Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
cornfed
Op Marktplaats doen ze vaak hele goede switchen weg voor een zacht prijsje.

rpvdmeulen
Ik wil jullie even laten weten dat ik inmiddels mijn Sweex vervangen heb door een Linksys router. Het probleem met het benaderen van mijn NAS via internet is hierdoor opgelost.
Nog bedankt voor de hulp.

cornfed
Bedankt voor de feedback!

marcon
Hallo

Ik heb een zelfde probleem maar na de aanwijzing te hebben gevolgd is het mij nog steeds niet gelukt een verbinding met internet te maken.
Ik heb net een nieuwe time capsule gekocht en wil deze nu gebruiken als wireless netwerk en vast netwerk router. Hij moet dus achter mijn DV201 routeer worden geplaatst

Het eerste deel van de aanwijzing hebben ik gedaan:

Zorg voor een (bekabelde) verbinding met de Davolink.
* Surf naar webinterface 192.168.1.1 (login is user/user).
* Beperk de range van de DHCP server. In plaats van eind adres 254 dus 100 invullen.
Daarmee voorkom je altijd conflicten tussen DHCP uitgegeven ip's en vast ingestelde ip's.
* Als je niet van plan bent om de WLAN functionaliteit te gebruiken van de Davolink, kan je hem beter uitzetten in het menu Wireless.
>>>Het laatste puntje heb ik nog niet gedaan om eerst te kijken of het überhaupt lukt om ethernet via de ene na de andere routeer te krijgen.

Het tweede gedeelte van de aanwijzing heb ik geprobeerd te volgen maar blijkbaar gaat er iets dus fout

de time capsule moet ik via airport config. program bereiken en veranderen. Maar goed ik heb geprobeerd deze stappen zoveel mogelijk te volgen:

Zorg voor een verbinding met een pc. Hij wordt eerst apart aangesloten zonder de Davolink.
>>>Check gedaan!

* Eventueel is het noodzakelijk om tijdelijk het ip adres van je pc aan te passen aan het gebruikte subnet van de router. (192.168.0.xx of 10.0.050 bv.)
>>>Tja hier verloor ik het geloof ik al! Hoe kan ik dit doen? waar moet ik zijn (ik doe het vanaf mijn macbookpro en ik zou niet weten hoe ik dit voor elkaar krijg.

* Surf naar de webinterface. Naar welk ipadres en welke login staat in de handleiding van de router.
>>>Tja daar heb ik dus het programma airport config voor.
* Zet de DHCP server uit.
>>>Ik kan hem niet uitzetten zover ik het zie.... wel kan ik van automatisch naar handmatig instellen en dan kan ik ook het IP adres aanpassen.
* Wijzig het ip adres van de router zelf. Hij moet in het subnet vallen van de Davolink. (192.168.1.200 bv.)
>>>ik heb verbind via ethernet, configureer IPv4 Handmatig, Ip-adres: 192.168.1.1, subnetmasker: 255.255.255.0 routeeradres: 192.168.1.200
* Als de verbinding nu wegvalt met die router, moet je de pc herstarten. Dan vindt de pc het nieuwe ip adres van de routeer.
>>>gedaan
* Indien aanwezig is het handig om ook het WLAN signaal in te stellen. Zo nodig kan die het WLAN signaal vervangen van de Davolink.
* Zorg ervoor dat alle wijzigingen worden opgeslagen.
>>>gedaan.

de diagnose van het airport programma zegt dat er iets niet klopt in mijn netwerkinstellingen.
En ik kan dan ook geen internet verbinden via de twee routeren krijgen.

Wat moet ik doen? Kan iemand mij helpen.

gr marco

cornfed
Tja, Apple maakt fijn spul, maar bewandelt graag zijn eigen weg.
Mijn how-to werkt niet optimaal voor Apple producten blijkbaar.

Mijn advies is simpel.
Als je geen netwerkapparaten aansluit aan de Davolink (telefoon & decoder mag wel),
dan vergeet deze how-to in combinatie met Apple.
Reset je TC en stop de netwerkkabel in de WAN/Internetpoort van de TC.
Zorg nu dat je alles via de TC laat lopen.

cornfed
Dat is een moeilijke vraag.

Twee redenen: Ten eerste heb zelf geen Davolink meer. Dan is een screenshot maken heel moeilijk.
Ten tweede zijn er vele honderden soorten en merken routers in omloop met verschillende firmware versies.
Lijkt mij niet handig om daar allemaal screenshotjes van te maken.

Daarom moet iedereen individueel aangeven waar precies de schoen wringt, zogezegd.
Dan probeer ik te helpen van geval tot geval.

Dj-Joen
Beste cornfed,

Ik heb een Davolink 2020 router van Tele 2 onder staan en ik heb een Belkin f72d3301 v1 pas gekocht omdat deze over een usb-poort beschikt om daarmee back-ups te kunnen maken.

Ik ging er van uit dat ik het met een beetje geklungel hier en daar wel aan het werken zou krijgen, maar dat viel tegen. Ik heb de stappen gevolgd die je in de 1e post beschreven hebt, maar het lukt me maar niet.

Ik heb het op dit moment aangesloten door de lan kabel van de Davolink beneden, boven in de Lan4 poort van de Belkin te stoppen. Zo heb ik boven wel een betere wifi verbinding, maar is een USB verbinding via de router niet mogelijk omdat hij de router niet herkent in de bijgeleverde software op deze manier.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is dat ik het op de manier zoals het hoort aangesloten en werkend kan krijgen?

Overigens moet je bij 1 van de stappen op je 2e router (Belkin hier dus) een ander ip adres boven de 200 o.i.d. dacht ik. Als ik dit doe krijg ik een melding dat deze gereserveerd is voor de guest accounts van mijn router, zelf als ik die guest verbinding niet aan heb staan. Als ik 192.168.0.1 of 192.168.2.1 invul dan krijg ik geen verbinding op mijn Belkin.

Ik hoop dat je het een beetje snapt en dat je nog actief bent in dit topic zodat je me eventueel zou kunnen helpen.

Bij voorbaat dank,
Jeroen

cornfed
Hoi Jeroen,

Je hoeft niet bang te zijn dat ik je bericht over het hoofd zou zien of niets meer met dit topic zou doen.
Dit topic is toch een baby'tje van me...Grin

Welke Belkin heb je precies?
Want Google vindt niets op het typenummer. En de Nederlandse site van Belkin maakt mij ook niet wijzer.

Anders kan je ook een link geven naar de handleiding.
Om je goed te antwoorden moet ik die toch nalezen.

Dj-Joen
Nou mooi dan hoop ik dat jij me verder kan helpen!

Ik zie dat ik het typenummer verkeerd heb getypt, de 2 moet weg, het is namelijk een F7D3301 v1

Wellicht dat je nu wel iets kan vinden? De handleiding stond bij mij op de cd die ik erbij kreeg dus ik weet niet of die ook op internet te vinden is.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Dj-Joen
Nou mooi dan hoop ik dat jij me verder kan helpen!

Ik zie dat ik het typenummer verkeerd heb getypt, de 2 moet weg, het is namelijk een F7D3301 v1

Wellicht dat je nu wel iets kan vinden? De handleiding stond bij mij op de cd die ik erbij kreeg dus ik weet niet of die ook op internet te vinden is.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 Jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
Advertentie