obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Tevreden klant krijt een schop
Leonie
Hallo allemaal,

Ik wou graag mijn verhaal over Tele 2 hier even kwijt. Al jaren lang heeft mijn moeder internet van Tele 2. Ze was hier erg blij mee. Ze was hier zelfs zo blij mee dat ze het aanbod van onbeperkt gratis telefonie met internet heeft aangenomen.
Ik werk zelf in de ICT. Ik werk voor het locale internet bedrijf hier in het Noorden. Ook run ik hier een eigen bedrijf wat voornamelijk huis aan huis service bij de klanten aanbied om hard en software problemen op te lossen. Dagelijks kom ik in aanmerking met klanten van ADLS die bellen en internet in één pakket hebben genomen. Dit werkt meestal niet 100%. Vaak onder het bellen valt het internet weg en bij het downloaden op internet is de vaste lijn vaak dood.

Toen mijn moeder wou overstappen had ik mijn ervaring met ADSL en telefonie aan haar voorgedragen. Het zou haar een paar euro in de maand kunnen besparen (en met haar inkomen kon ze dat goed gebruiken) , haar ervaring met Tele 2 was SUPER. Dus zonder twijfelen is ze overgestapt.

Ik heb het pakket voor haar aangesloten zonder problemen. Het heeft nu 2 maanden goed gewerkt. Ik hoor haar nog zeggen: “Zo wat ben ik hier blij mee zeg”, ondertussen dat ze al een half uur aan het kletsen was met haar zus.
Maar sinds vorige week woensdag zijn de problemen gekomen. Haar telefonie valt af en toe weg en het internet is compleet vertrokken. Soms is het zo erg met de telefoon na 2 min bellen word verbroken.

Ik zelf heb een dag daarna een ongeval met de motor gehad. Mijn knie en enkel zijn aardig kapot. Ik heb haar dus aangeraden om naar Tele 2 helpdesk te bellen. Na 6 pogingen met de vaste lijn heeft ze haar mobile telefoon maar gepakt. Ze heeft hier een pre paid kaartje in en gebruikte de telefoon alleen maar voor noodgevallen. Maar ja, dit was dus één van die noodgevallen. Ze heeft tot 4 keer aan toe met de helpdesk gebeld. Deze telefoon gesprekken varieerderen van een half uur tot ander half uur bellen. Ze heeft zich er op een gegeven moment maar bij neer gelegd. Zonder succes haar 50euro beltegoed verbelt en nog steeds geen oplossing. Er werden oplossingen gegeven via de helpdesk waarvan ik geen hoogte kon krijgen. Iets wat totaal niets te maken had met haar probleem. Elke keer dat ze een nieuwe helpdesk medewerker er voor kreeg werd het boekje er weer bij gepakt en begon het weer bij stap één.

Dit kon ik niet aanzien. Ik ben toen met krukken en een kapotte knie en enkel maar naar haar toe gegaan (Eindelijk na ander half week weer een zonnetje op mijn hoofd en de geur van de natuur in mijn neus). Met bloed zweet en tranen alle lijnen gecontroleerd. Splitter er tussen uitgehaald. Modem instellingen bij langs geweest. Helemaal geen effect. Nou ja, dat zelf maar even een belletje doen naar de helpdesk. Na een korte tijd in de wacht te hebben gestaan kon ik het probleem voorleggen. Na 20 minuten aan de lijn te hebben gewacht kreeg ik de melding dat het internet inderdaad een storing had en dat ze niet wisten waar het aan lag. Hier zou mijn moeder binnen 5 dagen over worden terug gebeld. De telefonie was een ander verhaal. Er werd mij verteld dat de kabel te lang was en maximaal maar 50 cm mocht wezen. Mijn reactie hierop was: “Ik moet de standaard meegeleverde kabel uit het pakket doormidden knippen? “. Nee, dit was niet nodig vont de helpdesk medewerker. Het zou dan wel aan de telefoon liggen. Die zou waarschijnlijk te dicht bij de modem staan. Ik moest die maar even een paar extra cm van de modem plaatsen. Ik vroeg wat de oorzaak daar van was want ik zag het nut en het verband hier niet in. Ik kreeg op dat moment een erg geïrriteerde antwoord terug. Ik weet dat dit niet het probleem is dus ik vroeg wat we nog meer kunnen doen. Ze vertelde me dat ik dan even opnieuw moest bellen want ze had mij al verteld dat ik de telefoon een paar cm van de modem moest verwijderen. Nauw ja zeg, dit had ik in mijn hele ICT wereldje nog nooit meegemaakt. Zo kortaf, ik kreeg het idee dat ze niet wist wat ze met dit probleem aan moest en dat graag naar de volgende klant toe wou. Ik vroeg of ze mij een andere modem kon sturen en dit was niet mogelijk. Heb vervolgens gevraagd of ze een monteur van Tele 2 in huis kon krijgen. Dat kon wel maar dat zou dan aardig in de kosten gaan lopen. Mijn reactie daarop was: “Dus omdat jullie product niet goed functioneert en er zou iemand jullie product moeten komen repareren moet de klant de hoge kosten gaan betalen?”. Ik was er eerlijk gezecht ook helemaal klaar mee. Haar reactie was dat ik maar even weer moest bellen en dat zij de verbinding ging verbreken. Voordat ik haar om haar naam kon vragen was ze al vertrokken.

Bij onze locale internet aanbieder worden onze klanten direct geholpen bij problemen. En licht het probleem bij ons dan zijn de kosten gratis en krijgen ze onze excuses er ook nog eens bij. En als ik op dat moment tijd over heb wil ik ook nog wel eens een paar probleempjes uit de computer halen als de klant daar om vraagt. Dit lijkt me ook wel zo netjes.

Helaas had ik een beetje het gevoel bij Tele 2 dat ik een nummertje had. Ik werd een beetje behandeld als één van de klanten die dagelijks bellen met problemen. Helaas heeft mijn moeder na mij idee een nieuw contract getekend om bellen erbij te nemen. Ze heeft gezegd dat als ze binnen 2 week het probleem niet oplossen het contract gaat ontbinden. Ik weet dat dit niet de makkelijkste oplossing is. Maar ik geef haar groot gelijk. Laat het dan maar voor een kort geding komen. Als de provider zijn beloofde product niet meer kan aanbieden hoeft de klant er niet meer voor te betalen. Ten minste dat is hoe ik er over denk.
Mocht het probleem één van deze dagen GOED worden opgelost dan zal ik dit hier zeker nog even vermelden.

Bedankt voor het lezen,

Voor reacties mailen naar: ******** (email adres verwijderd ter voorkoming van terecht komen op een spam lijst Grin)
Gewijzigd door jantjebeton op 15 april 2009, 14:52
 
Qrius
Typische helpdesk van een internet provider..
heb er zo'n hekel aan zo'n helpdesk die werkt volgens een script..als het afwijkt of een moeilijk probleem wordt dan weten ze er geen raad meer mee.
en dan krijg je achterlijke antwoorden..wil het liefste gelijk doorgestuurd worden naar de tweede lijn maar dat doen ze niet.


Ach ja, zo is het alles..zolang het goed werkt is er geen probleem totdat je storing krijgt of over wilt stappen of iets wilt veranderen.
dan komen de problemen van zelf.

*Verder niet zo slim van je om je mail adres zo open en bloot op een forum te zetten ivm spam ed..
Heb je verbinding ?? halloo ?
 
Leonie
Probleem opgelost. Het werkt weer naar behoren.
 
Qrius
Wat is er nu ondernomen dan om het probleem op te lossen? misschien wel handig om erbij te vermelden..?
Heb je verbinding ?? halloo ?
 
Leonie
Aan onze kant helemaal niets. Ik zat te wachten op het telefoontje voor het internet probleem dat binnen 5 werkdagen zal plaats vinden. Ik denk dat ze na een korte onderzoek voor het probleem van het internet er achter zijn gekomen dan er iets niet goed zat daar bij Tele2.

Bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
 
Tele2 Webcare
Helaas is er in het noorden een zeer grote storing geweest betreffende Tele2 verbindingen.

Hiervoor mijn excuses.

Met vriendelijke groet,
Tele2 Webservice
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tevreden klant krijt een schop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Dit heeft Tele2 beter uitgelegd naar de klant Grappig : 1 14 mrt 2013
Tevreden klant Algemeen : 14 05 mei 2011
Nieuwe klant, 2ehands kast? Nu al problemen!! TV diensten : 3 29 dec 2010
Nieuwe klant? Algemeen : 5 21 dec 2010
Wie is tevreden met Tele 2 Algemeen : 11 08 nov 2010
Advertentie