Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
LET OP: Beltarieven fors verhoogd
tieper
Het zou inderdaad een goede zaak zijn dat dit probleem duidelijk in de belvoorwaarden wordt vermeld.
Hieronder een gedeelte uit het bericht dat ik kreeg van Danielle.

Volgens ons systeem heb je naar het nummer 0033952...... gebeld en staat dit bij ons bekend als een France S_Universal Personal Number. Dit is een geografisch onafhankelijke nummer en staat gelijk aan een buitenlands servicenummer. Dat is de reden waarom de tarieven hoger zijn dan gebruikelijk......... De volgende keer dat je naar dit nummer belt, houdt er dan rekening mee dat de tarieven hoger zijn dan normaal.......

Dit zou betekenen dat ik niet meer tegen normaal tarief met mijn dochter kan bellen!
Maar het nummer van mijn dochter waar ik al 12 jaar gebruik van maak is echter 00334923...... en dat lijkt helemaal niet op het bovenstaande nummer.

(Het telefonische contact met met dochter wordt hierdoor erg beperkt te meer dat ze de laatste maanden mijn SMS ook niet meer ontvangt).

Danielle heeft me toegezegd beide problemen uit te gaan zoeken.

cornfed
Als mijn inschatting juist is, dan heeft Tele2 ergens intern een fout gemaakt.
Zeker als het nummer niet eens klopt.

Ik heb goede hoop voor je dat dit weer rechtgetrokken wordt door Tele2.

tieper
Ik keer net een telefoontje van Tele2 met de mededeling dat er aan beide problemen wordt gewerkt en dat Danielle van beide zaken op de hoogte is.
Dus het is nu een kwestie van afwachten in de hoop dat het niet al te lang gaat duren want het is wel de bedoeling dat ik met mijn (klein)kinderen kan bellen en SMS'sen.

Tele2 Webcare
Beste Tieper,

Mijn collega heeft het geprobeerd te onderzoeken, maar omdat je het nummer al een tijdje niet hebt gebeld kunnen we er op dit moment geen onderzoek naar doen.
Zou je het nummer van je dochter kunnen bellen (Dit hoeft niet lang te zijn), zodat we het verder kunnen nakijken?

En zou je het me kunnen laten weten zodra je het nummer hebt gebeld? Dan kunnen we het meteen weer verder oppakken.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ACRijkhof
Tele2 heeft iets nieuws bedacht: alle telefoonnummers in Frankrijk die met een 9 beginnen krijgen een toeslag van 1 Euro per minuut.
Voor de duidelijkheid: in Frankrijk zijn dit gewone privee nummers en geen servicenummers. Tele2 is niet bereid deze fout te corrigeren en of te restitueren.
Mij zijn ze kwijt als klant. Dat staat vast. Wie volgt?

kobus1960
Zo dan, dit mag aan een hele grote klok gehangen worden.
Wat heeft Danielle van Tele2 Webcare hierop te melden??
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

tieper
Dat op zich is dus al een probleem, en het klopt ook niet dat het niet bij de gebruikers bekend is.
Maar het nummer dat ik bel begint niet met een 9 maar met een 4 en Danielle is op dit moment bezig met een oplossing te vinden en dus wacht ik eerst maar even af.

ACRijkhof
Het lijkt erop dat Tele2 zomaar willekeurig extra toeslag van 1 euro per minuut oplegt voor bellen naar het buitenland.
Het excuus is dat het nummers zouden zijn die in een categorie vallen van niet locatie gebonden nummers.
Dit is natuurlijk onzin. Het nummer waar ik de hoge rekeningen van heb gekregen is al jaren een nummer van vrienden van ons met een vaste woonplaats.
Mijn laatste contact met Tele2 was 26 april 2011. Op dat moment was er nog geen enkele bereidheid van Tele2 om haar policie te wijzigen.
Welke nummers zullen volgen? Zullen ook alle met een 9 beginnende telefoonnummers in Spanje een toeslag van 1 Euro per minuut krijgen? Dat zijn alle nummers in de regio Catalunya.

Tele2 Webcare
Beste ACRijkhof,

Vervelend dat er onduidelijkheden zijn ontstaan over een eventuele extra toeslag voor bellen naar het buitenland. Ik wil dit graag voor je uitzoeken en kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.
Om je van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag je postcode / huisnummer en je mobiele nummer via een privebericht.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Beste Tieper,

Bedankt voor je mail en je belletje naar je dochter!
Ik geef het door aan mijn collega zodat we het onderzoek kunnen voortzetten.

Ik houd je op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LET OP: Beltarieven fors verhoogd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie