Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
cornfed |
Geplaatst op 21 September 2010, 23:10
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Bridge is prima. Alle apparaten in je netwerk krijgen dan een ip adres van de Davolink en ook is de Davolink de gateway. Alleen zo kunnen alle apparaten elkaar zien. Houden zo. Ik zie in het plaatje van inSSIDer dat er nog een netwerk is (kleur geel) die gebruikt maakt van hetzelfde kanaal. Dan zou ik een ander kanaal uitkiezen voor de Pico. Als het niet nodig is, zou ik het adhoc netwerk van de hp printer uitzetten en de Pico op kanaal 6 zetten. Mits de HP van jou is.. Je hebt toch het WIFI signaal uitgezet van de Davolink? EDIT: Tweede plaatje van inSSIDer ziet er behoorlijk druk uit. Als de HP ADHOC niet uit kan of mag, dan is kanaal 8 of 9 beter. Gewijzigd door cornfed op 21 September 2010, 23:19 |
|
|
Tele3 |
Geplaatst op 21 September 2010, 23:20
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 08 Jan 2009 |
Ik dacht dat hij zelf zou schakelen omdat channel shifting aan staat. De HP setup is niet van mij, waarschijnlijk de advocaat die aan de andere kant staat en z'n HP printer tegen de muur heeft staan. De Davolink staat inderdaad uit. Op speedtest krijg ik nu een lousy 2 op deze laptop en op m'n werk PC zelfs minder dan 1, en dat met een 20mbit verbinding van tele2 Niet zo best dus. Hoe komt het overigens dat sommige grafiekjes rond zijn en andere afgeplat. Is dat ook een automatische keuze van de AP? En waarom is mijn snelheid lager dan bijna alle andere netwerken? En hoe gaat dat nu met portforwarding???? Gewijzigd door Tele3 op 21 September 2010, 23:28 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 21 September 2010, 23:37
|
Zet hem op kanaal 8 of 9. Dan weer eens testen. Dat met die ronde en platte boogjes is een meer technisch uitleg. Ik moest het ook opzoeken. Was me nog niet opgevallen.. http://www.metageek.net/forums/showth...ngth-plots |
|
|
Tele3 |
Geplaatst op 22 September 2010, 10:23
|
Vreemd genoeg is de grafiek van mijn Wlan op de laptop rond en op de desktop close encounters of the third kind???? En waarom is mijn snelheid lager dan bijna alle andere netwerken? En hoe gaat dat nu met portforwarding???? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 22 September 2010, 21:17
|
Port forwarding gebeurd nog steeds in de Davolink. Dus daarmee is geen verandering in gekomen. Hoe test je de snelheid? Via het internet? Je moet een LAN speedtest uitvoeren om de werkelijke LAN/WIFI snelheid te meten. Er zijn meerdere factoren die de snelheid kunnen beïnvloeden. Enkele belangrijke: te veel kanalen in gebruik in de omgeving, obstakels in de buurt die het signaal tegenhouden en vooral te veel netwerkverkeer op je WIFI signaal. WIFI is niet bi-directioneel. Dus er kan alleen maar ontvangen of verzonden worden. Niet beide tegelijk. Als je dan een download (torrents bv.) hebt lopen op een pc, dan eet die gelijk veel van de mogelijke bandbreedte op van de andere pc's. Gewijzigd door cornfed op 22 September 2010, 21:18 |
|
|
Tele3 |
Geplaatst op 23 September 2010, 05:36
|
iK WIL HET TOCH EENS ANDERS GAAN PROBEREN en de pico als steunzender/hub gaan gebruiken. Dat kan toch ook? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 23 September 2010, 12:13
|
Ja dat kan. Maar dan moet je een netwerkkabel laten lopen tussen Davolink en Pico. Als je kiest om de twee via WIFI te verbinden (als extender gebruiken), halveer je automatisch je maximale snelheid. Dat is dus een groot nadeel. Als je voor optie 1 gaat moet je SSID en versleuteling (en ook de netwerksleutel) gelijk maken op beide apparaten. Je moet ze wel op andere kanalen instellen. Dus Davolink op 1 en de Pico op 6 bv. Dan bijten beide netwerken elkaar niet en voor je pc's lijkt het of er één groot WIFI netwerk is. Als je een pc hebt met XP hebt, moet je dit eens lezen: Hoe gebruik ik TCP Optimizer? XP heeft soms problemen om snelheid te maken over een WIFI verbinding. Gewijzigd door cornfed op 23 September 2010, 12:15 |
|
|
winterapfel |
Geplaatst op 07 November 2010, 20:53
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 07 Nov 2010 |
Beste Confred, toch nog een vraagje over het aansluiten via de WAN (davolink en TI-link TL-WR1043N) Ik heb bij elkaar gevonden in dit (en een ander) topic - Zorg ervoor dat de router met een static ip adres werkt op de WAN poort - Gateway en DNS met de hand invullen in de router. Enkele vragen Is dit hetzelfde IP adres als die van de router? Of dat het WAN IP adres zoals het modem weergeeft? Wat vul ik onder static IP adres in bij Subnet Mask, Default Gateway, Primary DNS en Secondary DNS Ik een ander advies van jou las ik "DMZ Host IP Address" invullen: is dit dan het IP adres van de router? of het WAN IP adres van de router... je merkt het... ik ben de draad kwijt. Graag je advies!! (op dit moment werk alles correct via de LAN, maar ik wil graag alle 4 de LAN's kunnen gebruiken....) Gewijzigd door winterapfel op 07 November 2010, 20:53 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 07 November 2010, 21:37
|
Als je alle vier de LAN poorten nodig hebt, is het ook mogelijk om via de WAN poort te verbinden. Dan fungeert de extra router weer als router in plaats als switch. Bij de WAN instellingen van de extra router kan je beste kiezen voor een statisch ip adres configuratie. Je kan dat vergelijken met een statisch ip adres geven aan een pc/laptop/console. Suggestie: Ip adres 192.168.1.100 Subnet 255.255.255.0 Gateway 192.168.1.1 DNS 192.168.1.1 Je kan ook alternatieve DNS servers gebruiken van Google of OpenDNS. De DHCP server van de extra router moet nu AAN staan en die moet een eigen subnet uitgeven. Dat mag niet hetzelfde zijn als die van de Davolink. (192.168.1.X). Dus bijvoorbeeld 192.168.2.X In de DMZ Host van de Davolink vul je dan je gekozen IP adres in voor de router. In dit voorbeeld dus 192.168.1.100 Als je de poorten moet openen voor een spel of applicatie, moet je dan in de extra router dat doen. Want je gebruikt al de DMZ Host van de Davolink, dus daar is al alles open. Laat maar weten of het lukt. Gewijzigd door cornfed op 07 November 2010, 22:54 |
|
|
winterapfel |
Geplaatst op 08 November 2010, 17:03
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 07 Nov 2010 |
Hmm, Enkele meldingen van de TP-link router Bij het instellen van de static IP voor de WAN 1) WAN IP address and LAN IP address cannot be in a same subnet. Please input another IP address. --> 192.168.2.1 mag blijkbaar wel, dus die maar even gekozen 2) Gateway 192.168.1.1 --> Bad Gateway for WAN IP, please input another one. 0.0.0.0 is de default waarde, dus die laat ik maar even staan. Komt dat omdat er nog niks is aangesloten op de WAN poort? 3) DHCP server van de TP-link Proberen in te stellen: 192.168.3.100 tot 192.168.3.199 --> Bad IP address pool (the Starting or Ending IP address), please input another one. en nu?? ik snap geloof ik niet echt waar ik mee bezig ben... |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie