Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
KL643 |
Geplaatst op 03 August 2011, 23:48
|
Activiteit Berichten: 66 Lid sinds: 16 Nov 2010 |
Quote The Dreamer schreef: Mijn Nas traint in op 100Mbit full-duplex en de 1gbit optie is niet eens beschikbaar. De snelheid van 11MB/s bedraad is voor 100mbit natuurlijk heel aardig maar het zou best hoger kunnen. In de Nas zitten schijven die gemakkelijk een stuk sneller kunnen en in mijn laptop ook. Het is een Netgear Readynas Ultra 4 met een krachtpatser van een CPU en 1GB geheugen. Ruim voldoende dus..... En als je je nas rechtstreeks op je laptop aansluit, blijft hij dan op 100Mbit staan? |
|
|
The Dreamer |
Geplaatst op 04 August 2011, 01:12
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 21 Jul 2009 |
Quote KL643 schreef: Quote The Dreamer schreef: Mijn Nas traint in op 100Mbit full-duplex en de 1gbit optie is niet eens beschikbaar. De snelheid van 11MB/s bedraad is voor 100mbit natuurlijk heel aardig maar het zou best hoger kunnen. In de Nas zitten schijven die gemakkelijk een stuk sneller kunnen en in mijn laptop ook. Het is een Netgear Readynas Ultra 4 met een krachtpatser van een CPU en 1GB geheugen. Ruim voldoende dus..... En als je je nas rechtstreeks op je laptop aansluit, blijft hij dan op 100Mbit staan? Ja. En mijn laptop traint ook niet op 1gbit in naar mijn nieuwe router. Het probleem zit dus in de kabels of de laptop. Morgen even kijken of ik nog ergens een pc heb staan met Gbit lan. Dan probeer ik even dit direct: Nas<--->PC PC<--->Laptop (computer die ik nu gebruik) |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 04 August 2011, 09:19
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Nog even een zijdelingse vraag, zitten er in die laptop Atheros netwerkkaarten???? Zo ja, updates van Microsoft verstieren de boel. Drivers verwijderen en bij de Laptop fabrikant de juisten pakken. Je kan met Drivergenius ook wat doen. Ik heb het hier toevallig net met een Asus laptop de hand, even driverwissel en voila. Het is een bekend verhaal in laptopland, een update van Microsoft kan niet goed samen met Atheros, Alternate heeft er de handen vol aan. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 04 August 2011, 18:32
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Als je kijkt voor een nieuwere driver, kijk dan ook eens naar je chipset driver. Daar kan ook een bug in zitten waardoor je netwerkkaart niet lekker werkt. |
|
|
P@bz |
Geplaatst op 12 August 2011, 07:18
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 17 Jul 2011 |
Beste Cornfed en anderen, Inmiddels een Netgear WNDR3700v2 binnen, aangesloten en functioneel! :-). Tevens ook meteen een Synology NAS ingeplugd. Nu had ik nog een paar vragen: 1) Er is 1 LAN-kabel nog steeds in de Davolink geprikt, maar ik niet dat deze toegang heeft tot de nieuwe router en NAS (beruchte buurvrouw-kabel Cornfed...). Volgens mij kan zij theoretisch nog steeds de nieuwe router en NAS benaderen of niet? Ik kan iig wel vanaf mijn eigen desktop via de nieuwe router de Davolink benaderen. 2) In mijn nieuwe router zitten maar 4 LAN-poorten die ik eigenlijk alle 4 hard nodig heb. Heb niet veel zin om nu nog een extra switch aan te sluiten aangezien ik met 4 poorten precies uit zou komen. Kan ik de verbinding tussen davolink en netgear niet anders oplossen? Ik heb nu bijvoorbeeld een lege "Internet" poort op de netgear, is dit de WAN-poort? 3) Ik wil mijn TV en mediaplayer beide op de router aansluiten. Dat betekent dat ik 2 LAN poorten met UTP kabels moet trekken (eigenlijk 3, namelijk ook 1 voor het tv-signaal). Kan ik dit bundelen dmv een switch bij de TV? 1 kabel naar de TV, switch en dan mediaplayer en TV? En kan je bijvoorbeeld ook het TV-signaal naar de decoder over een switch laten lopen? Ik hoor graag van jullie! Dank :-) |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 12 August 2011, 11:30
|
Als je alle vier de LAN poorten wilt gebruiken van de Netgear, moet je inderdaad gebruik maken van de "internet" of WAN poort. Je moet dan de DHCP server weer aanzetten in de Netgear, want anders werkt je netwerk achter de Netgear niet. Zo kan ook de buurvrouw niet op je netwerk komen. Je hoeft niet voor elk apparaat een aparte kabel aan te leggen. Een enkele kabel met daaraan een switch is voldoende. Alleen is dat met de tv decoder een ander verhaal. De netwerkinstellingen wijken af van het normale netwerk. Ook is het van belang dat de decoder voorrang heeft op al het andere verkeer. Daarom is het beste dat je de tv decoder altijd apart wordt aangesloten op de Davolink. |
|
|
P@bz |
Geplaatst op 12 August 2011, 11:43
|
Helder antwoord. Moet ik naast het aanzetten van de DHCP server nog andere instellingen veranderen? Ik las iets over DNS-server invoeren etc of bijvoorbeeld de netgear een andere range geven? Ik ga iig dan nog maar een kleine switch halen voor bij de TV :-), kan ik mijn NAS er ook meteen opzetten, scheelt weer. Bedankt alvast weer! |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 12 August 2011, 12:04
|
Vermoedelijk staan de WAN instellingen van de Netgear standaard ingesteld op DHCP of auto of zoiets. Dat is voldoende en dan hoef je niks apart in te stellen. Aangezien de Netgear en de Davolink altijd aan blijven staan, verandert het ip adres van de Netgear toch niet. |
|
|
P@bz |
Geplaatst op 12 August 2011, 14:15
|
En moet ik de range van de davolink weer terugzetten op 254? Ik zal vanavond even kijken naar de WAN instellingen, ook al weet ik even niet waar ik die kan vinden. DNS-info? Verder vroeg ik me af of ik het IP-adres van de netgear nog moet veranderen. Dit is nu zoals aangegeven in jouw voorbeeld. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 12 August 2011, 22:23
|
Het beste is om de DHCP server van de Netgear een ander subnet te laten uitgeven dan die van de Davolink. Bijvoorbeeld 192.168.0.1. Dat maakt je netwerk overzichtelijker en kunnen er geen rare fouten optreden in je netwerk. Uiteraard moet je het eigen ip adres van de Netgear ook aanpassen daarop. Anders kan je die nooit meer bereiken in je netwerk later. Misschien is het handigste om de Netgear te resetten naar fabrieksinstellingen. Want dan werkt alles weer zoals het bedoelt was origineel. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie