Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
P@bz
Alles heeft zichzelf opgelost en draait als een zonnetje! :-)!!

Bij het aanzetten van de DHCP-server op de NETGEAR gaf deze al automatisch aan dat hij zichzelf IP 10.0.0.1 heeft toegekend om conflicten te voorkomen en internet werkt. Mooie is dat de NETGEAR nu ook routerupdates kan ophalen. Dat wilde hij niet toen de router nog via een LAN-poort verbonden was.

Verder even mijn laptop bedraad aan de Davolink gehangen om te testen en de NAS is niet meer zichtbaar/benaderbaar, zelfs niet met het hulpprogramma van Synology. Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik mijn NAS via HTTPS kan benaderen. Moet dit via port-forwarding?

Alvast bedankt weer!

cornfed
Zorg ervoor dat de firewall actief is van de Netgear.
Check welk ip adres de Netgear krijgt van de Davolink (192.168.1.x)
Zet dat ip adres in de DMZ Host van de Davolink.

Natuurlijk moet je dan ook nog de poorten openen in de Netgear.
Dat kan via Port Forwarding.

P@bz
mmm IP adres en poort toevoegen is allemaal niet zo moeilijk. Ik kan alleen geen firewall vinden in de Netgear...

Suggesties?

Oh wacht ik zie dat de NAT-filters standaard aan staan. Is dit de firewall?

cornfed
Zal wel onder Control Services of Content Filtering staan of zoiets.
Helaas vinden sommige fabrikanten het nodig om steeds nieuwe namen te verzinnen voor bekende functies.
Maar je Netgear heeft zeker te weten een firewall.

P@bz
Mmmm kan nergens iets dergelijks vinden. Het enige wat hij aangeeft onder "WAN instellen" zijn opties als:
  1. Poortscan en DoS-bescherming uitschakelen
  2. Reageren op ping op internetpoort
  3. NAT-filters met de volgende uitleg: "Met deze optie bepaalt u hoe de router omgaat met inkomend verkeer. Met de optie Beveiligd kunt u een beveiligde firewall inschakelen die de computers op het LAN beschermt tegen aanvallen van het internet, maar deze optie zorgt er ook voor dat bepaalde internetgames en point-to-point- of multimediatoepassingen niet goed werken. Met de optie Open stelt u een veel minder sterke firewall in, maar kunnen vrijwel alle internettoepassingen hun werk doen."

Het lijkt me dat dit de firewall opties zijn die dus al standaard aan staan.

cornfed
Ja, dat zijn de opties om je firewall te configureren.
Vooral optie drie stelt het niveau in van de firewall.
Het beste is dat alles actief is en op de standaard instellingen staat.
Dus je zit safe.

P@bz
kk nu nog even uitvogelen hoe ik die poort ga instellen. Ik kan namelijk poorten activeren en forwarden. Het lijkt me dat de "binnenkomende"computer via de netgear geforward moet worden naar de NAS?

cornfed
Als je NAS beveiligd is, kan je ook bij de Netgear gebruik maken van de DMZ functie.
Dan heb je in één klap alle poorten open.

P@bz
Mijn NAS heeft wel een firewall, maar daar moet ik even induiken (Synology DS211). Ik heb de IP van de NETgear in de DMZ-host van de davolink gezet en in mijn netgear een poort geopend naar de service van de NAS die ik wil. Alleen als ik nu mijn IP-adres met poort intyp, kom ik in het inlogscherm van mijn DSL (xx.xxx.xxx.xx:xx). Als ik een andere poort erachter zet dan vindt hij niets.

Dus poort staat open maar wordt niet goed doorgeleidt?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 14 2011 14:31:45:
trouwens op http://www.canyouseeme.org/ geeft hij aan dat de poort wel open staat.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 14 2011 14:53:45:
mmm 2 poorten geopend zowel op de NAS als op de Netgear (dezelfde natuurlijk). Bij testen van de verbinding geeft de NAS aan dat dit normaal is, echter kan ik ze niet benaderen.

Ik denk dat de fout dan in de davolink met de DMZ-host zit? Op canyouseeme.org wordt aangegeven dat beide poorten wel open staan.
Gewijzigd door P@bz op 14 August 2011, 13:53

cornfed
Poort 80 en 5000 staan open.
Bij beide poorten verschijnt het inlogscherm van je NAS.

Dus alles werkt!

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 Jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
Advertentie