obey-robots.txt
11 December 2016, 03:14
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overzicht vaker voorkomende klachten/problemen

Tele2 Webcare
Beste forumleden,

Graag wil ik jullie een overzicht geven van vaker voorkomende klachten en problemen. Vanaf nu zal ik hierover elke week een update geven. Mochten jullie input, tips of adviezen hebben dan zijn deze meer dan welkom!

Haperen van het beeld
Het is bekend dat sommige klanten klachten kunnen ondervinden met de beeldkwaliteit, zoals haperend of blokkerig beeld. Mijn collega's zijn steeds bezig met het monitoren en verbeteren van de beeldskwaliteit. Eind maart verwachten wij een software-update hiervoor te kunnen geven zodat we de beeldkwaliteit aanzienlijk kunnen verbeteren.

Tweede decoder aansluiten in hetzelfde huishouden
Per huishouden kunnen er maximaal twee Digitale Decoders worden aangesloten. Dit kan een Harddisk Recorder en Digitale Decoder zijn of twee Digitale Decoders. Dit heeft te maken met de internetsnelheid die nodig is voor de doorgifte TV.

Problemen met het opnemen van programma’s
Ik heb verschillende signalen gekregen over de problemen met opnames. Deze problemen gelden overigens niet voor alle klanten. Het zijn problemen die specifiek bij klanten voorkomen en per klant verschillen, in het algemeen zijn er geen problemen met de Harddisk Recorder en het opnemen en pauzeren van live TV. Mijn collega’s zijn hard op zoek naar een oplossing en zullen dit zo snel mogelijk aanbieden aan de klanten waarbij dit niet naar behoren werkt.

Problemen met HDMI
In sommige gevallen blijken er aansluitingsproblemen via de HDMI-kabel te zijn. Het gaat hierbij voornamelijk om nieuwere TV's. Mijn collega’s werken hard aan een oplossing. Als je last hebt van; geen beeld, maar wel geluid, kan je het volgende doen: Maak de HDMI kabel los en sluit deze weer opnieuw aan of haal de decoder even van het stroom. Als alternatief kan je tijdelijk de decoder aansluiten op SCART.

Draadloze oplossing voor het verbinden met de modem naar de decoder
Het is in principe mogelijk om een draadloze verbinding te leggen tussen de modem en de decoder. Echter is een draadloze storingsgevoelig en is de kwaliteit van het signaal niet te garanderen.
Tele2 ondersteunt een dergelijke oplossing op het moment niet vanwege deze storingsgevoeligheid.

Een mogelijke oplossing hier voor zou zijn: http://www.ruckuswireless.com/products/mediaflex-home-products. Maar nogmaals, wij kunnen je met een dergelijke oplossing niet garanderen dat je storingsvrij TV kan kijken!

HD zenders
Half maart is HD televisie beschikbaar voor NL1, NL2 en NL 3. Daarnaast zal er in de loop van het jaar een HD zenderpakket geïntroduceerd worden waarin verschillende zenders in HD kwaliteit zullen worden aangeboden.

Kosten Ere Divisie Live
Alle wedstrijden van de Ere Divisie zullen vanaf het nieuwe voetbalseizoen in de vorm van een abonnement worden aangeboden. De kosten die hieraan verbonden zijn bedragen 12,50 per maand.

Ik hoop dat ik jullie hiermee wat meer duidelijkheid heb kunnen geven!

Met vriendelijke groet,

Danielle
 
Gilex
Danielle heb nog ff wat uit andere topics bij elkaar gezet voor je.
Die waren deels door een collega mee genomen in de lijst van op- en aanmerkingen, misschien dat je deze dan ook nog weer onder de aandacht kan brengen bij je collega's:

  • In uitzendinggemist zoeken via top10 of zender en dan programma aanklikken is niet precies te zien welke aflevering je te pakken hebt (een programma als wie is de mol) staat meerdere keren onderelkaar in de lijst. Tja, welke datum is welke?
  • als je zapt, met P+ of P- of via de nummeric toetsenbord, blijft altijd het info schermpje staan (met info over de aflevering en aflevering die erna komt). Je moet dus na het zappen altijd op BACK drukken wil je het info scherm laten verdwijnen. Dit is niet echt ideaal. Ik zou het scherm gewoon 4 sec tonen en dan laten verdwijnen.
  • Laden van de tv gids is erg irritant en duurt te lang.
  • Het uit kunnen schakelen van de mini tv gids en grote tv gids.
  • Als je zenders gaat verplaatsen houdt de verplaatste zender zijn oude nummer. bijvoorbeeld Eurosport op kanaal 11 gezet. Als ik nu met de afstandbediening naar kanaal 11 ga krijg ik MTV. Als je gewoon van zender naar zender zapt staat Eurosport wel op kanaal 11
  • De Videotheek. Als ik voor de kinderen aan het zoeken ben voor een tekenfilm.....moet hij iedere keer het aantal afleveringen met plaatjes laden. Dus als ik snel wil zoeken dat kan dan niet....hij moet iedere keer plaatjes laden. En direct info lijkt me ook makkelijker. Videotheek is gewoon erg traag in gebruik.
  • Harddisk 100% vol maar geen opnames of mogelijkheid om hem leeg te gooien.


Zijn nog niet alle opmerkingen maar wel die meerdere keren voorkomen.
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
famlimburg
Danielle, van mij krijg je een compliment hoor voor jullie en jou inzet om alles tot volle tevredenheid op te lossen.
Ik heb de decoder nu 2 weken in bezit en heb bijna GEEN klachten.
Als je je een beetje erin vertrouwd en niet als een blind paard het verkeerd aansluit kunnen jullie ook geen wonderen verrichten.
Alleen vind ik wel dat jullie in het HD pakket, de meest gekeken zenders ook in het HD pakket moeten gaan leveren !!!
En niet later gaan komen met extra kosten voor de SBS, RTL en Eurosport zenders, die zijn nu wel in het concurrerende zender pakketten ingesloten voor hetzelfde bedrag.
 
Gilex
Danielle,

Ben zo vrij geweest om jou bericht ook op gathering.tweakers.net te plaatsen
http://gathering....1182632/33

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
emiel
Danielle.
Fijn dat je zo actief bent op het forum !
Nu ben je wel al een oude veel voorkomende klacht vergeten.
De echo op de telefoonlijn.
Mvgr
 
wallia
Heb gemerkt dat de HD-recorder bij het opnemen, de opname tijd alleen tot 15 minuten kan worden verlengd. De RTL zenders vooral hebben er een handje van om hun late films te laten uitlopen soms tot 27 minuten!Denk je dan dat je genoeg hebt aan 15 minuten extra, blijkt bij het terugkijken van de film precies het einde niet is opgenomen. Het zou dus wel fijn zijn van Tele2 als je een op te nemen programma onbeperkt kan verlengen! Voor de rest zijn we wel tevreden met het gebodene!
 
Plompie
Zou ook makkelijk zijn als je deze extra tijd standaard in kan stellen. Zoals hij nu standaard op "0 min" staat, dan zou je bv std al je opnames 30 min langer kunnen laten duren (tenzij je het bij het programmeren van de opname aanpast)
 
Tele2 Webcare
Beste Wallia en Plompie,

Bedankt voor jullie input. Mijn collega's werken eraan om het TV-product te optimaliseren. We zullen dit meenemen in de verbeterpunten.

Met vriendelijke groet,

Danielle
 
jena
Hoi wij hebben vanaf 26-03-2010 ook ons pakket uitgebreid met tv erbij van Tele2, ik kan je vertellen dat de problemen nu zijn begonnen, de internetverbinding is traag geworden, de telefoon hapert bij het bellen, en de tv is helemaal niks, helemaal geen HD tv dat komt eraan zeggen ze, en als je tv kijkt krijg je de bekende haperende beelden met elke keer een scherp geluid er doorheen, ook heb ik de HD recorder erbij genomen maar na instellen doet dat ding zelf waar die zin in heeft met opnemen, dus het is altijd maar afwachten als je thuis komt of die het heeft opgenomen, ik kan je vertellen we komen net thuis en je raad het al 2 van de 3 ingestelde programma's heeft die maar opgenomen, ik vind dit echt een trieste zaak van de week wordt ik gebeld door de technische dienst, nou ik ben benieuwd wat die gaan oplossen, overigens vind ik het schandalig dat je als bestaande klant ook nog eens 29.50 moet betalen aan administratiekosten, maar dat schijnt altijd zo te zijn krijg je te horen als je tele2 belt, ook heb ik bel altijd gratis maar als je op je factuur kijkt zie je dat als je Tele2 belt ze daarvoor kosten in rekening brengen, ik ben het na een week al zat en heb spijt dat ik dit heb afgesloten, overigens ben ik de hele week aan het bellen met Tele2 en vergoeden ze wel dingen maar ik wil gewoon normaal TV kijken en opnemen.
 
rosta1980
Hallo Jena,

Het lijkt erop dat veelal problemen die jij opnoemt te maken hebben met de wijze waarop deze installatie is aangesloten, of dat je te ver van de wijk centrale zit, dat even ter zijde. Maar goed kun jij vertellen of er een monteur van Tele2 is geweest voor deze aansluiting? Welk postcode gebied zit je?

Met vriendelijke groet,

Ron
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overzicht vaker voorkomende klachten/problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen 9 02 november 2016, 06:11
Problemen afstandsbediening glasvezel Tele2 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 11 20 februari 2014, 00:41
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 11 13 februari 2014, 23:21
Problemen met internet via utp Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 6 21 december 2013, 21:36
Problemen met aansluiten van internet Storing 17 19 december 2013, 17:39
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill03:56:20
| abmg04:16:45
| Gilex15:46:53
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?