Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
LET OP: Beltarieven fors verhoogd
|
|
Tele2 Webcare |
Geplaatst op 04 May 2011, 10:57
|
Official van Tele2 Berichten: 518 Lid sinds: 21 Jul 2008 |
Beste forumleden, Ik begrijp dat er nog onduidelijkheid is over de tarieven die in rekening worden gebracht voor het type telefoonnummer dat met een 9 begint.. Ik ga dit opnieuw intern onderzoeken en kom hier z.s.m. bij jullie op terug! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2 |
|
|
ChubbChubb |
Geplaatst op 05 May 2011, 11:52
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 05 May 2011 |
Ongelooflijk dat dit probleem nog steeds niet is opgelost. Vanaf februari is dit al bekend bij tele2 en we worden nog steeds aan het lijntje gehouden. Gelukkig was de Helpdesk in mijn geval wel coulant en zijn alle extra kosten vergoed, maar ze kunnen niet garanderen dat ze de extra 1 euro per minuut niet meer op de rekening kwam te staan of dat ze die blijven compenseren uit coulance. Ik ben dus ondertussen overgestapt naar de concurrent en kan nu dus weer bellen naar mijn familie in Frankrijk. Zij hebben een Alles-in-Eén ADSL pakket van Orange (van France Telecom) met een 09xxxx nummer. Eigenlijk precies hetzelfde abonnement als ik zelf had bij tele2, alleen dan met een niet-regio-gebonden nummer. Het schijnt dat er wel geteld één iemand is, op het hele hoofdkantoor van tele2, die vragen over dit probleem kan beantwoorden aan de Helpdesk. Die ene persoon geeft nu dus al bijna 3 maanden geen fatsoenlijk antwoord op onze vragen. groet, ChubbChubb Gewijzigd door cornfed op 05 May 2011, 18:35 |
|
|
ChubbChubb |
Geplaatst op 05 May 2011, 18:01
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 05 May 2011 |
Kan je op dit forum je eigen berichten wijzigen? 'extra 1 euro per maand' moet natuurlijk zijn 'extra 1 euro per minuut'. en 'Zei hebben' moet zijn 'Zij hebben'. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 05 May 2011, 18:37
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Je kan alleen de eerste 20 minuten je bericht aanpassen. Daarna is de die optie weg. Maar ik heb je tekst aangepast. Goed zo? |
|
|
ChubbChubb |
Geplaatst op 06 May 2011, 10:12
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 05 May 2011 |
Quote Perfect. Dank je! |
|
|
ACRijkhof |
Geplaatst op 10 May 2011, 16:00
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 26 Apr 2011 |
Nog niets gehoord van Danielle. Het wordt nu toch wel eens tijd! Ik begrijp dat er klanten zijn die restitutie hebben gekregen. Dat betekent dat Tele2 schuld erkent. gr. André |
|
|
tieper |
Geplaatst op 10 May 2011, 16:18
|
Activiteit Berichten: 44 Lid sinds: 12 Nov 2010 |
Ik wacht ook op Danielle maar ik neem aan dat het nogal wat tijd nodig heeft. Mijn toegezegde compensatie is nog niet verrekend (er is wel afgeschreven), het onderzoek naar mijn dochters telefoonnummer loopt nog en de SMS problemen staan nog in de wachtrij. Maar ik neem aan dat ik niet de enige ben met problemen en gun ze nog wat tijd. |
|
|
ACRijkhof |
Geplaatst op 11 May 2011, 08:10
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 26 Apr 2011 |
Het onderzoek van Tele2 is natuurlijk een lachertje. De prijsverhoging van alle tarieven is mogelijk doordat de marktleiders hun tarieven hebben verhoogd o.a. als gevolg van rechtelijke uitspraken over gebruik van netwerken door concurenten. De toeslagen op privee nummers in Frankrijk, (en misschien in meer landen?) is of een simpele programmeer fout of een bedoelde truuk om sluiks aan meer geld te komen. Het feit dat het "onderzoek" zo lang duurt is een indicatie dat Tele2 probeert het proces te rekken. Van oplichterij kan men Tele2 nu nog niet betichten. Men wacht om te kunnen beoordelen hoe veel opositie prijsverhoging oplevert. Dit zijn wel tekenen van financiele zwakte. Zijn er fusies in het vooruitzicht? |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 11 May 2011, 08:38
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Vergeet niet dat dit waarschijnlijk honderden klanten heeft getroffen. Elke compenserende of oplossende uitspraak waar dan ook moet juridisch bekeken worden. Anders "hangt" Tele2. Ik vermoed dat dit de boel wat ophoudt. Fusies hangen altijd in de lucht, zo goed gaat het op dit moment in de telecom wereld niet, het paard staat achter de wagen zoals dat heet. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
tieper |
Geplaatst op 11 May 2011, 15:12
|
Activiteit Berichten: 44 Lid sinds: 12 Nov 2010 |
Vandaag een prive bericht van Danielle ontvangen. Uit de gegevens van Tele2 blijkt dat ik wel naar het dure nummer 0033952267... heb gebeld en niet naar 0033492312... wat het nummer van mijn dochter is. De oorzaak zou kunnen zijn dat het nummer niet goed in mijn adressenboek staat, maar deze nummers lijken helemaal niet op elkaar en ik bel mijn dochter al jaren, of ik zou de optie terug bellen hebben gebruikt. En deze optie gebruik ik nooit omdat zij gratis belt. Het zou ook te maken kunnen hebben met de instellingen van het modem van mijn dochter. Daar ik naar Frankrijk bel via een vaste lijn, en mijn dochter zelf belt via haar modem en niets heeft doorgeschakeld lijkt het mij niet waarschijnlijk dat er een koppeling zit is tussen die twee gescheiden lijnen. En het 00339... nummer komt in mijn administatie helemaal niet voor! In de belgeschiedenis die ik heb bekeken in MijnTele2 ontbreekt de week dat ik dat verkeerde nummer gebruikt zou hebben maar dat kan ook toeval zijn. Als ik vanaf nu het 003349... nummer handmatig in ga voeren kan ik bellen tegen de normale tarieven volgens Danielle. De hoge kosten worden met de volgende factuur verrekend. Als nu ook nog mijn SMS probleem wordt opgelost kan wat mij betreft het boek dicht want het blijft een welles/nietes verhaal. Ik wil wel even benadrukken dat de telefonische helpdesk een voorbeeld kan nemen aan de werkwijze van Danielle en een bedankje hiervoor is wel op zijn plaats. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LET OP: Beltarieven fors verhoogd', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Advertentie