Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
cornfed

ballyx schreef:

Ik heb de router gereset.

Instellingen modem tele2:
DCHP bereik tot 192.168.1.100
wireless uit

Instellingen sitecom nu:
ip 192.168.1.200
dchp: 1.201 tot 1.250 <- DHCP moet uit staan! Dan maken die instellingen niets meer uit.

met ipconfig heeft mijn pc nu ip 1.201 en is standaardgateway 1.200 en kan ik in mijn modem.

Helaas nog geen internet ( nu via lankabel via modem tele2, kabel haal ik er uit als ik bezig bent met de router)

Ik heb in mijn sitecom ook een wizard die ik heb geprobeerd. <- Hier moet je vanaf blijven! Dit is alleen van toepassing als je puur een modem hebt. De Davolink is modem met router.

Hierin moet ik aangeven welk land en welk type internet adsl (met of zonder speedtouch??) <- Speedtouch ????

als ik druk op met krijg ik een invoer scherm: <- Hier ook weer dat dit niet van toepassing is. Links laten liggen.
Login method: keuze alleen PPTP
Ip adress
subnetmask
default gateway
username
password
conform passwordt
PPTP Gateway
Connection type
Idle

Moet ik misshcien dit invullen?

In ieder geval bedankt voo rje tijd!!!!!!!!!

Heb je de correcte opstart procedure wel eens uitgevoerd?
Ethernet houdt niet van "on the fly" wijzigingen.
Dus eerst alles correct instellen zoals aangegeven in de openingspost.
En daarna alles opnieuw opstarten. Eerst de Davolink -> dan Sitecom en dan pas pc en rest.

ballyx
HIJ DOET T!!!

router gereset. Weer goed ingesteld, computer opnieuw opgestart en deze keer de lan in een andere poort gezet (waar ik heel de tijd mee internette, want die wist ik zeker dat t goed deed) vervolgens heb ik router opnieuw opgestart en nu heb ik internet.

Dus lag aan de lanpoort! Super bedankt!

cornfed
Fijn dat het nu werkt.
Veel plezier met je nieuwe netwerk.

Frankvandorp
Beste Cornfed,

Ten eerste thanks voor de uitgebreide handleiding, het staat bij mij netjes te draaien allemaal Smile

Nu heb ik heb ik gister echter ook een Airport Express gekocht om Itunes muziek makkelijk naar mijn stereo te streamen. Het instellen is alleen nog niet gelukt daar mijn networking-skills te kort schieten.. Hopelijk kan je me helpen.

Een optie bij de airport express is om hem toe te voegen aan een bestaand draadloos netwerk als client (dus in mijn geval aan het draadloze netwerk (via Sitecom Gaming Router) wat achter mijn davolink hangt).

De instelling die op een bepaald moment moeten worden ingegeven via DHCP, of handmatig.

Als ik zou kiezen voor DHCP, bepaald de airport express een IP-adress; 169.254.155.138, waar het dus al gelijk fout gaat.
De handmatige optie geeft een aantal invulvelden, wat ik helaas niet werkend weet te krijgen.

IP-adress
Subnetmasker
Routeradres
DNS-Server(s)
IPv6 DNS-Server(s)
Domeinnaam

Wat moet ik invullen?

cornfed
IP-adress 192.168.1.50
Subnetmasker 255.255.255.0
Routeradres 192.168.1.1
DNS-Server(s) 192.168.1.1
IPv6 DNS-Server(s) blanco
Domeinnaam blanco

Probeer die eens.

Frankvandorp
Super!!!

Thanks voor je snelle reactie, het werkt als een zonnetje! GrinDD

Groeten,

dantji
Is het met een dergelijke opstelling ook mogelijk om de bandbreedte per IP te shapen mbv QOS in de firmware van de 'nieuwe' router ?

cornfed
Nee, dat is onmogelijk in een switch/access point opstelling.
Daarvoor moet je extra router laten routen.

dantji
dus wat je dan eigenlijk wil is een opstellings zoals in dit topic.
http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2411

maar hoe kun je dan alles via de nieuwe router laten lopen ?

cornfed
Door geen pc/laptop of andere apparatuur aan te sluiten op je Davolink/Comtrend.
Alles wordt op die extra router aangesloten.
De extra router verzorgt dan je interne netwerk en die kan dan ook alle verkeer manipuleren als dat nodig is.

Voor telefonie en tv gaat dat dus niet, want dat moet direct aangesloten worden op de Davolink/Comtrend.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 Jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
Advertentie