Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Ayhankirca
Cornfed:

Geplaatst op 13-06-2012 01:00

Je hebt de fout inderdaad opgelost.

De Davolink gebruikt zelf 192.168.1.1, dus die kan je niet nog eens gebruiken voor de Cisco.
Heb je de netwerkkabel in de WAN/internetpoort zitten van de Cisco?

Gewoon in de LAN poort..
I know a man,
who wasn't there....
I know a man,
who wasn't there today, again...

cornfed
Uitstekend.

Ook alle WLAN netwerken correct ingesteld voor een optimaal en storingsvrij bereik?

Dus overal hetzelfde SSID en hetzelfde encryptie plus wachtwoord.
Alleen de gebruikte kanalen moeten verschillen van elkaar.
Dus wlan 1 op kanaal 1, wlan 2 op kanaal 6, etc.

Ayhankirca
Jah, gaat momenteel vlekkeloos. Bedankt Smile
I know a man,
who wasn't there....
I know a man,
who wasn't there today, again...

jarl
@Cornfed,

Sinds deze week Tele 2 inhuis en dankzij dit topic gelukt om alles in 1 subnet te krijgen, na in zo'n beetje alle valkuilen te zijn gestaptFrown

bedankt!

cornfed
Jij ook bedankt voor de complimenten!

Henkie
Goedemiddag,

Ik probeer een TP Link Router aan te sluiten op m'n netwerk. Nu heb ik alleen een Tele2 modem.
Heb de cd die bij de ROUTER is geleverd erin gedaan en alle installatiestappen voltooid, totdat m'n router settings worden geverifieerd.
Dit wil maar niet lukken (failed to verify router settings).

In het installatieproces geef je in op welke manier je connectie maakt. Statisch, dynamisch IP of PPPoE. Volgens de Tele2 helpdesk
moet ik kiezen voor dynamisch IP. Ik dacht zelf PPPoE en vroeg mijn inloggegevens. Deze kon tele2 niet geven omdat die er niet zijn
en men verzekerde mij dat ik de connectiemethode dynamisch IP moet kiezen. Maar dit werkt helaas niet.

Ik weet niet of het antwoord als ergens in het topic voorkomt, maar ik heb helaas geen tijd om het helemaal door te lezen. Wie kan mij verder helpen?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 22 2012 16:33:16:
Het gaat trouwens om de TL - WR1043ND
Gewijzigd door Henkie op 22 July 2012, 15:33

cornfed
Je moet de openingspost lezen: bericht #1.
Daar staat alles in.

Henkie

cornfed schreef:

Je moet de openingspost lezen: bericht #1.
Daar staat alles in.

Dankje.

En kan ik dat het beste wel of niet de WAN poort gebruiken? Gezien mijn type router.

cornfed
Het handleiding in de openingspost zegt dat je geen gebruik moet maken van de WAN poort.
Als je geen reden hebt om hiervan af te wijken, zou ik dat zo volgen.

De handleiding is voor vrijwel alle routers geschikt.

Henkie
Het eerste gedeelte van de setup is gelukt. Dus de aanpassingen in het tele2 modem.

Helaas kom ik niet in de setup van de router. Als ik 192.168.1.1 ingeef of 192.168.0.1 wordt er geen connectie gemaakt. Tevens werkt http:/tplinklogin.net ook niet.

Wat wordt bedoeld met de stap *Eventueel is het noodzakelijk om tijdelijk het ip adres van je pc aan te passen aan het gebruikte subnet van de router. (192.168.0.xx of 10.0.050 bv.)
?

Wellicht is dit de oorzaak.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 22 2012 23:02:13:
Correctie via 192.168.1.1 log ik in op het tele2 modem. (als ik wireless connectie heb).

Wat ik verwacht is dat als ik de de router aansluit met een lan kabel ik gewoon connectie kan maken met de router (als ik de wireless verbinding uitschakel).

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 22 2012 23:23:02:
Inmiddels in het tele2 modem LAN IP Address: aangepast naar 192.168.2.1

Heeft helaas weinig geholpen. Krijg nog geen connectie met de router.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 23 2012 00:20:27:
Inmiddels het hele stappenplan van pag1 uitgevoerd. Mijn firewall blokkeerde de connectie.

Helaas kan ik nu mijn router niet bereiken via het nieuwe adres 192.168.1.200. Ook niet meer op het oude adres overigens (1.1). Alles resetten en herstarten heeft ook niet geholpen.
Gewijzigd door Henkie op 22 July 2012, 23:20

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 Jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
Advertentie