Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
|
|
Carelse |
Geplaatst op 08 November 2010, 21:53
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 08 Nov 2010 |
Hallo allemaal, Ik volg dit topic nu een paar dagen omdat ik problemen heb met het forwarden van poort 9 om zo "wake on lan" via internet te laten werken. E.e.a. omdat ik over 2 weken mijn pc vanuit Singapore aan en uit wil kunnen zetten. Ik krijg dit echter op geen enkele manier werkende en ben het nu aan het proberen d.m.v. een router (sitecom 300N) achter de Davolink te plaatsen. De Sitecom moet dus al het werk van de Davolink overnemen. Mijn vraag is nu of ik door de Davolink heen kan komen zodat ik de poorten in de Sitecom kan forwarden en geen enkele last meer heb van de firewall in de Davolink. Help ! Ik kan wel wat hulp gebruiken . . . |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 08 November 2010, 22:46
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
@ Carelse Je vraag hoort niet thuis in de topic. Als je een eigen topic begint, gaan we aan de slag. @ winterapfel Je zit vast de router te configureren in je huidige setup. Dat lust de router blijkbaar niet. Ik zou eerst met een schone lei beginnen. Zet je router terug naar 'factory defaults'. Koppel dan de router los van de Davolink. En configureer de router zoals eerder aangegeven. Je moet dan op 'Quick setup" klikken en dan 'next'. Selecteer 'Static IP' en vul de gegevens in uit de eerdere post. Werkt de wizard verder af met de WIFI instellingen. Dan via het menu DHCP de instellingen plegen voor de DHCP server. Je moet nog wel bij menu Network->LAN het ip adres van de router veranderen naar een adres die valt in het subnet dat je ingesteld hebt bij de DHCP server. Standaard is dat 192.168.1.1 en dat gaat met deze setup niet werken. Alles wegsaven en de router uitzetten. Sluit dan weer alles aan. Eerst de Davolink starten en dan de TP. Een herstart van de pc is ook noodzakelijk. Dan moet het gaan werken. Gewijzigd door cornfed op 08 November 2010, 22:49 |
|
|
winterapfel |
Geplaatst op 15 November 2010, 18:26
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 07 Nov 2010 |
Hoi Cornfed, bedankt! Ik ga het op een rustig momentje nog even proberen. Op dit moment is het door voorbereiding verhuizing nogal hectisch. Ik heb op dit moment een werkbare oplossing t/m de verhuizing: het 4de apparaat (waarvoor ik de laatste LAN poort op de router wilde gebruiken) hangt even aan de lan4 van het tele2 modem. (de router hangt aan lan3). Het duurde even voordat ik doorhad dat dit nog een optie was. Na de verhuizing komen router en modem waarschijnlijk op andere plekken in huis te hangen en ga ik opnieuw proberen de router via de wan poort aan te sluiten. ben op dit moment al lang blij dat alles werk: dig. decoder, tv, pc en NAS bedraad aan het netwerk en pratend met elkaar én met internet. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 15 November 2010, 23:58
|
Dan wachten we de ontwikkelingen bij jouw af.. |
|
|
chrissie29 |
Geplaatst op 12 December 2010, 09:47
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 12 Dec 2010 |
Hello, Ik zit met een probleem, mijn internet lag er opeens uit. Ik wilde het opnieuw gaan instellen maar ik krijg geen verbinding meer met het internet. Ik heb aan de davolink van tele2 een Linksys router wrt54gl hangen. Ik heb volgens mij alles goed ingesteld in de Linksys router, maar als ik bij status kijk in het Linksys menu, dan krijg ik het volgende te zien: Login type: Automatic configuration - DHCP IP Adrdress: 0.0.0.0 Subnet mask: 0.0.0.0 Default Gateway: 0.0.0.0 DNS 1: DNS 2: DNS 3: MTU: 1500 Wat doe ik verkeerd? Of moet ik misschien eerst de Davolink router gaan instellen, en hoe doe ik dat Bij voorbaat dank, Chris |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 12 December 2010, 10:43
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Router achter Comtrend plaatsen Even dit topic lezen, zelfde als dit topic, maar dan kort samengevat. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 12 December 2010, 12:02
|
@ chrissie29 Dat is normaal als je die waardes ziet bij je WAN instellingen. Als je de Linksys aangesloten hebt via de tut in de openingspost, gebruik je immers de WAN poort niet. Sluit eerst eens direct een pc aan op de Davolink. Dan ontdek je of het probleem ligt bij de Davolink of niet. |
|
|
--3S-- |
Geplaatst op 18 December 2010, 02:04
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 18 Dec 2010 |
Wat een held ben je cornfed! Ik heb een avondje je aanwijzingen gevolgd, en heb de router ook via WAN proberen in te stellen. (maar dan heb ik hetzelfde probleem als eerst, PS3 "Nat-Type 3" ) Dus ik heb nu alles gedaan wat je in de openingspost hebt uitgelegd en zo werkt het perfect. Behalve dat ik nu dus maar 3 lan poorten van de router kan gebruiken, of kan een pc ook aan de wan poort verbonden worden? Dat heb ik nu gedaan, maar ik heb nog niet gekeken of internet het doet op die pc. Dat zie ik morgen wel. Maar ik ga ervan uit dat dat dus niet werkt. In ieder geval kan ik eindelijk online spelen met vrienden op de PlayStation. Weet je of het ook mogelijk is om op de PS3 een "Nat-Type 2" te krijgen, door de modem met de router te verbinden via de WAN poort? Ik had je aanwijzingen van een paar posts hiervoor gevolgd, maar daarmee veranderde er dus niks vergeleken met m'n eerste instellingen. Hartstikke bedankt voor je hulp! Dries. Gewijzigd door --3S-- op 18 December 2010, 02:05 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 18 December 2010, 13:02
|
De WAN poort is niet bedoeld voor het aansluiten van Pc's en dergelijke. Daar zou eigenlijk alleen een modem mogen aangesloten worden. Een router behoort ook tot de mogelijkheden, maat dat maakt je netwerk complexer. Kan je de pc niet aansluiten aan de overgebleven LAN poort van de Davolink? Of is die ook bezet? |
|
|
--3S-- |
Geplaatst op 18 December 2010, 13:47
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 18 Dec 2010 |
Die is inderdaad ook al bezet. Ik heb nu in de Davolink: LAN3: Laptop (wordt veel gebruikt) LAN4: modem naar router In m'n Sweex RO003 router: LAN1: Laptop (wordt veel gebruikt) LAN2: modem naar router LAN3: PS3 (wordt veel gebruikt) LAN4: pc (wordt veel gebruikt) Waar ik eerst dus in LAN2 nog een pc aan had gesloten en de modem in de WAN poort. Ik zou eventueel kabels kunnen verwisselen als iemand anders internet nodig heeft, maar dat is dus niet de optimale oplossing. We zijn met z'n vieren thuis en ik gebruik 2 poorten (LAN3 en LAN4 van Sweex). Het is dus handig als ik 5 LAN poorten zou kunnen gebruiken... Gewijzigd door --3S-- op 18 December 2010, 14:00 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
Admin toegang voor de Comtrend router | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 107 | 12 Dec 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 17 Jul 2016 |
Advertentie