu twee dagen geprobeerd een Time Capsule aan een Davolink van Tele2 te koppelen maar kreeg het niet voor elkaar om de TC goed te laten werken. Wel als brug maar dan kreeg ik bijv. het dubbele netwerk niet van de grond. En toen ik Tele2 belde voor een modem ipv modemrouter: "Wij hebben dergelijke modems niet in ons assortiment, meneer." "Dan bestellen jullie toch een aantal van die dingen en helpen jullie je klanten die daar behoefte aan hebben." "Meneer, u denkt toch niet dat we speciaal voor u een modem aanschaffen." "Dat doet u niet alleen voor mij maar ook voor alle andere TC klanten." "Nee meneer daar kunnen we niet aan beginnen." "Dan raakt u mij als klant waarschijnlijk kwijt." "Dat is dan jammer." Dat dergelijke aanbodgerichte bedrijven zich nog staande kunnen houden is mij een raadsel. Ik ben in elk geval weg bij Tele2. Daarna KPN gebeld en ja hoor, je moet dan wel zelf voor een eigen modem zorgen maar je krijgt de invoergegevens van hun. Toch heel wat klantgerichter, en dat voor een eeuwenoud bedrijf. Nu nog even kijken of er iemand is die hier ervaring mee heeft. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 08 June 2011, 00:22
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Ziggo had ook een systeem met een los modem, de klant zelf was verantwoordelijk voor z'n eigen router. Echter nu wordt aan nieuwe klanten een modem/router geleverd. Dit geeft weer wrevel bij bestaande klanten die nu ook een modem/router willen. Valt ook niet mee als ISP om aan alle wensen te voldoen. Ik ben het overigens met je eens. Een modem met alleen de noodzakelijke voorzieningen is voldoende. Zo kan elke klant z'n eigen wensen vervullen, op eigen kosten, zo gek als ie het zelf wil hebben. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 08 June 2011, 00:50
|
Als je niet belt of tv kijkt via Tele2, kan je kiezen voor een eigen modem of modem/router. Zie -> Davolink router vervangen Anders ben je helaas gebonden aan de Tele2 hardware. Liep het dubbele NAT netwerk wel of ging je hele netwerk plat? Je weet dat je met dubbel NAT eigenlijk twee gescheiden netwerken creëert? De netwerkapparaten kunnen elkaar dan niet zien. Een bridge is dan ook eigenlijk de beste oplossing. |
|
|
Fred99 |
Geplaatst op 08 June 2011, 14:07
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 07 Jun 2011 |
Bedankt voor de tip, had ik niet gezien. Als ik toch een modem koop kan ik net zo goed eerst Tele2 uitproberen. Ik heb weliswaar internet + bellen maar dan doe ik bellen apart of het gaat er helemaal uit. Ik heb het inderdaad geprobeerd met een dubbele NAT en ik kreeg in eerste instantie ook twee netwerken via de TC maar even later zag mijn (draadloze) iMac de TC niet meer. Het was een beetje raar, want m'n iPhone zag wel twee wifi netwerken en kort daarna maar een netwerk, maar wisselend. Dus eerst netwerk 1, dan niets, dan netwerk 2, dan weer niets etc. En dat terwijl de bedrade windows pc wel gewoon werkte via de TC, als ik me goed herinner. Daarbij piepte de TC ook steeds over een dubbele NAT, dus daar ben ik mee gestopt. En die bridge had dus als nadeel dat niet alle functies van de TC werkten. Ik kreeg inderdaad ook de tip van Apple Care dat Ziggo en UPC een modem zonder router leveren, maar ik heb geen kabel en bovendien had ik ruzie met UPC (vanwege geen kabel maar wel een rekening). |
|
|
ballyx |
Geplaatst op 09 June 2011, 16:57
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 09 Jun 2011 |
Beste Confred, Heel mijn middag is al verpest, ik dacht laat ik jou maar om hulp vragen voordat ook mijn avond naar de knoppen gaat. Ik heb een tele2 modem: Range DHCP: 192.168.1.2 tot 192.168.1.100 Wireless uitgezet Sitecom Router 300N-X3 WL-342: DHCP disabled IP 192.168.1.200 Vervolgens kan ik niet meer in mijn router! Ik heb wel verbinding met de router, maar ik kan niet met http://192.168.1.200 mijn router in. Ik ken nog een oude truc van ipconfig (ik ben een leek!) Daar staat bij draadloze verbinding ' automatische IP: 169.254.206.126 subnetmasker: 255.255.0.0 Nu zit ik vast!! |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 09 June 2011, 19:33
|
Het adres 169.254.xx.xx. betekent dat je pc/laptop geen ip adres krijgt van de DHCP server. Uit je verhaal zou ik op drie mogelijke problemen tippen: * De laptop/pc staat ingesteld op een statisch ip adres in een ander subnet. Als dat het geval is kan je beter je netwerkadpater instellen op DHCP automatich verkrijgen. * Je netwerkkabel (tussen Davolink en Sitecom) zit nog in de internet/WAN poort. Hij moet in één van de LAN poorten zitten van de Sitecom. * Een firewall of config programma van de fabrikant op je pc/laptop verhindert dat er een netwerk opgebouwd wordt. |
|
|
ballyx |
Geplaatst op 09 June 2011, 20:06
|
Ik heb zojuist mijn utpkabel tussen davolink en sitecom, in lan4 en lan1 gedaan. Computer opnieuw opgestart, echter zelfde verhaal. Omdat ik niet meer in mijn router kan komen, moet ik m dan resetten? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 09 June 2011, 20:12
|
De Sitecom restten kan je zeker een keer proberen. Wel moet je dan weer de Sitecom opnieuw instellen. Sluit de pc eens direct aan op de Davolink. Heb je dan wel internet? (Let altijd op dat je de juiste LAN poort van de Davolink gebruikt. LAN 1 & 2 zijn uitsluitend voor de tv decoder.) |
|
|
ballyx |
Geplaatst op 09 June 2011, 20:21
|
Ik heb de router gereset. Instellingen modem tele2: DCHP bereik tot 192.168.1.100 wireless uit Instellingen sitecom nu: ip 192.168.1.200 dchp: 1.201 tot 1.250 met ipconfig heeft mijn pc nu ip 1.201 en is standaardgateway 1.200 en kan ik in mijn modem. Helaas nog geen internet ( nu via lankabel via modem tele2, kabel haal ik er uit als ik bezig bent met de router) Ik heb in mijn sitecom ook een wizard die ik heb geprobeerd. Hierin moet ik aangeven welk land en welk type internet adsl (met of zonder speedtouch??) als ik druk op met krijg ik een invoer scherm: Login method: keuze alleen PPTP Ip adress subnetmask default gateway username password conform passwordt PPTP Gateway Connection type Idle Moet ik misshcien dit invullen? In ieder geval bedankt voo rje tijd!!!!!!!!! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie