Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
cornfed |
Geplaatst op 09 March 2012, 13:05
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Maken de telefoons verbinding met de Tele2 router of met de Belkin? Check anders eens welk ip adres en gateway die telefoons krijgen. Dat moet hetzelfde zijn als bij je pc's. |
|
|
jurjen |
Geplaatst op 27 March 2012, 15:07
|
Activiteit » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 19 Lid sinds: 27 Mar 2012 |
Wat een goed topic is dit zeg! Ik heb me kapot gezocht op internet, maar dit lijkt voor mij het meest zinvolle topic te zijn op mijn router achter mijn Davolink modem/router te plaatsen. Ik moet echter wel zeggen dat door alle berichten het mij een beetje duizelt. Waarom ik reageer is het volgende: ook ik wil graag een router achter mijn Davolink router-modemaansluiten. De router die ik vandaag heb aangeschaft is een Sitecom WLR-5000. Deze router heeft een WLAN-poort. Dit laatste brengt me een beetje in de war als ik alle beschrijvingen lees. Ik hoop dat ik de te nemen stappen goed begrepen heb. Om hier zeker van te zijn zal ik proberen om hieronder de stappen op te schrijven zoals ik die (na het lezen van alle berichten) denk te moeten uitvoeren. Graag zou ik van jullie weten of dit de juiste stappen zijn. Instellingen Davolink: -ik sluit de Davo met een utp-kabel aan op m'n laptop en start vervolgens laptop op. -ik surf naar m'n Davo toe via 192.168.1.1 en log in met user/user -ik zet de range van de DHCP server op 192.168.1.1 t/m 192.168.1.100 -ik zet de WLAN functie van de Davo uit, omdat ik via mijn nieuwe aan te sluiten router mijn wireless wil laten lopen. -ik sla de settings op en sluit af (computer). Instellingen Sitecom: -ik sluit de Sitecom met een utp-kabel aan op mijn laptop en start de laptop op. De Davo heb ik afgekoppeld. -ik pas het ip-adres van mijn PC aan indien nodig (?) Hoe weet ik of dit nodig is en welk adres dat dan moet zijn? -ik surf naar de Sitecom router en zet de DHCP server uit -het ip-adres van de Sitecom wijzig ik in bijvoorbeeld 192.168.1.200 -ik zet WLAN aan voor wireless -alles opslaan en afsluiten. De Davo en de Sitecom haal ik van de stroom af. Aansluiting: -Ik sluit de Sitecom aan op de Davo: Op de Davo kies ik de LAN3 en op de Sitecom kies ik de WLAN ingang -ik sluit nu de Davo weer aan op de stroom en daarna de Sitecom. -vervolgens start ik m'n laptop op en zou ik internet moeten hebben en zou ik randapperatuur moeten kunnen aansluiten op de Sitecom router. moet ik deze randapparatuur dan ieder een eigen ip-adres geven omdat de DHCP uit staat? En hoe bepaal ik dit nummer? Ben benieuwd. Morgen krijg ik mijn nieuwe router binnen en hoop ik aan de slag te kunnen. Wat gaat er eigenlijk mis als ik de Sitecom router aan zou sluiten volgens de handleiding die er vanuit gaat dat je het apparaat aansluit op een modem? Alvast bedankt voor jullie kundige reactie! Mvg, Jurjen |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 27 March 2012, 16:35
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Onze "Goeroe" Cornfed is onovertroffen, Tele2 zou er een stuk op vooruit gaan als men zijn capaciteiten gebruikt. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
plizz |
Geplaatst op 27 March 2012, 16:49
|
Activiteit Berichten: 22 Lid sinds: 24 Sep 2010 |
Quote Je hebt best gelezen en onderzoek gedaan hoe jij je de Sitecom op de Davolink aan moet sluiten. Bij het kopje Instellingen Sitecom: heb je een vraag: Hoe weet ik of dit nodig is en welk adres dat dan moet zijn?. Antwoord:Je hoeft niks te doen. De DHCP server in de Sitecom geeft jouw pc een IP adres. Daarna surf je naar 192.168.0.1. Of anders neem je de handleiding van die Sitecom door (Hoofdstuk 8 en 10). Daar staat alles stap voor stap uitgelegd. Helaas klopt een deel van je verhaal niet. Bij het kopje Aansluiting moet je de Sitecom LAN ingaan kiezen (Geel ingang) en niet WAN ingang (Blauw ingang). WLAN ingang zit er niet op de Sitecom. Je bedoelt zeker den WAN ingang. De andere stappen kloppen wel. De computer(s) en laptop(s) krijgen automatisch een IP adres van de DHCP sever in de Davolink. Dus je hoeft verder niks te doen. Hopelijk is het duidelijk. |
|
|
jurjen |
Geplaatst op 27 March 2012, 17:01
|
Activiteit » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 19 Lid sinds: 27 Mar 2012 |
Hallo Plizz, Je hebt gelijk, ik bedoel WAN en niet WLAN :-) Ik zal de kabel in een van de LAN-ingangen proberen (geel). Wat gebeurt er wanneer ik dit in de WAN steek? Groet, Jurjen |
|
|
plizz |
Geplaatst op 27 March 2012, 17:16
|
Activiteit Berichten: 22 Lid sinds: 24 Sep 2010 |
Quote jurjen schreef: Hallo Plizz, Je hebt gelijk, ik bedoel WAN en niet WLAN :-) Ik zal de kabel in een van de LAN-ingangen proberen (geel). Wat gebeurt er wanneer ik dit in de WAN steek? Groet, Jurjen @Jurjen Als je de kabel van de Davolink in de WAN ingang (blauw) steek i.p.v. de LAN ingang (geel), krijg je geen internet op je computer(s) en laptop(s). Omdat de computer(s) en laptop(s) geen ip adres krijgt van de Davolink. Het technische verhaal bespaar ik je, want het gaat ver buiten de stof voor gemiddeld mens . Ow ja, het maakt niet uit op welke LAN ingang (geel) je insteekt. Vergeet niet een SSID (naam van draadloos), wachtwoord en encryptie type in te stellen op de Sitecom. |
|
|
jurjen |
Geplaatst op 27 March 2012, 17:22
|
Bedankt! Als ik 'm morgen binnen krijg ga ik meteen aan de slag. Ben benieuwd, ik hoop op het beste :-) Bedankt voor het advies. Ik laat het resultaat weten. Groet, Jurjen |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 28 March 2012, 05:25
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Als je de instellingen zoals vermeld in klikkerdeklak (rood onderschrift klikken) zou gebruiken werkt de boel ook. In dat geval Davo-LAN / Sitecom-Wan. Mag je DHCP Sitecom aanlaten en je bent baas over beide modem/routers. Kies voor DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Dit is een instelling die zowel op Ziggo als Tele2 prima werkt. Bovendien kan je 2 WiFi netwerken benutten voor bv. beneden en boven in huis. Of binnen en buiten, net wat jij wil. Alles is bovendien gewoon benaderbaar op deze wijze. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
jurjen |
Geplaatst op 28 March 2012, 07:07
|
Bedankt Kobus1960, Ik ben een vreselijke leek op dit gebied dus ik moet het e.e.a. even checken n.a.v. je berichtje. Je settings klinken aantrekkelijk aangezien de Davo en de Sitecom dan benaderbaar zijn. Zijn de instellingen onder klikkerdeklak de instellingen zoals ik die op de Davolink moet instellen of op de Sitecom? Ik denk de Davo. En waar vul ik de de 2 DNS-en in die je in je berichtje vermeld? Wat verandert er in mijn eerder genoemde stappenplan waarvan ik nu denk dat het klopt (zie hieronder)? Zie je kans om mijn stappenplan aan te passen/aan te vullen obv jouw berichtje? Ik heb 'm zelf al proberen aan te passen obv jouw berichtje: Instellingen Davolink: -ik sluit de Davo met een utp-kabel aan op m'n laptop en start vervolgens laptop op. -ik surf naar m'n Davo toe via 192.168.1.1 en log in met user/user -Nieuw: ik stel het ipadres van de Davo in op: 192.168.123.254 (huidig adres is 192.168.1.1 kan ik dat gewoon aanpassen?) -Nieuw: ik zet het bereik van DHCP van 192.168.123.1 t/m 192.168.123.253 -Nieuw: ik stel het DNS in op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 -Nieuw: ik laat de de WLAN functie van de Davo aan. -ik sla de settings op en sluit af (computer). Instellingen Sitecom:verandert hier wat? -ik sluit de Sitecom met een utp-kabel aan op mijn laptop en start de laptop op. De Davo heb ik afgekoppeld. -ik surf naar de Sitecom router en zet de DHCP server uit -het ip-adres van de Sitecom wijzig ik in bijvoorbeeld 192.168.123.300 -ik zet WLAN aan voor wireless -alles opslaan en afsluiten. De Davo en de Sitecom haal ik van de stroom af. Aansluiting: -Ik sluit de Sitecom aan op de Davo: Op de Davo kies ik de LAN3 en op de Sitecom kies ik de WAN ingang -ik sluit nu de Davo weer aan op de stroom en daarna de Sitecom. -vervolgens start ik m'n laptop op en zou ik internet moeten hebben en zou ik randapperatuur moeten kunnen aansluiten op de Sitecom router. moet ik deze randapparatuur dan ieder een eigen ip-adres geven omdat de DHCP uit staat? En hoe bepaal ik dit nummer? Alvast bedankt weer voor de reactie! Groet, Jurjen |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 28 March 2012, 13:10
|
De davo kan je met rust laten, gewoon zoals ie geleverd wordt. Je kan WiFi uitzetten eventueel. De gegevens gaan dus in je Sitecom. Verder de DNS'en invullen in je Sitecom, die bepaald immers je netwerk. Dat is de optie die ik al jaren gebruik. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie