Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
rpvdmeulen
Hoi P@bz en Cornfed,
Ik zit met het zelfde probleem. Achter mijn Davolink heb ik een Sweex router(LW050v2) aangesloten. Deze gebruik ik echt als router omdat ik het beheer over de verbinding met internet wil hebben. Op deze Sweex heb ik ook een NAS aangesloten (Synology DS110J) Binnen mijn netwerk funktioneert alles naar wens. Alleen wil ik de NAS ook vanaf buiten kunnen benaderen om foto's e.d. te bekijken.

Ik loop tegen het zelfde probleem aan, poorten geforward in de Davolink en Sweex en gecontroleerd met canyouseeme. Poort was te zien. Nas uit gezet poort was niet zichtbaar. Tot zo ver alles goed, alleen kan ik mijn NAS niet benaderen vanaf buiten. Van alles geprobeerd via DMZ van beide router, helaas geen resultaat.
Verbind ik de Nas met de nog vrije LAN poort van de Davolink dan werkt alles goed.
Help.

joop hoop
Heb je goed gekeken naar het ip-adres?
Dat ging er bij mij fout:
http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=13&thread_id=2602&pid=23391#post_23391

rpvdmeulen
Joop bedankt voor je reactie,
Helaas is dit niet het geval bij mij.
Mijn router staat op een vast ip van de Davolink 192.168.1.6 Ook mijn NAS heeft een vast ip op basis van zijn MAC adres 192.168.50.102
Poort 80 van mijn modem geforward naar 192.168.1.6 en mijn router geforward naar 192.168.50.102 de firewall op de NAS heb ik uit gezet. Je zou toch zeggen dat dit zou moeten werken.
Ik loop hier al een paar weken mee te stoeien. Het gekke is dat ik vanaf een andere pc via het internet geen verbinding met het fotostation kon maken terwijl dit wel mogelijk was met een mobiele telefoon 143.xxx.xx.xxx/photo/m. Ook dit werkte opeens niet meer.

cornfed
Ik kan je webserver zien en ook de foto's zien.
Ik vermoed dus dat je alles correct hebt ingesteld.
Je beschrijving van de procedure om de poorten te openen uit je vorige post, klopt helemaal.

Werkt je mobiele telefoon niet via je WIFI netwerk als je thuis bent?
Je kan dat in sommige toestellen allemaal instellen hoe en welk netwerk voorrang heeft.
Het is namelijk zo dat je op je eigen netwerk het WAN ip adres (143.176.xxx.xxx) niet werkt.
Je moet dan echt vanaf een andere verbinding je server benaderen.

rpvdmeulen
Cornfed bedankt voor je reactie,
Dat jij vannacht in de NAS kon kijken klopt. Ik heb de de NAS nu aangesloten op de tweede poort van de Davolink om e.a. te proberen. Vannacht op mijn werk kon ik ook gewoon in de NAS komen. Ik zet vanmiddag de boel weer terug. Wat mij betreft probeer je het vannavond nog eens. Wat betreft de telefoon, deze had geen verbinding met Wifi.
Zou het aan mijn router kunnen liggen?
Ik ben trouwens benieuwd hoe jij aan mijn IP-adres komt.

cornfed
Als je inlogt op het forum, is je ip adres zichtbaar voor mij.

Ik kan nu nog steeds je webserver zien.

Poort 1 & 2 zijn speciaal bedoeld voor de tv decoder.
Ik zou uitsluitend gebruik maken van poort 3 of 4 voor je interne netwerk.

rpvdmeulen
Corned, ik bedoel natuurlijk poort 4.
Kan jij ook in mijn fotoalbum komen? Als dat zo is dan heeft het probleem zich zelf opgelost. Ga het vannacht ook proberen.

cornfed
Ik zie alleen de testpagina.

alexb64
hoi allemaal,

ik ben nieuw hier, en heb nogal wat problemen om mijn router achter mijn davolink te laten werken.
heb al de berichten doorgelezen en van alles geprobeerd maar het wil maar niet werken.
krijg geen internet over mijn router.
achter mijn davolink zit een switch ivm met 2 computers die er al via de lan in zitten.
maar ik wou in de schuur ook internet hebben ivm hobby.
ik heb 80m cat-6 utp kabel gelegd, en als ik die stekker in mijn laptop steek heb ik
internet.
en via de router helemaal niks

heb alles gedaan via de eerste post,

bij de davolink de DHCP server instellen is allemaal gelukt.
toen de router zelf,

het ip-adres veranderen lukt ook en de computer vind de router daarna terug.
ik zet de DHCP server uit op de router, lukt ook
maar dan lukt het niet meer, als ik de davolink in de lan of wan poort steek, dat maakt niet uit
want werkt geen van 2en
ben nu al een paar dagen bezig.

het betreft een netgear wnr1000v3

hopelijk kan iemand me helpen

cornfed
Het maakt zeer wel iets uit of je de netwerkkabel in de WAN of LAN poort stopt.
Hij MOET in je LAN poort van de Netgear.

Staan je netwerkinstellingen IPv4 op je pc op automatisch?

Staat niet een firewall op je PC je netwerk te blokkeren?
Firewall's zien een nieuw netwerk na het aansluiten en dat moet je openen in de firewall.

En herstart in de correcte volgorde op.
Dus eerst de Davolink inschakelen, dan de switch en dan pas de Netgear.
Als laatste de pc.

Als laatste mogelijke oorzaak is misschien toch de lengte van de netwerkkabel.
In theorie moet 80 meter geen probleem geven, maar niet alle apparatuur houd zich aan de specificaties.
Dan kan je wel nog een verbinding krijgen met je PC, maar de Netgear heeft dan wel een probleem.
De enige manier om dat uit te sluiten is om te testen met een normale, korte netwerkkabel.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 Jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
Advertentie