Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
jurjen |
Geplaatst op 28 March 2012, 13:18
|
Activiteit » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 19 Lid sinds: 27 Mar 2012 |
Ok, dank je wel! Alleen nog vraagje over de DNS. Vul ik twee DNS-en in 8.8.8.8 en 8.8.4.4? In je screenshot zie ik nl ook nog 208.67.222.222 en 208.67.222.220 bij DNS staan. En nu door deze instellingen de DHCP op mijn Davolink en op mijn Sitecom beide aanstaan, krijg ik dan geen conflicten wanneer ik bijvoorbeeld mijn NAS aansluit op mijn nieuwe Sitecom router? Alvast bedankt voor je reactie, ik word hier erg goed geholpen Groet, Jurjen |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 28 March 2012, 13:42
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Davo met rust laten. De getoonde DNS'en zijn van Ziggo, heb je niets aan. De gegeven DNS primair en secundair 8.8.8.8. en 8.8.4.4. zijn van Google. Werken altijd stabiel. Conflicten krijg je niet, Sitecom overruled gewoon. Feitelijk is de Davo je gateway internet op, niets meer of minder. Zolang je de Sitecom het hoofd van je netwerk houdt, werkt alles. En even wat anders, dit is de setting die bij mij succesvol is, er zijn hier nog meer kundigen die weer andere settings voorstaan. De mijne is niet heilig. Dus mocht het niet werken zoals jij wil, komt er wel iemand anders met weer een andere setting die wel werkt. Dat is het mooie van dit forum. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
jurjen |
Geplaatst op 28 March 2012, 19:36
|
Activiteit » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 19 Lid sinds: 27 Mar 2012 |
Beste allen, Ik heb zojuist de sitecom aangesloten. Het enige gekke was dat ik nergens de DNS kon invullen zoals in het screenshot van kobus. Wat ik gedaan heb is het volgende: Ik heb de Davolink ongemoeid gelaten. Het ip-adres van de sitecom heb ik veranderd in 192.168.123.254 het ip-bereik van de DHCP heb ik ingesteld van 192.168.123.1 t/m 192.168.123.253 Ik heb de utp-kabel bij de Davo in de LAN3 gedaan en bij de Sitecom in de WAN (blauwe ingang) De DNS heb ik in de sitecom niet kunnen aanpassen. Ik had deze verwacht in het DHCP-menu, maar los van de ip-adressen die ik daar kon wijzigen kon ik daar niet het DNS wijzigen. DNS werd overigens ook nergens niet weergegeven. Alles lijkt te werken. Ik kan internet via de draadloos van mijn oude Davo benaderen en via de draadloos van m'n nieuwe sitecom welke een veel beter bereik heeft. Mijn vraag is of het kwaad kan dat ik nergens een DNS heb kunnen instellen in 8.8.8.8. en 8.8.4.4. zoals Kobus zei. Dus is bovenstaande wat ik heb gedaan ok? Ook met het oog op het feit dat ik er binnenkort een NAS op aan wil sluiten. Alvast bedankt! Groet, Jurjen |
|
|
plizz |
Geplaatst op 28 March 2012, 19:41
|
Activiteit Berichten: 22 Lid sinds: 24 Sep 2010 |
@Jurjen De instellingen van Kobus1960 zijn voor Ziggo internet, dus je hebt er eigenlijk niks aan. Tenzij jij echt van een uitdaging houdt. Je eerste stappenplan is prima en je tweede stappenplan zou ik niet uitvoeren, omdat het niet gaat werken i.c.m. TELE2. Hopelijk is het duidelijk. Mocht er nog vragen zijn, stel ze gerust. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 28 March 2012, 19:41
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
@Plizz, onzin, deze setting werkt op elke provider. Hiervoor had ik Tele2, vandaar dat ik dit zeker weet. @Jurjen. Nee, dat kan totaal geen kwaad, het werkt gewoon via DNS Tele2 nu. De ene router kan dat en de andere weer niet, da's het verschil. Enige wat je nog zou kunnen, is even testen met Davo WiFi uit. Kijken of je dat nog snelheidswinst geeft i.v.m WiFi kanalen. De basis werkt, nu kan je gaan "spelen". Succes! Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
jurjen |
Geplaatst op 28 March 2012, 20:14
|
Ah, twee verschillende opinies waarvan in ieder geval gestoeld op ervaring. Ik heb de wifi van de oude Davolink uitgezet. Sitecom lijkt prima te werken. Ik ga dit een tijdje proberen en hopen dat ik geen gekkigheden tegen ga komen. Bedankt voor jullie advies. Wanneer ik de NAS in huis heb al ik jullie laten weten hoe de aansluiting is verlopen op de nieuwe Sitecom. Ik verwacht en hoop geen problemen. Groet, Jurjen Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 30 2012 08:58:09: Hallo, Daar ben ik weer. Ik type dit berichtje gebruik makende van m'n wifi verbindingen van m'n nieuwe sitecom. Dat is dus een goed teken. Wat wel gek is, is dat wanneer ik 's morgen bijvoorbeeld mijn tablet of telefoon opstart, dat er dan geen wifi gevonden wordt. Wanneer ik de nieuwe sitecom uit doe en na een paar minuten weer aan zet, dan pakken mijn telefoon en tablet meteen het signaal weer op en lijkt het alsof er niets aan de hand is. Herkennen jullie dit? Kan dit opgelost worden? Ik had dit vanochtend en gisterochtend. 's Nachts is er niets (geen pc of telefoon of id.) die connectie heeft met de wifi. Als ik 's morgens dus de wifi op bv telefoon weer inschakel, dan vindt hij niets en moet ik de router sitecom uit en aanzetten. Best gek toch? Alvast bedankt voor de reactie! Groet, Jurjen Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 30 2012 17:06:43: Hallo,Daar ben ik weer. Ik type dit berichtje gebruik makende van m'n wifi verbindingen van m'n nieuwe sitecom.Dat is dus een goed teken. Wat wel gek is, is dat wanneer ik 's morgen bijvoorbeeld mijn tablet of telefoon opstart, dat er dan geen wifi gevonden wordt. Wanneer ik de nieuwe sitecom uit doe en na een paar minuten weer aan zet, dan pakken mijn telefoon en tablet meteen het signaal weer op en lijkt het alsof er niets aan de hand is.Herkennen jullie dit? Kan dit opgelost worden? Ik had dit vanochtend en gisterochtend. 's Nachts is er niets (geen pc of telefoon of id.) die connectie heeft met de wifi. Als ik 's morgens dus de wifi op bv telefoon weer inschakel, dan vindt hij niets en moet ik de router sitecom uit en aanzetten.Best gek toch?Alvast bedankt voor de reactie!Groet,Jurjen Gewijzigd door jurjen op 30 March 2012, 16:06 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 30 March 2012, 16:29
|
Heb je Broadcast ESSID wel enabled staan?
Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
jurjen |
Geplaatst op 30 March 2012, 17:06
|
ja, de ESSID settings van mijn nieuwe sitecom zijn: Mode: AP Powersaving: disabled band: 2.4GHz (802.11 b/g/n) enable SSID#: 1 SSID1: apie2 (is mijn naam van wireless) channel: 11 dit betreft de settings van de 2.4G wireless settings. Er is ook een 5G Wireless settings Mode: AP Powersaving: disabled band: 5GHz (802.11 a/n) enable SSID#: 1 SSID1: sitecomD99954 channel: 36 5.180 GHz maakt dat nog iets uit? Gr, Jurjen Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 30 2012 18:15:18: kan het ook te maken hebben met een instelling op m'n Davolink modem/router. Ik zie leased time bv. op 24 uur staan. Krijgt m'n aangekoppekde router dan na 24 uur een ander ip-adres waarmee de router niet uit de voeten kan? Je hoort het al, ik heb geen idee waar ik het over heb? Maakt dat nog iets uit? Gewijzigd door jurjen op 30 March 2012, 17:15 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 30 March 2012, 17:51
|
Dat laatste kan een rol spelen, zet even leasetime op de davo op nul. Dan is ie als het goed is forever. In mijn optiek staat de rest uitstekend! Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
jurjen |
Geplaatst op 30 March 2012, 18:22
|
heb het geprobeerd, maar lease time van nul in 'invalid' kan verder geen andere gekke setting vinden. Kan ik mijn sitecom-router een vast ip-adres voor de Davo geven (instellen in de Davo). Of kan dat niet/maakt dat niet? Weet uberhaupt niet of dit het 'probleem'is. Heb vandaag de hele dag zonder problemen Wifi. Ben benieuwd of dat morgenochtend nog steeds zo is...... Groet, Jurjen |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie