Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
cornfed |
Geplaatst op 31 March 2012, 00:27
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Aangezien je gebruik maakt van de WAN poort van de Sitecom, wat zijn de WAN instellingen van de Sitecom? Misschien zit daar het probleem van je WIFI problemen. |
|
|
jurjen |
Geplaatst op 01 April 2012, 10:12
|
Activiteit » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 19 Lid sinds: 27 Mar 2012 |
Hallo Cronfed, Ik heb gekeken naar de WAN instellingen op m'n sitecom router, maar het gekke is dat ik geen specifieke WAN-instellingen tegen kom als ik de diverse menu's/tabbladen op de router bekijk. Ik heb bijvoorbeeld voor m'n 2.4G draadloze verbinding de volgende tabbladen: -blad vor ESSID instellingen (zie ook berichten hierboven) -een blad waar ik instellingen voor "ervaren gebruikers" zie zoals: fragmentdrempel, rts-drempel, beaconinterval, kanaal bandwith, preamble time, cts protection -een beveiligingsblad (SSID selection, ESSID uizenden y/n, wmm, encryptie, Verder bij geavanceerd: -NAT -Portforwarding -virtual server -special applications -UPnP -quality of service Waar moet ik kijken? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 01 April 2012, 13:48
|
Het plaatje zal het verduidelijken.
cornfed voegde bij, bestand:
|
|
|
jurjen |
Geplaatst op 01 April 2012, 14:47
|
Activiteit » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 19 Lid sinds: 27 Mar 2012 |
Aah, ok. Heb even gekeken. De settings zijn: attain ip protocol: dynamic ip address Ip address: 192.168.1.7 Subnet mask: 255.255.255.0 Default gateway: 192.168.1.1 Mac address: 00:0c:f6:d9:7d:14 Primary dns: 192.168.1.1 Staan hier gekke dingen in? Groet, Jurjen |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 01 April 2012, 14:55
|
Nee, ziet prima uit zo. Nog steeds last van de verbindingsproblemen? |
|
|
jurjen |
Geplaatst op 01 April 2012, 15:03
|
Gistermiddag voor het het laatste een onderbreking gehad. Tot vandaag okay. Gistermiddag moest ik router dus weer aan en uit zetten voor signaal. Blijft apart....... |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 01 April 2012, 16:07
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Kijk even naar je draadloze netwerkinstellingen in je netwerkcentrum. Kan je vinden in configuratiescherm. Staat de Sitecom, of hoe je m ook genoemd hebt, bovenaan de lijst? Smijt desnoods de anderen uit die lijst. Zodat je Sitecom voorrang heeft. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
jurjen |
Geplaatst op 01 April 2012, 18:22
|
Heb ik inmiddels gedaan. Ik heb alle oude zooi er uit gegooid. Misschien dat dit iets oplost voor m'n laptop, maar de instellingen in het netwerkcentrum hebben denk ik geen invloed op de wifi verbindingen van m'n telefoon en tablet. Die krijgen soms (op zelfde moment als mijn laptop) ook geen verbinding met wifi. Gistermiddag dus voor het laatst gebeurd. Tot nu toe nog gen problemen....... Ik wacht het maar weer even af..... maar om nu elke dag een ker mijn router aan en uit te moeten zetten, daar zit ik ook niet op te wachten. Maar misschien dat het nu god gaat, we zullen zien Ik laat het weten. Groet, Jurjen Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 02 2012 07:47:41: Ben ik weer Ik heb vannacht mijn laptop aan laten staan om een full virusscan uit te voeren. Toen ik vanochtend beneden kwam was de scan voltooid. Ik kreeg de boodschap van de virusscanner om de laptop opnieuw op te starten. Op dat moment zag ik rechtsonder in mijn scherm dat er verbinding was met wifi. Mijn telefoon had tot op dat moment ook nog wifi-verbinding. Na het opstarten kon mijn laptop echter geen verbinding meer maken met wifi. Ook mijn telefoon kreeg ik vanaf toen niet meer aan de wifi. Terwijl die een half uur daarvoor nog wel verbinding had. Ik heb de router weer uit gezet, de laptop herstart en de router weer aan gezet. Toen was er weer gewoon verbinding. Rara, hoe kan dit? Mijn telefoon kreeg echter nog geen verbinding. Ook die heb ik uitgezet en weer aangezet. Ook toen had de telefoon weer verbinding. Ik overweeg om die andere settings (waar deze topic mee begint, aansluiting op de LAN ipv de WAN) ook eens te proberen. Misschien dat dat uitkomst biedt. Iemand nog suggesties/opmerkingen/oplossingen? Groet, Jurjen Gewijzigd door jurjen op 02 April 2012, 06:47 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 02 April 2012, 11:25
|
Persoonlijk adviseer ik iedereen om een extra router als switch/access point te gebruiken. Dat is de methode in de openingspost van dit topic. Het beste is om allebei de routers eerst te resetten naar fabrieksinstellingen als die methode wilt volgen. |
|
|
jurjen |
Geplaatst op 03 April 2012, 06:41
|
Ik heb in middels de andere instellingen toegepast op m'n Davo en Sitecom en het lijkt te werken. Vannochtend pakte alles gewoon weer het wifi signaal op. Later deze week krijg ik mijn NAS binnen. Als ik die op m'n Sitecom aansluit, moet ik die dan ook handmatig een IP-adres geven nu ik de DHCP op de sitecom heb uitgezet? Ik heb dit gisteren ook met mijn laptop moeten doen (bij instellingen InternetProtocol v4), omdat de router na het aanpassen van het ip-adres van de router niet meer te benaderen was. Pas nadat ik handmatig een adres aan m'n laptop gegeven had (in de range van de sitecom) kon ik via het nieuwe ip-adres van de sitecom deze weer benaderen. Groet, Jurjen |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie