Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
cornfed
Als je de Sitecom hebt ingesteld zoals het in de openingspost stond, is het poorten openen in de Davolink voldoende.
Als de Sitecom als router werkt, zal je ook in de Sitecom de poorten moeten openen.

yasin890
Bij mijn sitecom heb ik 192.168.0.xx
en bij mijn Davolink heb ik 192.168.1.xx
Deze 2 soorten zijn toch hele andere netwerken dan?
Ik heb hem nu geopend op me sitecom 16000udp
en op de davolink ook gedaan maar bij de davolink begint het met 192.168.1xx
Hij lukt niet

cornfed
Dan werkt de Sitecom als router.
Je hebt nu twee subnetten naast elkaar. 192.168.1.xx en 192.168.0.xx

Check eerst welk ip adres de Sitecom krijgt van de Davolink. Iets met 192.168.1.??
Dat ip adres moet je gebruiken om de poort regel aan te maken in de Davolink.
Dan check welk ip adres je NAS krijgt. Iets met 192.168.0.??
Dat ip adres moet je gebruiken in de Sitecom om de poort regel aan te maken.

Dan zou het moeten werken.

Alternatief kan je ook de procedure volgen in de openingspost.

yasin890
Zeer bedankt!! alles doet het nu prima, Ik moet zeggen dat u er zeer veel verstand van heeft, Zelf was ik nooit naar de device status gaan zoeken. Dankjewel!!!Grin

cornfed
Bedankt voor de complimenten en graag gedaan!

Ruben_
Wat als ik de router functionaliteiten door mijn eigen router wil laten doen en niet de Davolink?

Kan dat niet via DMZ? Volgens mij wel toch? Want je stuurt alles door, dus als ik router ip 192.168.1.200 heb gegeven zoals nu, en dan dmz vastzet op dat IP... dan kan ik router gedeelte toch wel aanzetten? Of zit ik nu verkeerd.
Ben nooit een kei geweest in netwerkbeheer als pure programmeur.. lol

cornfed
Kan ook.

Alleen moet je meer dingen instellen.
Het beste is dat de WAN instellingen van de tweede router op "Static IP" instelt.
Daar moet je het netwerkadres invullen waarmee de tweede router zich gaat aanmelden op de Davolink.
Bijvoorbeeld 192.168.1.200. Het eigen subnet van de tweede router moet je weer instellen zoals het was.
Als je pc aangesloten is op de tweede router , kan je die alleen nog bereiken op zijn eigen gateway adres.
DHCP server aan zetten en netwerkkabel in de WAN poort stoppen.
De DMZ hoef je alleen te gebruiken als je ook poorten wilt openen.
Dan gebruik je inderdaad het best de DMZ functie van de Davolink met het ip adres dat je ingesteld hebt in de TP Link.

Ruben_
Yep dat is de bedoeling, ga er morgen eens mee klooien op mn vrije dag, en als het niet lukt laat ik dhcp van 2e router uit en gebruik ik hem enkel als switch/wifi acces point

cornfed
Waarom wil je graag een tweede router maken?
Mis je bepaalde router functies in de Davolink?

Ruben_
Ja, met name upnp functionaliteit.

Hoe dan ook, ik heb hem nu goed werkend gekregen en geniet nu al van alle functies op de TP Link.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 Jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
Advertentie