Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
KL643 |
Geplaatst op 02 August 2011, 09:20
|
Activiteit Berichten: 66 Lid sinds: 16 Nov 2010 |
Post kan je niet wijzigen,snap ik ook niet helemaal (in 2011). Maar goed..had je 2de router niet meegekregen (nog vroeg). Volgens mij zou het moeten werken zoals je het nu hebt aangesloten. Heeft je pc ook een gigabit poort? Kabels Cat5e? Kan je de netwerk instellingen van je netgear nas handmatig instellen? Zelf heb ik een Linksys router (E4200) achter een Comtrend (50MB Tele2 modem) hangen. Linksys via de WAN aangesloten (Vast IP gegeven 192.168.1.x) en in DMZ gezet in de Comtrend. De Linksys in een andere range gezet (192.168.0.x) en alles hier op aangesloten (bedraad en wireless). De Linksys regelt dus al het verkeer (dhcp). Hier zitten ook mijn Qnap nassen op aangesloten en werkt alles op gigabit snelheid. Wireless van de Comtrend staat uit. De poorten die open moeten voor mijn Qnap's hoef ik alleen maar te openen in mijn Linksys router. Dit werkt voor mij perfect. |
|
|
The Dreamer |
Geplaatst op 02 August 2011, 11:08
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 21 Jul 2009 |
Quote KL643 schreef: Post kan je niet wijzigen,snap ik ook niet helemaal (in 2011). Maar goed..had je 2de router niet meegekregen (nog vroeg). Volgens mij zou het moeten werken zoals je het nu hebt aangesloten. Heeft je pc ook een gigabit poort? Kabels Cat5e? Kan je de netwerk instellingen van je netgear nas handmatig instellen? Zelf heb ik een Linksys router (E4200) achter een Comtrend (50MB Tele2 modem) hangen. Linksys via de WAN aangesloten (Vast IP gegeven 192.168.1.x) en in DMZ gezet in de Comtrend. De Linksys in een andere range gezet (192.168.0.x) en alles hier op aangesloten (bedraad en wireless). De Linksys regelt dus al het verkeer (dhcp). Hier zitten ook mijn Qnap nassen op aangesloten en werkt alles op gigabit snelheid. Wireless van de Comtrend staat uit. De poorten die open moeten voor mijn Qnap's hoef ik alleen maar te openen in mijn Linksys router. Dit werkt voor mij perfect. Dank voor de reactie. ik heb misschien het probleem gevonden. Ik had mijn "mooiste/dikste" kabel niet gechecked en deze bleek vreemd genoeg van het oudere type; dat terwijl mijn NAS zegt dat 1Gbit full-duplex aan staat. Hopelijk heb ik nog ergens een andere kabel en dan zal ik het vanavond even laten weten hoe het gaat! Nogmaals hartelijk dank |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 02 August 2011, 22:40
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Post kan je tot een uur na plaatsing wijzigen, dit om te voorkomen dat er babylonische spraakverwarringen ontstaan tussen vraag en antwoord. Dit zal de ervaring van de forumeigenaar zijn. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
The Dreamer |
Geplaatst op 03 August 2011, 08:22
|
Helaas, mijn andere kabels hebben niet geholpen, ook niet als ik de davolink uit het systeem haal; ik heb een oudere lange Cat 5 en twee nieuwe 5e's gebruikt. Komt het vaak voor dat goedkope Cat 5e kabels niet met 1Gbit willen werken? Ze komen uit een Zyxel Powerplug systeem maar zijn gewoon standaard 5e. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 03 August 2011, 08:26
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Oudere kabels kunnen altijd een oorzaak zijn, of ze nu 5e of zelfs 6 zijn. Wil je het in 1 keer goed doen, setje 6 halen, dat zijn de kosten tegenwoordig ook niet meer, dan heb je een oorzaak uitgesloten. Of je moet al iemand met een UTP tester in de buurt hebben. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 03 August 2011, 16:22
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Op welk signaal zit de laptop dan aangesloten? Die van de Netgear of die van de Davolink? En welke snelheid heeft dat WIFI netwerk? 802.11G of 802.11N? |
|
|
The Dreamer |
Geplaatst op 03 August 2011, 22:02
|
Quote cornfed schreef: Op welk signaal zit de laptop dan aangesloten? Die van de Netgear of die van de Davolink? En welke snelheid heeft dat WIFI netwerk? 802.11G of 802.11N? Mijn laptop en NAS die beide 1gbit ondersteunen zitten bedraad op mijn nieuwe TP-link router. De Davolink lijkt er dus niets mee te maken te hebben. Wireless via de TP-Link werkt in de praktijk op 9,5MB/s; mijn laptop is 150mbit dus dit is acceptabel. Ik wil graag wired gbit hebben voor het overzetten van data en dergelijke. Het is alleen wel gek dat zelfs als ik twee onversleten Cat 5e kabeltjes gebruik het niet werkt. Zou het nuttig zijn om i.p.v een UTP-kabels (unshielded) shielded kabels aan te schaffen. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 03 August 2011, 22:24
|
1 Gb per seconde is theoretische snelheid die in de praktijk op geen enkele manier gehaald zal worden, harde schijven zijn niet tot die snelheden in staat. Een Solid state drive, bv, de OCZ VTX3-25SAT3-240G (een hele beste) max 500 Mb/s. Je tele2 snelheid via WiFi / TP-Link is best aardig. Data snelheid zal in de praktijk met Gb LAN en normale schijven rond de 125 Mb/s zitten op betaalbare schijven. Wat overigens een aardige winst is t.o.v. 100 Mb LAN. Die houden het (via het netwerk) tussen de 70 en 80 Mb. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
The Dreamer |
Geplaatst op 03 August 2011, 23:15
|
Quote kobus1960 schreef: 1 Gb per seconde is theoretische snelheid die in de praktijk op geen enkele manier gehaald zal worden, harde schijven zijn niet tot die snelheden in staat. Een Solid state drive, bv, de OCZ VTX3-25SAT3-240G (een hele beste) max 500 Mb/s. Je tele2 snelheid via WiFi / TP-Link is best aardig. Mijn wan-snelheid via Tele2 is gewoon 1,5MB/s. Tele2 heeft natuurlijk niets te maken met de 9MB/s die ik haal met de TP-Link. Ik vind trouwens dat er te grote verschillen zitten dus praktische en reëele snelheden bij veel technische producten en diensten. Meer dan een derde overhead is niet te verdedigen wat mij betreft en ik vraag me af wat een rechter daar van zou zeggen. Quote Data snelheid zal in de praktijk met Gb LAN en normale schijven rond de 125 Mb/s zitten op betaalbare schijven. Wat overigens een aardige winst is t.o.v. 100 Mb LAN. Die houden het (via het netwerk) tussen de 70 en 80 Mb. Dit begrijp ik. Daarom stelde ik al in een eerdere post dat de kwestie niet theoretisch tegenover reëel is. Mijn Nas traint in op 100Mbit full-duplex en de 1gbit optie is niet eens beschikbaar. De snelheid van 11MB/s bedraad is voor 100mbit natuurlijk heel aardig maar het zou best hoger kunnen. In de Nas zitten schijven die gemakkelijk een stuk sneller kunnen en in mijn laptop ook. Het is een Netgear Readynas Ultra 4 met een krachtpatser van een CPU en 1GB geheugen. Ruim voldoende dus..... |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 03 August 2011, 23:24
|
Inderdaad, de theorie wijkt sterkt af van de praktijk, zeker in de IT wereld. Bij mijn werkgever worden fiber optic hard disks gebruikt, en niet zo weinig. De netwerksnelheid op zich is 150 Mb, de werksnelheid in de praktijk op de werkstations is droevig in vergelijking met thuis. Stel je hebt 10 factoren die alles compleet snel moeten maken. 5 daarvan kunnen daadwerkelijke zo snel gemaakt worden. 3 daarvan zijn niet te betalen. 2 zijn onmogelijk. Dat is mijn idee van de praktijk in de IT wereld, dus ook voor de consument. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie