obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox op 50MB VDSL
cornfed

Quote

Zilvermeeuw schreef:

Ik heb Tele2 gebeld met mijn probleem en heb twee oplossingen aangedragen. In dat gesprek kreeg ik de inloggegevens. De Tele2 medewerker wist volgens mij niet, dat dit de VDSL inloggegevens waren. De gebruikersnaam is "registratienaam"@tele2.nl, het wachtwoord bestaat uit 12 letters. Geen cijfers, geen hoofdletters.

Zonder deze inloggegevens bouwt de Fritz wel een DSL verbinding op (55Mb down, 5Mb up). Misschien is met een wireshark dan de inloggegevens wel te achterhalen.


De medewerker heeft zich inderdaad vergist.
Dus je hebt veel geluk gehad. Anders had je nooit het netwerklogin in handen gekregen.

Wel bevestig je daarmee dat een Buitenring aansluiting hetzelfde type login kent dan die van een eigen Tele2 xDSL lijn.
Ik had wel verwacht dat het zo zou zijn, maar nu is het bevestigd.
Een nieuwe Tele2 klant direct op een Buitenring heeft weinig aan deze info, maar klanten die upgraden van Tele2 ADSL lijntje naar een Buitenring aansluiting, is dat wel van belang.
Ze kunnen dus nog steeds een eigen modem gebruiken als dat willen.
Moet alleen een geschikt model zijn: VDSL2 met vectoring mogelijkheid.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
nillizpower
@cornfred, weet jij welke vector standaard het modem zou moeten ondersteunen? Ik gebruik momenteel deze modem: http://www.tp-link.com/en/products/details/cat-15_TD-W9980.html#specifications en deze ondersteund ITU-T G.998.4 (G.INPa289; wat een vorm van ruisonderdrukking (is volgens mij vectoring) is.
 
cornfed
Als ik dit document lees, dan gebruikt KPN G.993.5.
Dan is dat modem niet compatibel met vectoring die KPN gebruikt.

https://www.kpn-wholesale.com/nl/onze...oring.aspx

En hier wordt geschreven dat een modem alle VDSL2 standaarden moet aankunnen:

https://www.previder.com/nl/support/a...sl-bonding

Mijn Fritzbox 7360 gebruikt nu VDSL2 G.Vector (ITU G.993.5).

Ik denk dat je het gewoon moet uitproberen. Je kan altijd nog het modem gebruiken van de provider en eventueel je eigen modem als access point gebruiken daarachter.
Gewijzigd door cornfed op 18 oktober 2016, 10:26
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox op 50MB VDSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Settings for FritzBox Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 14 13 mrt 2018
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
VDSL Snelheden in Amsterdam postcode gebied 1091 Klacht over Tele2 : 1 20 feb 2016
VDSL 50MB via kabel? of glasvezel? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 16 12 mei 2012
50Mb internet Snelheid : 9 28 feb 2012
Advertentie