Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Dj-Joen
Ik heb het geprobeerd maar geen resultaat.

Hier nog eens de log van de ipconfig na de instelling, voor het geval je die weer wilde zien:

Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Jeroen>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Jeroen-TOSH
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek PCIe FE Family Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 1C-75-08-8A-45-91
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.185.20(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 2:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter voor isatap.{097B7807-7EDE-4631-9EF4-9BA0CA66AA86}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

C:\Users\Jeroen>

cornfed
Had geen enkel effect.

Functioneert de Belkin software dan ook niet?

Dj-Joen
Beste Cornfed,

Ik heb met Belkin gebeld en ik ben zo ver dat ik in de router kom opnieuw. Hij geeft echter steeds aan connected, en 15 seconden later weer not connected. De DHCP server kan ik uitschakelen, maar ik kan het IP-adres niet veranderen in 192.168.1.xxx omdat hij overal zegt dat het gereserveerd is voor de guest account, terwijl die uitgeschakeld is. Ik kan hem alleen veranderen in 192.168.2.xxx.

Ik zit dus weer een beetje op het goede spoor maar ik heb hem nog niet zo ver dat ik verbinding heb. Heb je misschien nog ideeën?

Jeroen

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 29 2012 19:10:47:
Ok wacht even, ik heb weer iets ontdekt. Ik sluit hem aan zoals het hoort en ik kan in de Belkin aangeven om de router als ´accespoint´ te gebruiken. Is dit niet de oplossing voor wat ik zoek? Ik had op het begin heel even dat ik mijn usb stick, die in de router stak, kon vinden via de computers maar toen ik hem wilde openen kon ik hem niet meer vinden.

Ik heb het idee dat ik in de buurt van de oplossing kom. Maar als ik accespoint aanzet, dan moet ik het ip-adres van mijn PC invullen. ik weet niet wat ik daar moet invullen maar hij stond standaard op 192.168.2.254. Als ik dat aanzet wordt het lampje op mijn Belkin groen(zoals het hoort) en kan ik er internet doorheen krijgen. Echter viel de USB stick weg nadat ik hem geprobeerd had te openen, dus het werkt nog niet helemaal zoals het hoort.

Ik heb wel het idee dat ik in de buurt van de oplossing kom dus ik hoop dat iemand met het laatste zetje kan geven.
Gewijzigd door Dj-Joen op 29 February 2012, 18:10

cornfed
Hoe heb je weer toegang gekregen tot de Belkin?

Voor de rest moet je stoppen met de Belkin in te stellen via de openingspost.
Als de Belkin blijft protesteren als je het ip adres wil veranderen, gaat dat niet zo werken.

Reset de Belkin, verbindt de Belkin met de Davolink, maar duw de netwerkkabel in de WAN/internetpoort.
Verbindt alle pc via lan of via wifi met de Belkin. klaar.
Het enige wat je nog moet doen in de Davolink is het ip adres van de Belkin in de DMZ Host zetten.
En wel het ip adres dat de Belkin kreeg van de Davolink (192.168.1.??)
Je moet daarvoor wel tijdelijk even een pc aansluiten aan de Davolink en herstarten.

De Belkin kan best een mooi apparaat zijn, maar hij kan dus niet samen met de Davolink één netwerk opzetten.
Het zij zo.

Dj-Joen
De man aan de lijn vertelde me de reset-button 10 seconden in te houden en de stroom eraf te halen en weer opnieuw, dat was een hele reset. Ik hield hem altijd 5 seconden in en dan ging hij alleen uit en aan ofzo denk ik.

Dat van de DMZ host snap ik niet helemaal. Ik heb even snel in de davolink gekeken maar ik vind niets over DMZ. Moet ik de Belkin als accespoint instellen? Want als ik dat doe heb ik gewoon internet enzo en vind hij mijn usb apparaat. Zo heb ik het nu even aangesloten en als IP adres gekozen 192.168.1.100. Moet ik dat IP adres veranderen of is dat goed zo?

cornfed
Dat verklaart waarom de laptop toen geen verbinding kreeg.

Laat maar lopen als access point. En 192.168.1.100 is prima.
De DMZ Host staat bij Advanced Setup -> NAT -> DMZ Host.

Dj-Joen
Enige probleem is dat ik niet in de Belkin kom op deze manier. Want als ik 192.168.1.100 invul dan kom ik bij de guest access zoals de Belkin geprogrammeerd is. Kan ik ook op 192.168.2.xx gaan zitten of werkt dat niet?

neewbee
Hoi,

ik wilde een D-Link DIR-645 opzetten als switch achter de davoling, maar zelf met confeds instructies gaat het niet lukken. Ik wilde de WAN Porrt van de DIR 645 gebruiken, hoe moet de instellingen van router/switch veranderen?

cornfed
@ Dj-joen

Ik dacht dat je het ip adres van de Belkin bedoelde (192.168.1.100).
De Belkin krijgt ook een ip adres van de Davolink.

Welk ip adres krijgt de pc nu van de Belkin? 192.168.2.??? of 192.168.1.???

@ neewbee

Als je gebruik wilt maken van WAN poort, kan je met de how-to in openingspost niets aanvangen.
Je D-Link wordt dan uitsluitend als router ingezet.

neewbee
@cornfed

weet je hoe ik dat wel voor elkaar krijg met de WAN of moet dat perse via de LAN poorts?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 Jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
Advertentie