Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
cornfed |
Geplaatst op 22 July 2012, 23:32
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Je moet niet van alles uitproberen zonder te weten wat je aan het doen bent. De how-to moet je punt voor punt afwerken. Je kan zoveel dingen veranderen, dat je alles moet resetten om eruit te komen. Als je vragen hebt of iets niet begrijpt, moet je dat eerst even vragen. Een handige tip is om de handleiding uit te printen. Dat werkt soms gemakkelijker. Als ik het correct interpreteer, heb je last van dat je pc in een ander subnet zit dan die van de Davolink. Dan moet je de pc in dat subnet zetten met de hand of als je alles op auto/dhcp heb staan in de pc herstarten. Firewalls moet je sowieso tijdens alle instellingen uit zetten op je pc. |
|
|
Henkie |
Geplaatst op 23 July 2012, 10:24
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 22 Jul 2012 |
Ok, dank voor je uitleg. De how to heb ik ook exact uitgevoerd. Nog een vraag, je geeft aan dat je de pc in dat subnet zetten met de hand? Waar kan ik dat precies instellen? De Davolink kan ik gewoon bereiken. Alleen de router niet meer nadat ik het IP van de router heb gewijzigd. Ik heb wel kunnen inloggen in de router. Dit nadat ik het ip adres van de Davolink had aangepast. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 23 July 2012, 17:13
|
Aangezien je niet weet waar je ip adres van de pc kan aanpassen, staat daar alles op DHCP of automatisch. Dan hoef je alleen maar de pc opnieuw te starten om de pc te laten fungeren op het nieuwe subnet. Dat werkt sneller. Het ip adres van de Davolink moet je niet aanpassen. Als dat wel nodig is om een verbinding te maken, heb je waarschijnlijk de DHCP server in de TP Link niet uitgezet of de pc niet herstart. Je moet het ip adres in de TP Link aanpassen bij de LAN of DHCP instellingen. Niet bij de WAN instellingen! Dus in de TP Link hoef je maar 2 instellingen te plegen: 1. DHCP server UIT. 2. Het ip adres veranderen van de TP Link zelf naar 192.168.1.200 Daarna alles uitzetten en alles aansluiten zoals het moet gaan worden. Dan alles herstarten in de juiste volgorde: Davolink -> TP Link -> PC. Je gebruikt toch niet LAN 1 of LAN 2 van de Davolink voor de TP Link netwerkkabel? Die zijn uitsluitend voor de decoder. |
|
|
Henkie |
Geplaatst op 24 July 2012, 08:30
|
Ik heb het ip adres van de davolink gewijzigd omdat ik anders niet in kon loggen in de router. Router zat ook op hetzelfde adres 192.168.1.1. Zoals ik het zo lees heb ik alles precies zo uitgevoerd als je aangeeft. Maar ik ga het vanavond nog ff checken. Dank voor je uitgebreide uitleg weer! |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 24 July 2012, 16:27
|
Loop alles nog eens goed na. Als je vast zit, reset alle routers een keer terug naar fabrieksinstellingen en begin opnieuw. Naar mijn ervaring hebben veel router (zeker de Davolink) moeite ermee als teveel veranderingen pleegt in de instellingen. Dan is een reset nog de enige uitweg om verder te komen. |
|
|
Henkie |
Geplaatst op 25 July 2012, 21:49
|
Het wil nog steeds niet lukken, helaas :-( Situatie als volgt: Verandering in Davolink: - Davolink heb ik het ip adres gegeven van 192.168.2.1. Dit omdat ik alleen de router kan bereiken via 192.168.1.1 (hetzelfde adres als Davolink) - Range beperken van DHCP: eindadres --> 100 Verandering in TPLINK: - DHCP --> Uit - IP adres aangepast naar 192.168.1.200 Alles uitgezet, kabeltje van lan 3 davolink naar tplink. Alles opnieuwe gestart, Eerst davolink, dan tplink en dan pc. Ik heb nu nog steeds geen verbinding via mn router. Ook kan ik de router niet meer bereiken. Het rare is ook dat zodra ik DHCP heb uitgezet in de TPlink er rechtsonderin bij de LAN verbinding een uitroepteken staat met snelheid: 10MBPS en status: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Zojuist nog getest. Inloggen in Router, DCHP uitzetten, router reset zichtzelf en is vervolgens niet meer bereikbaar. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 25 July 2012, 23:14
|
Je blijft maar steeds dezelfde fout maken. Quote - Davolink heb ik het ip adres gegeven van 192.168.2.1. Dit omdat ik alleen de router kan bereiken via 192.168.1.1 (hetzelfde adres als Davolink) Daar gaat het volgens mij fout. Davolink blijft altijd op 192.168.1.1. TP Link krijgt 192.168.1.200. Dan zitten beide routers in hetzelfde subnet en is er geen probleem met inloggen of internet. Zit een firewall op je pc je verbinding te dwarsbomen? Er zijn al vele users je voor gegaan en die hadden geen problemen met de handleiding. Nu is de vraag waarom jij steeds afwijkt van de handleiding? Is het niet handiger om alles te resetten en de netwerkkabel van de Davolink in de WAN poort te stoppen? Dan sluit je alles aan op de TP Link en daar stel je alles in. |
|
|
StRy |
Geplaatst op 26 August 2012, 09:56
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 26 Aug 2012 |
Ook ik probeer een Sitcom 300N achter de Davolink te plaatsen. Ik heb de handleiding van page 1 wel 4x stap voor stap gevolgd. Maar de 192.168.1.200 bleef onzichtbaar. Me zelfs bij dit forum aangemeld om een hulpkreet te plaatsen ... En toen kreeg ik een ingeving: IS DE UTP-KABEL WEL JOFEL? Ander kabeltje geprobeerd ... TADA!!! Dus: 1. Ook mijn dank voor de uitleg; 2. Tip: check ook altijd ff je bekabeling. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 26 August 2012, 14:20
|
Dan bedanken wij jou voor de tip.. Succes met je nieuwe netwerk. |
|
|
yasin890 |
Geplaatst op 21 September 2012, 16:41
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 18 Sep 2012 |
Hallo, Ik had een vraagje, Ik heb me sitecom router met de davolink gekoppeld, Maar nu wil ik een port forwarden, Eerst had ik dit op de davolink gedaan toen ik de sitecom router nog niet had gekoppeld, Maar nu gaat het niet meer, Ik heb hem ook al op de sitecom router geforward maar hij geeft contstant aan dat de poort gesloten is. Ik heb een sitecom WL-366 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie