obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Draadloos internetten DV-2020
BertieR
Sinds enige dagen in de weer met Tele2 internetten+telefoneren.
Installatie van het modem DV-2020 was geen probleem. Mijn 2 desktops werken feilloos aan het "draadje" maar mijn laptop krijg ik NIET draadloos aan de praat.
Het hele bijgeleverde installatiemenu gevolgd, daarna de instructievideos en toen nog een keer een uitgeprinte versie voor "draadloos internet instellen".
Resultaat tot nu toe:
Modem functioneert in de "wireless" mode, na de automatische instellingsinstructie te hebben gevolgd (en niet de bijgeleverde handleiding vol taalfouten);
Het aangemaakte netwerk is zichtbaar;
Bij het verbinding maken met dat netwerk keurig de aangemaakte network key ingetoetst. Het systeem op de laptop gaat als een dolle aan het werk om verbinding met het netwerk te maken, MAAR HET RESULTAAT IS NEGATIEF. Er volgt geen verbinding!
Mijn laptop draait op Windows XP SP2 met WLAN Card ASUS WL-107g.
Ik heb het ASUS Control Center uitgeschakeld en met Windows de netwerkverbinding opgebouwd.

Wie kan mij vertellen wat ik fout heb gedaan en/of vertelt mij hoe het wel moet?
Gewijzigd door BertieR op 09 september 2009, 18:50
 
cornfed
Probeer eerst eens om zonder beveiliging je laptop aangesloten te krijgen.
Pas als dat werkt moet je een beveiliging kiezen.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BertieR
Het is inderdaad gelukt om zonder beveiliging de draadloze verbinding met het Internet te maken. Maar als ik daarna de verbinding (weer automatisch) wil beveiligen krijg ik geen contact meer met het net. Zou het kunnen zijn dat het op te geven wachtwoord moet voldoen aan bepaalde eisen (aantal karakters en/of hexadecimalen enz.)? In het programmaatje wordt hierover niet gesproken, terwijl bij het handmatig aansluiten wel over aantallen en soorten karakters wordt geschreven.
 
cornfed
Dan is er inderdaad een probleem met de beveiliging van de verbinding.

Ik heb even nagekeken op de site van Asus en je kaart kan alleen WEP en WPA aan.
Stel vast of je de meest actuele driver hebt geïnstalleerd!

Stel je netwerk beveiliging op de router in op WPA en verzin een complexe key (letters en cijfers door elkaar, min 10 tekens).

Je moet je wel realiseren dat WPA verouderd is (WEP is nog ouder).
Ik heb berichten gelezen dat het kraakbaar is geworden.
Als je (bijna) honderd procent zeker wilt zijn dat niemand je netwerk inbreekt, moet je je WLAN kaart vervangen door een actueel model
dat wel WPA2 aan kan. Die is wel safe.
Gewijzigd door cornfed op 10 september 2009, 14:03
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BertieR
Probleem (gedeeltelijk) opgelost!
De WLAN card opnieuw geinstalleerd en ook het ASUS control center in gebruik genomen.
De "nieuwste" driver dateert van 2004!
Daarna de DV-2020 in de WPA-PSK mode met AES encryptie gezet. Draadloze verbinding werkt!
Ik heb alleen nog problemen met geluidsoverdracht maar dat ligt vermoedelijk aan de laptop.
Het is niet zo'n jong beestje maar voor mijn doeleinden nog prima geschikt.
Gewijzigd door BertieR op 10 september 2009, 16:27
 
cornfed
Fijn dat het werkt.

Maar wat is een 'geluidsoverdracht'?
Zegt mij niks.Pfft
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BertieR
Ik kreeg geen geluid uit de computer als ik inlogde op een internetradiostation, maar ook niet als ik een CD probeerde af te spelen. Een en ander hield verband met de software van een Mediaplayer die ik op de laptop had geinstalleerd.
Inmiddels is ook dat verholpen en kan ik naar mijn favoriete internetradiostations luisteren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos internetten DV-2020', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Draadloos thuis Netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 21 02 mrt 2013
Advertentie