Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
cornfed
Je deed niets verkeerd, dat voorop.
Bij vrijwel alle routers werkt de methode direct en is er geen probleem.
Ik vermoed dat er ergens een bug zit in de Samsung die je parten speelt.

Schrijf nu wel ergens de instellingen op. Dan hoef je later alleen maar alles terug in te stellen.

Je WAN ip adres is het adres waarmee je op het internet gaat.
En die wordt bepaald door Tele2.
Daar heb je zelf geen controle over.

Maar chapeau.
Je hebt het gefixt.. Thumbs Up

P.S
Wan ip adres gemaskeerd is gemaskeerd.

dian
Ik had al zo'n vermoeden dat ik het wan ip-adres niet moest posten,, excuses. Voor de toekomstige gebruiker die een soortgelijk probleem heeft; ik denk dat betreffende de statische ip configuratie het mac adres in ieder geval niet die van de davolink mag zijn. De foutmelding die ik telkens kreeg over gelijke netwerk id's lijkt daar nog het meest op. Nogmaals dank iig.

cornfed
Geen dank verschuldigd. Wink

Henkie
Ondanks diverse pogingen en het exact volgen van het stappenplan in de openingspost is het mij nog steeds niet gelukt.
Mijn instellingen zijn als volgt:

Davolink setup

LAN SETUP:
IP adress 192.168.1.1
subnet mask 255.255.255.0

DHCP server voor LAN
start ip 192.168.1.2
end ip 192.168.1.100
lease time (hour) 24

wireless uitgezet.

tp link TL-WR1043ND Router:
LAN
MAC Address: 90-F6-52-A4-CB-36
IP Address: 192.168.1.200
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP DISABLED

Vervolgens alles herstart zoals in de openingspost beschreven. Helaas vind ik dan geen draadloos netwerk! LEt wel ik kan ook niet meer de router benaderen. Als ik het adres ingeef in de browser krijg ik geen connectie.

Wat ik ook heb geprobeerd is DHCP aan ta laten staan in de Router. Vervolgens vind ik dan wel het nieuwe draadloze netwerk. Alleen blijft de connectie dan hangen op netwerkadres verkrijgen.

Ik heb nu al van alles geprobeerd, tig keer alles gereset maar het wil dus nog steeds niet werken. Hopeljk heeft een van jullie nog een goeie tip.

cornfed
Wat zijn de netwerkinstellingen op je pc?
Of beter, zet hier het resultaat neer van ipconfig /all vanuit de DOS box.

Zit de netwerkkabel wel in de juiste poorten bij de Davolink en de TP Link?

Henkie
Hoi,

Dank voor je response!
De kabel zit in poort 3 van de davolink en de router.

Hier mijn ipconfig /all

http://www.freebits.nl/view.php?filename=2751.jpg

cornfed
De wireless adapter krijgt inderdaad geen ip adres toegewezen.

Als je de pc via een netwerkkabel met de TP Link verbindt, is er dan wel een verbinding?
Heb je een firewall in gebruik? Is die correct ingesteld?

Henkie
Nee, dan heb ik ook geen verbinding.
Heb de ESET smart security geinstalleerd staan. Heb de firewall etc uitgeschakeld, maakt geen enkel verschil.

cornfed
Dit is een apart geval.

Bedoel je met resetten van de TP Link dat je specifiek een fabrieksreset hebt uitgevoerd?

Je kan ook eens de netwerkkabel tussen Davo en TP uitwisselen voor een ander.
Het is vaker voorgekomen dat slechte kabels rare fenomenen veroorzaken.

Henkie
Update: Heb inmiddels de router werkend gekregen na de router van een firmware update te voorzien. Alleen WIFI krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Als ik via WIFI connectie probeer te maken krijg ik de fout, window kan geen certificaat oid vinden. Erg vreemd, ik neig ernaar om de router maar terug te sturen. Naar mijn idee is die gewoon defect. Ik krijg ook geen connectie met een ander apparaat, bv een iPhone.

Overigens heb ik wel op een andere manier connectie gemaakt dan hier in het forum beschreven. Heb op de tplink en tele2 modem dhcp aanstaan.
En ik maak connectie via de WAN poort van de router met de tele2 modem.

Ik heb dus wel internet als ik een kabel in de router steek vanaf mn pc.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 Jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
Advertentie