Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 2 van 2: 12
|
facebook
|
|
cornfed |
Geplaatst op 21 April 2012, 16:39
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Ik sluit niet uit dat ergens een stuk software op de pc de veroorzaker is. Maar ik kijk ook wel eens bij het 'concurrent forum' en daar werkt dezelfde pc prima met een andere verbinding. Ook kan je via een Linux Live CD/USB stick dat gemakkelijk uitsluiten. Facebook is natuurlijk geen enkele server. Er bestaan veel servers om de load te verdelen. Het kan zo zijn dat één bepaalde server niet correct werkt of verkeerd is ingesteld. Men kan eens kijken naar welke server je geleid wordt. Misschien zijn er overeenstemmingen. Maar misschien heeft iemand per abuis een hele reeks ip adres op een black list gezet? Facebook zelf moet nakijken in hun logs wat er precies gebeurt. En ik lees nergens dat iemand iets gemeld heeft aan Facebook of een ticket aangemaakt is. Zal dus wel een mysterie blijven zo. |
|
|
wjn |
Geplaatst op 21 April 2012, 19:02
|
Activiteit » Woerden Berichten: 2 Lid sinds: 20 Apr 2012 |
Ik snap ook wel dat die error 500 normalerwijze op een server fout duidt, maar als alle devices via die specifieke tele2 wifi modem NIET op facebook kunnen, sluit dat die devices uit, lijkt me. Zeker als al die devices (= 2 laptops & 2 smartphones) zonder aanpassingen/instellingen op andere wifi netwerken wel op facebook kunnen. Wat wel werkt is een workaround via de diveres "anonieme" proxies, dan is facebook probleemloos te benaderen. Ik vermoedt daarom meer iets richting het ip-adres van de tele2 modem wat misschien geblokt wordt. Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 21 2012 20:04:02: PS Het is nogal lastig iets bij Facebook te melden, als je niet op die site kunt... Gewijzigd door wjn op 21 April 2012, 19:04 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 21 April 2012, 20:25
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Quote Ik snap ook wel dat die error 500 normalerwijze op een server fout duidt, maar als alle devices via die specifieke tele2 wifi modem NIET op facebook kunnen, sluit dat die devices uit, lijkt me. Je vergeet dat al die apparaten gebruik maken van één hetzelfde WAN ip adres. Facebook ziet dus steeds weer hetzelfde ip adres voorbijkomen hoewel je andere apparaten gebruikt. En dan is gelijk verklaard waarom het wel werkt op andere verbindingen. Quote Ik vermoedt daarom meer iets richting het ip-adres van de tele2 modem wat misschien geblokt wordt. Zoals je kan lezen in mijn vorige bericht, hebben we dezelfde vermoedens. Quote PS Het is nogal lastig iets bij Facebook te melden, als je niet op die site kunt... Dat is vreemd. Want je schrijft enkele regels daarboven... Quote Wat wel werkt is een workaround via de diveres "anonieme" proxies, dan is facebook probleemloos te benaderen. Als je ip adres geblokkeerd wordt, dan moet Facebook die blokkade opheffen. Als Tele2 je verbinding blokkeert, krijg je een andere foutmelding. Doe maar een ping en tracert naar de server van Facebook. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'facebook', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Werkwijze Tele2 nederland facebook en spookrekeningen dataoverschrijding | Klacht over Tele2 | : 17 | 27 Oct 2013 |
Advertentie