obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheid draadloze internet
Botbram
Ik heb 20MB abbo...Met kabel goede snelheid, echter draadloos erg traag. Nu begreep ik dat dit aan de modem van Tele2 ligt en het niet beter kan.

Is het mogelijk een ander modem te plaatsen waar het draadloos internet wel een goede snelheid behaald? En zo ja, welke wordt er geadviseerd?
Gewijzigd door Botbram op 04 januari 2010, 00:17
 
kobus1960
Je kan hier idd een draadloze router achter zetten, of alleen een accespoint, die keuze is aan jou.
Hiermee kan je de prestaties en zeker de range aanmerkelijk verbeteren.
Merken is lastig, aanbod is groot. Google een test van dergelijke apparaten en vorm een indruk.
De wireless prestaties van de standaard modem zijn idd niet geweldig.
Gewijzigd door kobus1960 op 04 januari 2010, 00:31
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
rowdy
Je koopt in dit geval dus een andere router of accesspoint, welke je met een netwerkkabel aansluit op 1 van de poorten van je Tele2 modem. Je vervangt dus niet je hele modem door een andere.
In je Tele2 modem zet je dan vervolgens het draadloze deel uit, zodat ze niet op elkaar gaan storen omdat ze vermoedelijk wel bijelkaar in de buurt zullen komen te staan.

Overigens heb ik zelf geen probleem met het bereik van het modem van Tele2. Je zou eventueel ook eens een andere antenne kunnen kopen. Kijk eens op dealextreme.com voor een zeer voordelige antenne (prijzen zijn inclusief verzendkosten daar en betalen via Paypal, dus ook met NL bank gewoon). Ik weet dat er kwalitatief nog veel betere antennes zijn dan bij Dealextreme aangeboden, maar voor een paar euro kun je zelf in elk geval wat experimenteren. Lees vooral de reviews van gebruikers goed door, die zijn wel betrouwbaar, zo is mijn ervaring.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid draadloze internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Advertentie