obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
webserver benaderen/port triggering and the like
laggy
Hallo. ik ben nieuw hier en zit met een aantal probleempjes betreffende de Davolink DV-2020.

1. Port triggering.
Ik gebruik Vuze als torrentclient en heb daar poort 6881 als luisterpoort opgegeven. Eigen LAN ip is 192.168.1.7. Deze krijg ik van de router (DV2020). Lease is nog geldig en hoef dus in principe geen vast ip in mijn pc te schroeven. Als ik in Vuze een luistertest uitvoer, dan gebeurt er niks. De melding is dat de poort 82.173.xx.xx:6881 geen antwoord geeft en dus dicht zit. De 82.xx.xx.xxx is blijkbaar de WAN-side van de router. Als ik dan via virtual servers voor mijn ip-adres de poort 6881 openzet verandert er niets bij de tests. Ik weet niet wat ik nou verkeerd doe, maar het wil maar niet lukken.

2, Homepage maken
Om dat te kunnen doen moet je wel de ftpserver kunnen bereiken. Ik ben al sinds jaren klant bij tele2. Van eerst telefonie naar adsl lite en nu dan de mix telefonie met adsl. Als ik met mijn gebruikersnaam van tele2 op mijntele2 inlog, dan komen onder het profiel een aantal gegevens te voorschijn. Er staat een laatste veranderdatum bij van ergens in de 2003. Sinds die tijd heb ik dus niets met homepage bouwen geprobeerd. Het is nu de eerste keer. Onder de profiel gegevens staat dat de FTP host adres: home.tele2.nl heet. Vervolgens een gebruikersnaam (nl-xxxxx) met een wachtwoord. Vervolgens de alias naam voor de webpage (home.tele2.nl/aliasnaam). De alias geactiveerd en inderdaad via de webpage http://home.tele2.nl/aliasnaam zie ik mijn (lege) homepage. Als ik nu via WS-FTP wil inloggen op de ftp server dan krijg ik geen contact. home.tele2.nl bestaat niet krijg ik als antwoord. Toen helpdesk gebeld, maar dat zijn nono's en willen het homepage gedeelte niet ondersteunen. Als advies kreeg ik mee om een forum te bezoeken ( ik denk deze). Tot nu toe dan uitgevonden dat de ftpserver ftp.home.versatel.nl heet. Hierop inloggen met mijn normale tele2 gebruikersnaam en wachtwoord lukt via WS-FTP. Dus niet met dat nl-xxxxx account. Maar dan stopt het feest. Als WS-FTP het LIST commando geeft dan duurt het heel lang en dan komt er een foutmelding: receive error: blocking call cancelled. Retrieve of directory listing failed (0).
Raar is wel dat in dat zelfde document gezegd wordt dat het webadres dan members.xx.xx/gebruikersnaam is, maar als ik dat invoer dan wordt ik op de startpagina van tele2 gedropt. Dus één info klopt wel (ftp serveradres), maar het andere weer niet (mijn homepage adres). Een rommeltje aan info alles bij elkaar dus.

A. ik vind het gek dat er onder mijn profielgegevens blijkbaar "oude " informatie staat, dat niet meer geldig is. Helemaal gek dat een helpdesk dat niet weet.
B. Ik kan dus wel een verbinding opzetten, maar vervolgens geen data transfer doen.
Toen dacht ik dat eventueel mijn McAfee firewall in de weg zou zitten. Die heb ik uitgezet, maar brengt geen soelaas. Wat is er nou toch in godesnaam aan de hand met mijn modem. Ik kan niet normaal poorten openzetten en ik kan niet ftp'en. Waar zit het probleem nou toch?

Iemand een idee?



EDIT MOD:
Wan ip gemaskeerd...Shock

Gewijzigd door cornfed op 26 augustus 2009, 16:35
 
cornfed
Probleem 1:

Werk je Virtual Servers en Port Triggering tegelijk?
Dat mag niet. Je moet kiezen.
Doe een fabrieksreset en begin opnieuw.
Op www.portforward.com lees je precies hoe het moet.

Probleem 2:

Dit topic eens doorlezen en uitproberen:
Hosten eigen website
Gewijzigd door cornfed op 26 augustus 2009, 16:43
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
laggy
die site ken ik en heb het ook zo gedaan. ik kies de weg via virtual servers en heb de ander niet in gebruik. dus daar ligt het niet aan.

inmiddels heb ik het probleem van het hosten opgelost. je moet een passieve verbinding opstarten met de ftp server. daarna kon ik alles uploaden. wel traag weliswaar en grote bestanden (42 Mb) lukken niet omdat er blijkbaar tijdens de 45 minuten upload (!!) van dit bestand de verbinding wordt gereset. Maar goed ik heb nu een webadres met hompage inmiddels.

Wel gek dat de gegeven onder je profiel bij tele2 dus fuer ´nen Arsch zijn.

ik zal de harde reset maar eens proberen en evt mijn tweede davolink gebruiken. Kijken of die ook het poort probleem heeft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'webserver benaderen/port triggering and the like', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port Forwarding Helpdesk : 5 20 jan 2014
Port forwording Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 apr 2013
DV-2051 port forwarding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 22 feb 2013
port forwarden in router Algemeen : 2 15 feb 2013
DV-2051 Port Forwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 17 jan 2013
Advertentie