Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
Dj-Joen |
Geplaatst op 27 February 2012, 16:09
|
Activiteit Berichten: 36 Lid sinds: 23 Feb 2012 |
Telefonie en TV heb ik niet van Tele2, dus dat is het probleem niet. Is het dan makkelijker op te lossen of hoe moet ik dit opvatten? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 27 February 2012, 19:46
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Er zijn hoofdzakelijk twee methoden om een extra router aan te sluiten. Of je maakt er een switch van (methode van dit topic) of je laat hem router zijn. Als router creƫer je een nieuw intern netwerk. Je krijgt dan twee gescheiden netwerken. Apparaten aangesloten op de Davolink zien de apparaten aangesloten op de Belkin niet. Daarom dit topic. Maar als je niets aansluit op de Davolink (Tele2 router), is het niet erg dat je twee gescheiden netwerken hebt. Misschien werkt dan de Belkin wel. |
|
|
Dj-Joen |
Geplaatst op 27 February 2012, 19:54
|
Ja als ik gewoon de belkin via een lan-poort aansluit op het internet kan ik hem als switch gebruiken en geeft hij een draadloos signaal. Ik kom er alleen niet in vanaf mijn pc dus kan mijn netwerk niet aanpassen o.i.d. En ik kan mijn USB poort niet gebruiken.. Als ik mijn USB poort kan gebruiken ben ik tevreden maar dat is me dus tot op heden nog niet gelukt. Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 27 2012 20:57:24: Overigens, als ik de Belkin gewoon via de manier zoals het hoort aansluit, in de ingang en mijn lan kabel in de uitang, krijg ik deze melding. Misschien dat dat nog duidelijkheid of iets kan geven? Gewijzigd door Dj-Joen op 27 February 2012, 19:57 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 27 February 2012, 20:08
|
Dan moet je de pc eens herstarten. Het netwerk loopt nog steeds niet goed. Het beste is dat je de Belkin een fabrieksreset geeft en opnieuw begint. Ik vermoed dat met alle aanpassingen ergens iets niet goed gelopen is. |
|
|
Dj-Joen |
Geplaatst op 27 February 2012, 20:14
|
Resetten heb ik al een aantal keren gedaan, dat levert niets op. Maar die melding krijg ik als ik van de Davolink benen met een kabeltje naar de ingang van de Belkin ga, dus aansluit op de wijze zoals het hoort eigenlijk. Als ik hem naar de lan van de Belkin laat gaan krijg ik er internet uit, maar kom ik niet in de router en werkt de usb poort niet, aangezien die werkt met de software die bij de router zat. Ik weet niet zeker of we op dezelfde golflengte zitten namelijk. Even voor de duidelijkheid, als ik het aansluit zoals het hoort te werken volgens dit topic, steekt de kabel waar het internet vandaan komt dan in de ingang of in de uitgang? Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 27 2012 21:14:59: Excuses als ik lastig ben trouwens, hoop dat je me blijft proberen te helpen want ik stel het erg op prijs! Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 27 2012 22:53:26: Het gekke is trouwens, als ik hem aansluit via lan dan heb ik internet boven en doet hij het gewoon, enige probleem is dan dat ik de usb functie niet kan gebruiken en dat is juist wat ik wil. Ik kom niet in de router dus ik kan niets instellen. Ik heb wel gewoon internet en mijn software van Belkin geeft aan dat hij verbinding heeft met de Belkin en is groen. Het lampje op de Belkin zelf knippert oranje dat hoort ook groen te zijn. Als ik echter mijn usb apparaten wil detecteren staat er weer dat er geen geschikte Belkin router in het netwerk is gevonden. Ik weet niet precies wat er fout zit maar er klopt iets niet. Ik hoop dat iemand een oplossing vind maar ik begrijp dat het lastig zoeken is zonder zelf te kunnen proberen. Gewijzigd door Dj-Joen op 27 February 2012, 21:53 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 27 February 2012, 22:19
|
Een hersenkraker op zijn tijd houd je fit... Maar ik moet even wat controleren bij je. Als je de Belkin reset (fabrieksreset) en je PC herstart met alleen de Belkin aangesloten op je netwerkkaart, kan je dan nog eens ipconfig /all doen? Ik moet uitsluiten dat jouw Belkin anders werkt dan die in de handleiding die ik las. |
|
|
Dj-Joen |
Geplaatst op 27 February 2012, 22:34
|
Microsoft Windows [versie 6.1.7600] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. C:\Users\Jeroen>ipconfig/all Windows IP-configuratie Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Jeroen-TOSH Primair DNS-achtervoegsel . . . . : Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride IP-routering ingeschakeld . . . . : nee WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee Ethernet-adapter voor LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek PCIe FE Family Controller Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 1C-75-08-8A-45-91 DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld : ja Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::80be:5f0c:899b:b914%11(voorkeur) Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.185.20(voorkeur) Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 342907574 DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-15-AD-A6-49-1C-75-08-77-7C-68 DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1 fec0:0:0:ffff::2%1 fec0:0:0:ffff::3%1 NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld Tunnel-adapter voor isatap.{097B7807-7EDE-4631-9EF4-9BA0CA66AA86}: Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee Autom. configuratie ingeschakeld : ja Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 2: Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee Autom. configuratie ingeschakeld : ja C:\Users\Jeroen> Heb hem gereset met het knopje achterop, laptop opnieuw opgestart met alleen de stroomkabel en een lan naar mijn laptop in de Belkin en de wireless kaart van mijn laptop uitgeschakeld. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 27 February 2012, 22:39
|
De laptop krijgt geen ip adres van de Belkin. 169.254.185.20 is een ip adres die Windows zichzelf toekent als er geen verbinding is. Dat is niet goed. |
|
|
Dj-Joen |
Geplaatst op 27 February 2012, 22:47
|
Maar hoort hij dat wel te krijgen dan, aangezien hij niet aangesloten is op het internet maar alleen op de stroom en aan mijn laptop? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 27 February 2012, 23:10
|
De Belkin is gereset, dus hij werkt weer als router met werkende DHCP server. Je netwerkinstellingen staan op je laptop op DHCP, dus de laptop krijgt automatisch een ip adres van de Belkin. Maar dat gebeurd niet bij jou. Nu is de vraag waarom? Kijk eens bij de eigenschappen van je netwerkkaart. Zet daar eens IPv6 uit. Misschien is dat het. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie