obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Verzameltopic Decoder Problemen
Kager
zou het onstabieler worden door de iptv? Ik heb het idee dat wanneer ik een hogere internetsnelheid krijg mijn storingen in beeld en geluid ook verholpen kunnen worden.
 
kobus1960
Even zonder gekheid idd.
Ik haal een gemiddelde van 50 Mb met fiber, stel dat daar een decoder met HD recoder
aan gehangen wordt, is het verlies max 8 Mb, even ruim genomen. Zou heel goed moeten
kunnen werken. Er zit alleen een grote MAAR aan. Fiber werkt tot max 1200 meter vanaf
de wijkcentrale, daarna is het verlies nl. 50 % of meer en dus niet acceptabel voor Tele2.
Zit je dus op 800 meter en je pakt 8 Mb voor TV verlies je in totaal meer dan 50 % op
internet en dus weer niet acceptabel. Ik zit op 189 meter en haal niet zelden 55 Mb.
Bovendien betwijfel ik of VDSL geschikt is voor IPTV. De modems zijn ook anders (Comtrend).
Dat wordt een investering voor Tele2, terwijl ze nu hun zaken niet eens op orde hebben
voor de consument. Voor de zakelijke klant wel uiteraard, corebusiness voor Tele2.
Gewijzigd door kobus1960 op 17 augustus 2010, 12:06
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
blubber
Ik heb gisteren de harddisk decoder a530 ontvangen en alles werkte in 1 keer prima.

Alleen heb ik ook last van dat de harddisk continu blijt draaien in standby en dat de verbinding actief blijft.

Nu heb ik mijn apparatuur niet de hele dag aanstaan of op standy dus zo erg is het niet, maar
ik las net bij mededelingen een bericht van 21 juni (tijdje niet gekeken daar) dat ze weer een update gaan doen binnenkort.
Ze hebben het alleen niet over deze 2 problemen of dit opgelost wordt.
Weten jullie hioer misschien iets meer van?

En ik heb nog een klein vraagje buiten dit topic:

Mijn multimedia modem heb ik al sind 20mb bellen internet en tv begon. er staat ook nog versatel op.
Weten jullie misschien wanneer deze vervangen worden door nieuwe of gebeurt dit pas als hij echt defect raakt?
Alles werkt prima en haal een nette 1,7mb p/s download dus no worries. Maar vroeg me af iemand dit weet.
alvast bedankt voor elk beetje info.
 
kobus1960
Mooi dat het bij jou prima werkt!
De door jou genoemde "problemen" zijn heel vaak genoemd.
Alle mededelingen door Tele2 Webcare gedaan over updates hoe/wat/wanneer
worden hier Mededelingen Tele2 Webcare verzameld.
Als je een Davolink modem bezit blijft dit zo, als dit prima werkt zou ik het zo laten. Wink
Die dingen worden nog steeds uitgeleverd.
Gewijzigd door kobus1960 op 18 augustus 2010, 11:01
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
blubber
Bedankt voor je antwoord kobus1960 Smile

Nee ik ga niet om een nieuw modem vragen, zo lang het werkt lekker laten draaien Wink

Ik piep voortaan hier wel wat vaker langs voor informatie.
 
Richen
@ Kobus,

Ik hoop dat ik binnenkort hier een leuk bericht voor mezelf achter kan laten dat ik wel tevreden bent met het pakket welke ik genomen hebt. Dus ik laat zekers van me horen.

Nog heel even terug komend op Fiber en IpTV,..... in Februari vroeg ik dat ook maar de storingen (laat ik het zo maar noemen) liggen toch aan de uitgangkant van Tele2 in combinatie met de decoders. Kort gezegt als ik nu fiber 120mb zou hebben met mijn fantastische pakket nu, dan zou ik nog problemen hebben.
Ik ben benieuwd naar UPC, het beeld bij de buren (zonder HD) is al voor het oog beter en stabieler dan de HD/IpTV van Tele2 dus daar ga ik alleen maar op voorop..... eindelijk
Gewijzigd door Richen op 19 augustus 2010, 13:06
 
FutureForce
Ik heb al jaren tele2 tv/internet en telefoon nooit echte grote problemen gehad.
Ik heb nu tele 2 compleet met uitzending gemist en alles met de harddisk recorder.
Op zicht werkt het wel maar heb enkele probleempjes.

1> opnames geven blokkerig beeld
2> opnemen en tv kijken geeft soms stilstaand beeld geluid loopt dan wel door ?.
3> kan niet lanher dan 15Min extra opnemen volgens tele2 zou dit 30 min moeten zijn zie http://tele2.gebruikers.eu/klantenservice/med...ngen2.html zie punt 5
4> internet lijkt trager geworden te zijn.
5> soms hangt de complete decoder en is er maar 1 oplossing stekker eruit en na enkele min weer erin.
6> de mogelijkheid om zelf een datum/tijd/programma te programmeren ipv via tv gids met max 15min wat bij de Commerciƫle zenders echt te kort is.
Gewijzigd door FutureForce op 21 augustus 2010, 15:34
 
rowdy
He Cornfed,

Is de info in je startpost van dit topic nog steeds actueel? Zijn dat nog steeds de openstaande bugs?
Ik heb nog altijd de oude Versatel decoder en ik kan zo overstappen naar de nieuwe decoder en ben even aan het bekijken of het handig is dat te doen en zoja, of ik dan de HDD versie of zonder HDD moet nemen (harde schijf).

Zijn er nog voordelen aan de nieuwe decoder tov. de oude? Meer mogelijkheden? Is het menu sneller? Is zappen sneller?

Bedankt!
 
cornfed
Hoi Rowdy,

Dit topic is gestart na de laatste update van de decoder.
Dus alle 'hete hangijzers' in de OP zijn lopende zaken.
De laatste update was van maart, dacht ik. In ieder geval een halve eeuw geleden..Grin

Ik zelf kijk geen Tele2 tv, dus ervaringen uit eerste hand heb ik niet.
Ik zou eerst een kijken welke snelheden je maximaal haalt op je verbinding.
Dan kan je inschatten of een met of zonder HDD handig is.
Tele2 heeft altijd het finale woord welke versie bij jouw mogelijk is.





Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
blubber

Quote

Rowdy: Zijn er nog voordelen aan de nieuwe decoder tov. de oude? Meer mogelijkheden? Is het menu sneller? Is zappen sneller?


Ja, ik vind de nieuwe decoder een stuk sneller werken. en de tvgids werkt eidenlijk eens normaal. Dat was een drama met oude decoder.
Met de harddisk versie is het wel handig als je terwijl je live tv kijkt gewoon de boel op pauze kunt zetten en zelfs de reclame dan door kunt spoelen als hij deze opgenomen heeft terwijl je pauzeert. En natuurlijk als je iets wilt opnemen
Zappen gaat lekker vlug.

Menu is veel sneller en strakker.

Het opstarten duurt wel eventjes, als je hem net aanzet. Daarna van standby naar weergave is weer snel.

Ik herken de opname problemen tot nu toe niet (moet nog het een en ander uitproberen), wel dat de harddisk door blijft draaien in standby en dat de decoder hierdoor flink warm wordt.

Als laatste dat de nieuwe decoder meer dan de helft kleiner is dan de oude.
Gewijzigd door blubber op 22 augustus 2010, 17:32
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verzameltopic Decoder Problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Advertentie